Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Brand IPA; recept veranderd?

(1/3) > >>

Jukkie:
Sinds het uitkomen van de Brand IPA van Jeroen Free heb ik dit bier geregeld gekocht. Ik vond het een lekkere IPA voor een schappelijke prijs. Nu heb ik de laatste tijd de indruk dat de smaak is veranderd; minder "hard bitter" en zoeter. Zou het recept zijn aangepast? Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Of ligt het aan mijn veranderde smaak wellicht? De invloed van andere batches hop?

tdp:
Toevallig had ik hem afgelopen vrijdag op, ik had ook het idee dat deze anders smaakte dan normaal.

brouwmus:
Ik ga het van de week weer kopen en zal laten weten of ik er iets aan proef.

(Met Zwaar Blond had ik precies dezelfde ervaring. Maar smaakherinnering is iets héél aparts... Je kunt helaas geen 'foto' of andere vaste momentopname maken van een proeverij...)

Drents Hopbier:

--- Citaat van: brouwmus op 31-07-2017  11:00 u ---Ik ga het van de week weer kopen en zal laten weten of ik er iets aan proef.

(Met Zwaar Blond had ik precies dezelfde ervaring. Maar smaakherinnering is iets héél aparts... Je kunt helaas geen 'foto' of andere vaste momentopname maken van een proeverij...)
--- Einde van citaat ---

Opschrijven?

HHopbier

tdp:

--- Citaat van: Drents Hopbier op 31-07-2017  11:21 u ---Opschrijven?

HHopbier

--- Einde van citaat ---

Dat is wel de beste methode inderdaad. In mijn beleving was de Brand IPA niet zo hard bitter, afgelopen vrijdag had ik dat gevoel wel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie