Belgische brouwcultuur springlevend

Gestart door Amateurke, 04-08-2017 17:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amateurke

4 augustus: INTERNATIONAL BEER DAY

Weerom een artikel uit een kwaliteitskrant:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170804_03002486

Geweldig, toch?

William


Amateurke

Ik heb alleen de krantentitel overgenomen, naar analogie met...

EvdBroek

Belgen het zijn net Nederlanders 😄

Jacques

Citaat van: Amateurke op 04-08-2017  17:51 u4 augustus: INTERNATIONAL BEER DAY

Weerom een artikel uit een kwaliteitskrant:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170804_03002486

Geweldig, toch?

Het is mooi te zien dat er België de laatste jaren ook veel kleine brouwerijen bij zijn komen. In Nederland gaat de ontwikkeling nog veel harder...

Koen S

Jacques, je plaat blijft hangen.

Ronnie

Citaat van: Koen S op 04-08-2017  23:46 uJacques, je plaat blijft hangen.

 :lol:

Eric v B

Citaat van: Koen S op 04-08-2017  23:46 uJacques, je plaat blijft hangen.
Ik vind dit een zerpe reactie.  ;)

EvdBroek

Citaat van: Eric v B op 05-08-2017  15:46 uIk vind dit een zerpe reactie.  ;)
Ook wel een vleugje rins

Koen S

Dat krijg je als je te veel Oude Boon Mariage Parfait drinkt.  :lekkerbier:

Jacques

Citaat van: Koen S op 04-08-2017  23:46 uJacques, je plaat blijft hangen.

Klopt. Het bericht in De Standaard geeft niet aan dat de ontwikkelingen in België net zo snel gaan als in Nederland. Het geeft geen vergelijking. In Nederland zijn de ontwikkelingen bijna niet meer bij te houden.

2 jaar geleden waren er in Nederland 300 brouwerijen (al dan niet met eigen ketels). Nu zijn het er ongeveer 500. Het aantal brouwerijen met eigen ketels neemt heel sterk toe. Dat loopt nu tegen de 300 aan.

Koen S

Het bericht gaat niet over Nederland. Stop met dit draadje te vervuilen of ik moet het doorgeven aan de forumbeheerder.  :police:
Hou ook op met die belachelijke borstklopperij. Niemand heeft daar boodschap aan.
Ik begrijp niet hoe leden van dit forum, Nederlanders en Vlamingen, dit van jou blijven pikken.Met deze een oproep om hier massaal op te reageren. Ook je medebeheerders mogen wel eens stilaan wakker worden.

Adbrouwt

Citaat van: Koen S op 05-08-2017  23:34 uHet bericht gaat niet over Nederland. Stop met dit draadje te vervuilen of ik moet het doorgeven aan de forumbeheerder.  :police:
Hou ook op met die belachelijke borstklopperij. Niemand heeft daar boodschap aan.
Ik begrijp niet hoe leden van dit forum, Nederlanders en Vlamingen, dit van jou blijven pikken.Met deze een oproep om hier massaal op te reageren. Ook je medebeheerders mogen wel eens stilaan wakker worden.
Oei we hebben een Belg met een calimero complex. Ik vind je tekst en oproep ook opruiend en misplaatst. Je kan het bericht ook op het Vlaams forum plaatsen.
Verder is het goed te zien dat de Belgen ook gaan innoveren. Hoe meer brouwerijen des te meer er te kiezen is. De kwaliteit brouwerijen blijven vanzelf over.

davyd

Dit is zo doorzichtig, Adbrouwt. Jij zou geen Belg kunnen irriteren met een vrachtwagen jeukpoeder.

jake99

Citaat van: Jacques op 04-08-2017  23:16 uHet is mooi te zien dat er België de laatste jaren ook veel kleine brouwerijen bij zijn komen. In Nederland gaat de ontwikkeling nog veel harder...

Jacques, net jij als forumbeheerder zou beter moeten weten!
Je blijft altijd maar verwijzen naar Nederland, zelfs in een post die niets met Nederland te zien heeft en net zoals in de andere draad die zeer "geladen" is

Nederlanders zijn beter dan Belgen! Is dit wat je wil horen?

Als ik u was zou ik "In Nederland gaat de ontwikkeling nog veel harder... "ergens in de FAQ zetten, dat we dit zeker niet vergeten!

Koen S

Citaat van: Adbrouwt op 05-08-2017  23:52 uOei we hebben een Belg met een calimero complex. Ik vind je tekst en oproep ook opruiend en misplaatst . Je kan het bericht ook op het Vlaams forum plaatsen.
Misschien kan je me op het vliegtuig naar Marokko zetten? Of nee, calimero is Italiaans.
Op het Vlaamse forum zie ik overigens meer en meer Nederlanders. Ze zijn hartelijk welkom.

Ronnie

Koen, jij kent die Adbrouwt nog niet zo goed denk ik.
Wat ik opmaak uit teksten die ie al geschreven heeft:
Hij heeft oneindig veel respect voor zichzelf en voelt zich o zo superieur!
Ik denk dat in z'n nek ligt een heel dikke laag spek ligt!  ;D
Z'n zuiderburen tarten doet ie liefst van al.
Hij vraagt niet liever dat je reageert zoals ik nu ook doe, ... stom van mij hé...
maar ik wil hem gelukkig maken!

hansHalberstadt

Citaat van: Koen S op 05-08-2017  23:34 uHet bericht gaat niet over Nederland. Stop met dit draadje te vervuilen of ik moet het doorgeven aan de forumbeheerder.  :police:
Hou ook op met die belachelijke borstklopperij. Niemand heeft daar boodschap aan.
Ik begrijp niet hoe leden van dit forum, Nederlanders en Vlamingen, dit van jou blijven pikken.Met deze een oproep om hier massaal op te reageren. Ook je medebeheerders mogen wel eens stilaan wakker worden.

De boodschap van het artikel was om te laten zien dat in België steeds meer micro brouwerijen komen. Waarom zou je die ontwikkelingen niet in verband mogen brengen met ontwikkelingen in andere landen zoals Nederland?

Als in Nederland dergelijke ontwikkelingen nog harder gaan is dat leuk om te weten, maar niet slechter of beter. Als Belg kan dat misschien (of blijkbaar zoals aan de reacties te zien) wel als ''slechter of minder zijn'' aanvoelen.

Jacques heeft dat blijkbaar uit willen testen en ja het werkt: Belgen uit de tent gelokt.

Amateurke heeft deze draad zo te zien als 'positieve tegenhanger' gepost mbt die van Jacques, maar er zit voor sommige Belgen nu blijkbaar te veel lading op het onderwerp 

davyd

Vrienden Belgen, niet boos of verontwaardigd reageren, dat werkt contraproductief. Je moet dat anders aanpakken.

davyd

Citaat van: Koen S op 04-08-2017  23:46 u
Jacques, je plaat blijft hangen.
---
Citaat van: Jacques op 05-08-2017  22:25 uKlopt.

Interessante plaat, Jacques, kan je ze nog even verder laten hangen? Ik wist namelijk niet dat de bierrevolutie harder gaat in Nederland dan in Belgie. Heb je daar nog meer harde gegevens over, of gaat het meer om persoonlijke ervaring.

Knobby

Citaat van: davyd op 06-08-2017  10:18 uHeb je daar nog meer harde gegevens over, of gaat het meer om persoonlijke ervaring.
Je bedoelt de gegevens die in de rest van z'n post staan? Je weet wel, die je er uit geknipt hebt.  ::)

Maar goed, dat Jacques z'n plaat wel eens blijft hangen zijn we wel gewend toch? Das ook bij een aantal andere onderwerpen zo.

EvdBroek

Citaat van: davyd op 06-08-2017  10:14 uVrienden Belgen, niet boos of verontwaardigd reageren, dat werkt contraproductief. Je moet dat anders aanpakken.
Wat echt productief zou zijn is wanneer jij een inhoudelijke bijdrage zou leveren aan het forum. Van je 15 posts zijn er 14 zurige reacties

Eric v B

Citaat van: jake99 op 06-08-2017  08:07 uJacques, net jij als forumbeheerder zou beter moeten weten!
Je blijft altijd maar verwijzen naar Nederland, zelfs in een post die niets met Nederland te zien heeft en net zoals in de andere draad die zeer "geladen" is

Nederlanders zijn beter dan Belgen! Is dit wat je wil horen?

Als ik u was zou ik "In Nederland gaat de ontwikkeling nog veel harder... "ergens in de FAQ zetten, dat we dit zeker niet vergeten!
Jacques schrijft: "In Nederland gaat de ontwikkeling nog veel harder..." Volgens mij staat er nergens dat Nederland beter is dan België. Misschien kun je over een paar jaar zegen: "Hardlopers zijn doodlopers......" en zijn er in Nederland nog maar 200 brouwerijen over en drinken ze in België nog steeds hun niet innovatieve Dubbels, Tripels en andere heerlijke bieren.

toon van den broek

Het is inderdaad komkommertijd lijkt het wel.
Vind het wel een beetje triest van Jacques om steeds hetzelfde gevoelige punt op te blijven zoeken... zeker als eigenaar/hoofdbeheerder van deze site! Het drijft mensen uit elkaar.
Is het niet beter inhoudelijk op hobbybrouwen in te gaan, want dat was toch de doelstelling van dit forum?

Groetjes, Toon

KooTjoo

Citaat van: toon van den broek op 06-08-2017  11:38 uVind het wel een beetje triest van Jacques om steeds hetzelfde gevoelige punt op te blijven zoeken.....zeker als eigenaar/hoofdbeheerder van deze site! Het drijft mensen uit elkaar.
Inderdaad, helemaal mee eens. Op een gegeven moment is het genoeg, mensen vallen in herhalingen. Soms moet een beheerder niet als lid reageren en even "de baas" spelen. Gewoon slotjes erop en "back to business".

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.