Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Cider topic vragen  (gelezen 6210 keer)

Offline Peke

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Cider en bommen
« Reactie #50 Gepost op: 17-08-2017 20:37 u »
Een champagnedop met kooitje oogt wel mooier dan een kroonkurk

Eens maar ben niet van plan om ze lang te laten zitten hahaha

Blij met de reactie dat de kroonkurken het zullen houden!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Peke

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Cider topic vragen
« Reactie #51 Gepost op: 08-09-2017 11:06 u »
Als een cider uitgerust is tot SG 1000 en je doet er wat bottelsuiker bij zal de vergisting dan wel weer wat op gang komen?
Ik heb het idee dat er in mijn fles geen koolzuur nog te vinden is, het zit nu 4 weken in de de fles

Offline iloveoxytocin

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • IBU: Ik Brouw in Utrecht
Re: Cider topic vragen
« Reactie #52 Gepost op: 08-09-2017 13:00 u »
Dat lijkt mij van wel...

Ik had hetzelfde fenomeen vorig jaar; eko appelsap vergist met champagnegist tot droog, gebotteld om tot zo'n 2.3 CO2 vol te komen (tip: gebruik deze tool; het neemt nog de opgeloste CO2 mee en ontneemt je de zorgen), maar hij bleef plat... Tot twee keer toe extra suiker toegevoegd (het waren beugelflesjes) en toen kwam er een beetje koolzuurgas in. Na driekwart jaar eentje opengetrokken, en er kwam een harde plof vanaf! Maar geen gusher verder, en in het glas waren er nauwelijks bubbels... Ik vraag me daarom af of er niet ook iets is met de oplosbaarheid CO2 in cider.

Tags: