Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Diverse brouwspulletjes te koop  (gelezen 1739 keer)

Offline renevw

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Diverse brouwspulletjes te koop
« Gepost op: 30-07-2017 21:20 u »
Beste mede brouwers,

Helaas heb ik het besluit moeten nemen te stoppen met mijn brouwhobby. Ondanks dat ik het een erg leuke en interessante hobby vind heb ik een keuze moeten maken. Wanneer ik bezig ben met een hobby als deze duik ik er altijd vol in, zoek altijd naar verbeteringen etc . Hier gaat veel tijd in zitten. 2 nog net iets grotere hobby's zijn Motor rijden en de BBQ regelmatig aansteken voor een lekker stukje vlees, vis, pizza etc.

Ik wil dan ook graag het volgende op het forum aanbieden om iemand anders op dit forum verder te helpen met deze mooie hobby. Omdat ik nog niet zo lang geleden heb opgeschaald naar een 30L installatie is alles wat hier onder staat nog maar 2 brouwsessies gebruikt. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor maar ik hoor graag wat je er voor over hebt via PB.

p.s. Ik ben geregeld in de buurt van Rotterdam, dus als Franeker wat ver weg is kunnen we daar misschien nog uit komen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Vol lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Diverse brouwspulletjes te koop
« Reactie #1 Gepost op: 30-07-2017 21:33 u »
Denk nog even goed na voor je alles weg doet.
Straks als het kouder wordt zit je minder vaak op de motor en staat de BBQ ook minder vaak aan.
Je houd straks een zee van tijd over en dan denk je met smart over die goede tijd dat je lekkere biertjes brouwde.

Offline renevw

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 30-07-2017 21:54 u »
Hoi CeesM,

Ik snap precies wat je bedoeld. Het is dan ook niet van het één op het andere moment dat ik dit besluit. Ik ben net het belangrijkste nog vergeten, tijd voor het gezin (jonge kindjes).

Het bbq en motor seizoen lopen overigens van 1 januari t/m 31 december  :P ;).

Gr,
René

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
« Reactie #3 Gepost op: 30-07-2017 21:55 u »
Wat is heerlijker dan na een motortocht de bbq aansteken en een eigen gebrouwen biertje daarbij?
Of: brouw terwijl je pulled pork maakt. Dat moet een uur of 7 garen, kun je ook mooi ernaast brouwen!

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
« Reactie #4 Gepost op: 30-07-2017 21:56 u »
Oh Euh tja, met een jong gezin is het inderdaad ander verhaal...

Offline renevw

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 30-07-2017 21:58 u »
Haha ja precies, heb het nog niet gedaan. Zou inderdaad het ultieme zijn PP maken en tussendoor een biertje brouwen. Mijn laatst PP sessie heeft er 19 uur over gedaan, daar had dus ook nog een motor tochtje tussen gepast ;D

Maar het biertje drinken NA het motor rijden en TIJDENS het bbqen gaat zeker gebeuren, hij gaat echter alleen uit de winkel komen i.p.v. mijn persoonlijke voorraad.

Offline BertMuziek

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 31-07-2017 09:13 u »
Hoi,

Ik heb op wat kleinere schaal gebrouwen en ik ben aan jou maatje toe, denk ik.

Kan ik alles in 1 keer overnemen? Maak je een leuke prijs voor me?

Bert

Offline AukeRadelaar

• Junior lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 31-07-2017 10:04 u »
Hey,

Wat jammer dat je stopt met je hobby. Hoewel motorrijden natuurlijk heerlijk is.
Graag zou ik de wortkoeler en gistvat van je overnemen.
Laat maar weten wat je ervoor wilt hebben 😄.
Groeten,
Auke

Offline renevw

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 31-07-2017 17:36 u »
Hey,

Momenteel heb ik een aantal pbtjes met interesse in de complete set. Dit geniet mijn voorkeur, ik wacht nog even op reactie.

Gr,
René

Offline AukeRadelaar

• Junior lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 31-07-2017 17:43 u »
Hey,

Momenteel heb ik een aantal pbtjes met interesse in de complete set. Dit geniet mijn voorkeur, ik wacht nog even op reactie.

Gr,
René

Logisch

Groeten!

Offline Heisenberg

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 27-11-2017 23:14 u »
Vraagje! Heb je de spullen nog? Heb als beginnend brouwer misschien wel interesse!

Offline renevw

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 02-12-2017 12:07 u »
Goedemorgen Medebrouwers,

Ik ben al even niet meer actief geweest op het forum, en helaas ook niet met het brouwen zelf.

Ik heb toch nog wat langer na gedacht over de reactie van CeesM. De motor staat inderdaad stil, veel te koud nu. De bbq rookt nog geregeld, dit weekend een wilde gans er op.
De Brouwspullen heb ik even aan de kant gezet, maar vind het toch wel erg leuk en dus zonde om de spullen weg te doen. Voorlopig zie ik het er nog even niet van komen maar je weet maar nooit..

Mijn excuses voor het open houden van dit topic.
Hij kan worden gesloten.

Denk nog even goed na voor je alles weg doet.
Straks als het kouder wordt zit je minder vaak op de motor en staat de BBQ ook minder vaak aan.
Je houd straks een zee van tijd over en dan denk je met smart over die goede tijd dat je lekkere biertjes brouwde.

Tags: