Cider topic vragen

Gestart door Peke, 27-07-2017 19:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peke

Citaat van: beermenke op 17-08-2017  20:02 uEen champagnedop met kooitje oogt wel mooier dan een kroonkurk

Eens maar ben niet van plan om ze lang te laten zitten hahaha

Blij met de reactie dat de kroonkurken het zullen houden!

Peke

Als een cider uitgerust is tot SG 1000 en je doet er wat bottelsuiker bij zal de vergisting dan wel weer wat op gang komen?
Ik heb het idee dat er in mijn fles geen koolzuur nog te vinden is, het zit nu 4 weken in de de fles

iloveoxytocin

Dat lijkt mij van wel...

Ik had hetzelfde fenomeen vorig jaar; eko appelsap vergist met champagnegist tot droog, gebotteld om tot zo'n 2.3 CO2 vol te komen (tip: gebruik deze tool; het neemt nog de opgeloste CO2 mee en ontneemt je de zorgen), maar hij bleef plat... Tot twee keer toe extra suiker toegevoegd (het waren beugelflesjes) en toen kwam er een beetje koolzuurgas in. Na driekwart jaar eentje opengetrokken, en er kwam een harde plof vanaf! Maar geen gusher verder, en in het glas waren er nauwelijks bubbels... Ik vraag me daarom af of er niet ook iets is met de oplosbaarheid CO2 in cider.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.