Belgische brouwcultuur springlevend

Gestart door Amateurke, 04-08-2017 17:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

Citaat van: toon van den broek op 06-08-2017  11:38 uHet is inderdaad komkommertijd lijkt het wel.
Vind het wel een beetje triest van Jacques om steeds hetzelfde gevoelige punt op te blijven zoeken.....zeker als eigenaar/hoofdbeheerder van deze site! Het drijft mensen uit elkaar.
Is het niet beter inhoudelijk op hobbybrouwen in te gaan, want dat was toch de doelstelling van dit forum?

Groetjes, Toon

+1

Laten we de inmiddels 3 draadjes hierover negeren of sluiten. De discussie leidt tot niets positiefs.

Jukkie

Citaat van: toon van den broek op 06-08-2017  11:38 uVind het wel een beetje triest van Jacques om steeds hetzelfde gevoelige punt op te blijven zoeken.....

Ach..  dit topic werd natuurlijk duideljik gestart als uitdagende reactie op het eerder "onwetende-Belgen-topic". Je moet er dan ook niet van opkijken als daar op wordt gereageerd.

Koen S

Citaat van: toon van den broek op 06-08-2017  11:38 uHet is inderdaad komkommertijd lijkt het wel.
Vind het wel een beetje triest van Jacques om steeds hetzelfde gevoelige punt op te blijven zoeken.....zeker als eigenaar/hoofdbeheerder van deze site! Het drijft mensen uit elkaar.
Is het niet beter inhoudelijk op hobbybrouwen in te gaan, want dat was toch de doelstelling van dit forum?

Groetjes, Toon

 :duimop:

Hay

Citaat van: William op 06-08-2017  11:47 u+1

Laten we de inmiddels 3 draadjes hierover negeren of sluiten. De discussie leidt tot niets positiefs.

+1
Het verbaast me wel dat steeds dezelfde mensen zich op hun pik getrapt voelen als de Belgen wat terug zeggen.
Oei oei stel je voor stomme Belgen die wat terug zeggen tegen Hollandse dik nekken dat mag niet.

Ronnie

Al bij al, toch petje af voor Jacques.
'k wil hem nog wat zalven ook he,
Hij modereert nog steeds ononderbroken z'n forum al meer dan 18 jaar, denk ik (ben maar in 2004 lid geworden toen ik nog naar e-mail postings keek (via hogeschool Utrecht dacht ik...)

Echt Petje af. Je moet het maar doen he.

Anders is het op het Vlaams forum gesteld, waar de hoofdmoderator op bijna een autistische manier helemaal alleen z'n willetje wil opdringen en het actieve ledenaantal met de dag slinkt.
Recepten posten moeten we via e-mail aan hem bezorgen en hij plaatst ze dan in de gepaste draad. Echt van de pot gerukt! Door en door triest!

We hadden tot eind mei zo een door en door goed forum, via "Simple Machines", zoals hier dus, op en top! Het was prima onderverdeeld en poes vond er altijd haar jongen. Maar de moderator is een zielige perfectionist en steeds op zoek naar iets dat niet bestaat.
Ik heb dat zien aankomen en heb er mijn mede-moderatorschap een 10 maand terug opgezegd.

davyd

Nou jongens, het was hier gezellig, maar ik moet er weer eens vandoor. Er schijnt in Luxemburg een leuk hobbybrouwforumpje te zijn dat ik wat beter wil leren kennen. Oh ja, zet misschien even ramen en deuren open. Het ruikt hier niet altijd even fris.

Koen S

Citaat van: Ronnie op 06-08-2017  17:23 uAl bij al, toch petje af voor Jacques.
'k wil hem nog wat zalven ook he,
Technisch heb ik ook zeer veel respect voor Jacques, als moderator vind ik hem waardeloos, maar dat had iedereen al door.

Koen S

Citaat van: Ronnie op 06-08-2017  17:23 uAnders is het op het Vlaams forum gesteld, waar de hoofdmoderator op bijna een autistische manier helemaal alleen z'n willetje wil opdringen en het actieve ledenaantal met de dag slinkt.
Recepten posten moeten we via e-mail aan hem bezorgen en hij plaatst ze dan in de gepaste draad. Echt van de pot gerukt! Door en door triest!


We hadden tot eind mei zo een door en door goed forum, via "Simple Machines", zoals hier dus, op en top! Het was prima onderverdeeld en poes vond er altijd haar jongen. Maar de moderator is een zielige perfectionist en steeds op zoek naar iets dat niet bestaat.
Ik heb dat zien aankomen en heb er mijn mede-moderatorschap een 10 maand terug opgezegd.

Je kan je recepten zelf posten op het Vlaamse forum. Overigens is het niet de schuld van onze moderator dat jij niet mee bent met de moderne media.
Het Vlaamse forum is voor smartphone gebruikers alleszins veel vriendelijker geworden. Op het oude forum was het bijna onmogelijk om recepten te vinden, dit zal in de toekomst heel wat makkelijker worden.
Er zijn inderdaad wat minder gebruikers maar geef het zijn tijd.
Ik weet niet welke persoonlijke vete jij hebt met de Vlaamse moderator, ik ken geen van jullie beide persoonlijk, maar ik stel voor dat jullie dit in Vlaanderen uitvechten, of beter nog uitpraten bij een lekker zelf gebrouwen biertje.

Loser

Citaat van: Koen S op 06-08-2017  19:04 u[quote
Anders is het op het Vlaams forum gesteld, waar de hoofdmoderator op bijna een autistische manier helemaal alleen z'n willetje wil opdringen en het actieve ledenaantal met de dag slinkt.
Recepten posten moeten we via e-mail aan hem bezorgen en hij plaatst ze dan in de gepaste draad. Echt van de pot gerukt! Door en door triest!


We hadden tot eind mei zo een door en door goed forum, via "Simple Machines", zoals hier dus, op en top! Het was prima onderverdeeld en poes vond er altijd haar jongen. Maar de moderator is een zielige perfectionist en steeds op zoek naar iets dat niet bestaat.
Ik heb dat zien aankomen en heb er mijn mede-moderatorschap een 10 maand terug opgezegd.


Je kan je recepten zelf posten op het Vlaamse forum. Overigens is het niet de schuld van onze moderator dat jij niet mee bent met de moderne media.
Het Vlaamse forum is voor smartphone gebruikers alleszins veel vriendelijker geworden. Op het oude forum was het bijna onmogelijk om recepten te vinden, dit zal in de toekomst heel wat makkelijker worden.
Er zijn inderdaad wat minder gebruikers maar geef het zijn tijd.
Ik weet niet welke persoonlijke vete jij hebt met de Vlaamse moderator, ik ken geen van jullie beide persoonlijk, maar ik stel voor dat jullie dit in Vlaanderen uitvechten, of beter nog uitpraat bij een lekker zelf gebrouwen biertje.

+1

Jacques

Het allesbehalve mijn bedoeling om een wig te drijven tussen de Belgische en Nederlandse bezoekers van dit forum.

Ik blijf mij verbazen over de heftigheid van Belgische forumleden. Het is duidelijk dat je als Nederlander niet mag zeggen dat de ontwikkelingen in België op biergebied minder snel aan dan in Nederland.
Het een en ander neemt niet weg dat er zeker ook in België ontwikkelingen zijn. Dat is goed. Door mij is niet gezegd dat de Belgen stil staan. De Belgische brouwcultuur is inderdaad nog steeds springlevend. Vanuit de grote achterstand die Nederland had wordt er nu een sprint getrokken. Als Nederlandse brouwers kijken we nog steeds met veel ontzag naar de Belgische brouwers. De kwaliteit van de Belgische bieren is goed. Ook dit is door door mijn betwijfeld.

Citaat van: davyd op 06-08-2017  10:18 uInteressante plaat, Jacques, kan je ze nog even verder laten hangen? Ik wist namelijk niet dat de bierrevolutie harder gaat in Nederland dan in België. Heb je daar nog meer harde gegevens over, of gaat het meer om persoonlijke ervaring.

Ik baseer dit op de enorme groei aan brouwerijen in Nederland. In 1980 waren er maar 18 brouwerijen in Nederland. In 2015 waren het er 300 en nu zo'n 500. Dat is een ongekend grote groei. In heel wat Nederlandse steden zijn meerdere kleine brouwerijen met eigen ketels te vinden. Het aantal locaties waar je craftbieren kunt drinken is erg groot. Op de site www.bierisbest.nl probeer is zo veel mogelijk locaties te verzamelen, maar ik blijf daarbij achterlopen.
Er is veel aandacht voor bier in de betere restaurants. Nederland kent tegenwoordig 130 erkende biersommeliers. Mensen die op allerlei manieren aan de weg timmeren. Er zijn zijn heel Nederlandse websites en Facebook pagina's die over bier gaan.

De groei aan brouwerijen is voor het grootste deel veroorzaakt door leden van dit forum, hobbybrouwers zoals jij en ik die de de stoute schoenen hebben aangedaan en commercieel hun bieren op de markt brengen. Naar mijn idee mogen we daar als hobbybrouwers trots op zijn.


Herman

Zullen we het weer over hobbybrouwen gaan hebben? Dit en het andere topic voegen niet veel toe aan onze hobby, maar doen wel afbreuk aan de sfeer op dit forum.

Peterrr


Koen S

Citaat van: Herman op 12-08-2017  08:59 uZullen we het weer over hobbybrouwen gaan hebben? Dit en het andere topic voegen niet veel toe aan onze hobby, maar doen wel afbreuk aan de sfeer op dit forum.

Misschien kan de moderator er eindelijk een slotje op doen? Anders stoppen we niet hoor!

KooTjoo

Citaat van: Koen S op 12-08-2017  10:37 uMisschien kan de moderator er eindelijk een slotje op doen? Anders stoppen we niet hoor!
Volgens mij vindt de moderator deze discussie veel te leuk kijkend naar de regelmatige bijdragen.

Jacques

Citaat van: Herman op 12-08-2017  08:59 uZullen we het weer over hobbybrouwen gaan hebben? Dit en het andere topic voegen niet veel toe aan onze hobby, maar doen wel afbreuk aan de sfeer op dit forum.

Met de discussie wil ik vooral aandacht vestigen op het feit dat het de hobbybrouwers zijn die de laatste jaren hebben gezorgd voor de opleving van de biercultuur in Nederland. Talrijke leden van dit forum zijn een commerciële brouwerij gestart.
De discussies gaan daarom wel over de hobby en de spin-off daarvan. Het is goed om daar eens bij stil te staan.

Ik ben het met je eens dat het onderwerp meer dan uitvoerig aan de orde is geweest. Laten we weer hebben over hoe we een steeds beter bier kunnen brouwen want dat is het doel van dit forum altijd geweest.

BLUB


Jacques

Citaat van: BLUB op 12-08-2017  14:48 uSpin-off  :weetniet: :weetniet: :weetniet:

http://www.betekenis-definitie.nl/spin-off

In de door mij bedoelde context, het oprichten van nieuwe brouwerijen door forumleden.

ciesvandekwis

Ik zou het graag eens hebben over het feit dat Nederlanders veel vaker hun korrelgist hydrateren dan Belgen.

Knobby

Citaat van: ciesvandekwis op 14-08-2017  14:04 uIk zou het graag eens hebben over het feit dat Nederlanders veel vaker hun korrelgist hydrateren dan Belgen.
Knuppel -> Hoenderhok

Bennemans

Citaat van: ciesvandekwis op 14-08-2017  14:04 uIk zou het graag eens hebben over het feit dat Nederlanders veel vaker hun korrelgist hydrateren dan Belgen.

Nieuw draadje?

ciesvandekwis

Draadje? Mo how seg, 't was maor e graptjen é Pol!  >:D



Adbrouwt


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.