Gist Le Fort Tripel

Gestart door Sjoerd, 30-07-2017 21:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjoerd

Besten,

Ik heb dit weekend een Le Fort Tripel gedronken. Ik vond hem erg lekker. Een mooie frisse tripel met een wat fruitig aroma. Heeft iemand enig idee welke gist ze er mogelijk voor gebruiken?

Groet Sjoerd

EvdBroek

Misschien kun je de gist uit het flesje opkweken

tdp

Is van dezelfde brouwerij als Omer blond toch? Wat ik zo links, rechts lees kom je met de Westmalle dan wel aardig in de buurt. (Ik ken de Le Fort Tripel niet qua smaak)

Koen S

Le Fort heeft een heel ander smaakprofiel dan Westmalle. Zeker een compleet andere gist, geen banaan, veel cleaner. Opkweek uit wat depot is denk ik een goed idee. Succes.

Pieter1954

Vanavond deze ook gedronken; geweldige tripel, de lekkerste tot nu toe. Bevat ook tarwe volgens het etiket.
De moeite waard om deze te klonen.

Ook nog een donkere Le Fort gedronken, een Belgian dark brown ale van 9 % volgens het etiket. Bevat ook noten!
Wie weet hier meer van? Komt in de buurt van een Rochefort 8 maar ik proef de noten niet terug. Wel heel verrassend lekker.

Alexander_H

Bij een blindproeverijtest die we gedaan hebben haalde de meeste mensen de Le Fort tripel en de tripel Karmeliet niet uit elkaar. De eerste keer dat ik hem dronk dacht ik ook gelijk.. hee een Tripel Karmeliet kloon.

hansHalberstadt

Heeft iemand de Le Fort Tripel gist inmiddels opgekweekt en ermee gebrouwen?
De Karmeliet gist heb ik zelf opgekweekt en op schuine buis staan en diverse bieren mee vergist. 

Ron H

Dit topic even omhoog schoppen.

Lefort tripel is een van mijn favoriete tripels.
Ben heel benieuwd welke gist (alternatief) hiervoor gebruikt zou kunnen worden.
Zijn er al mensen die een goede Kloon gebrouwen hebben en die het recept willen delen?

hansHalberstadt

Ik heb nu een gistend depot van Le Fort Tripel. Duurde alleen wel lang voordat het gistte. Dus kan zijn dat het een wilde gist is of opgekweekte spore van de originele gist. 

Alexander_H

Citaat van: Ron H op 11-12-2023  16:33 uDit topic even omhoog schoppen.

Lefort tripel is een van mijn favoriete tripels.
Ben heel benieuwd welke gist (alternatief) hiervoor gebruikt zou kunnen worden.
Zijn er al mensen die een goede Kloon gebrouwen hebben en die het recept willen delen?
Ik zou beginnen met het befaamde Orangeloo karmeliet recept op het forum. Hij lijkt echt veel op Tripel Karmeliet (vind hem eigenlijk net lekkerder dan de Karmeliet.)

Pieter1954

Citaat van: Alexander_H op 01-01-2024  09:29 uIk zou beginnen met het befaamde Orangeloo karmeliet recept op het forum. Hij lijkt echt veel op Tripel Karmeliet (vind hem eigenlijk net lekkerder dan de Karmeliet.)

Welke is dit? Ik kan 'm niet vinden in de veelheid aan recepten.

bierfan

In mijn ogen is dit gewoon een tripel met koriander.
Zoals zovelen. Ik vond ze vroeger lekker, maar nu kan ik geen koriander in bier meer hebben.

Zoek op dit forum naar het recept van "luie lozzie" en je komt aardig in de buurt denk ik.

Snelbier

Citaat van: Pieter1954 op 06-01-2024  13:47 uWelke is dit? Ik kan 'm niet vinden in de veelheid aan recepten.
Deze dus: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,28210.0.html
Zoek op Karmeliet en Orangeloo  ;)
Proost, Snelbier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.