Recept IPA

Gestart door pholte20, 26-07-2017 14:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pholte20

Beste brouwers,
Kunnen jullie eens reageren op bijgaand recept? Kan dit een goede IPA worden volgens jullie of moet ik her en der nog wat bijstellen?
Patrick

Joost81

Ik zou pale mout nemen ipv pils en wat amerikaanse hoppen veel later in het proces.

Bijv. flink wat columbus of amarillo op 5 min voor einde koken, bij vlam-uit en minimaal 4 gr. per liter koudhop na de hoofdgisting.

emiel1

Citaat van: Joost81 op 26-07-2017  15:48 uIk zou pale mout nemen ipv pils en wat amerikaanse hoppen veel later in het proces.

Bijv. flink wat columbus of amarillo op 5 min voor einde koken, bij vlam-uit en minimaal 4 gr. per liter koudhop na de hoofdgisting.
Dit lijkt me meer een recept voor een Engelse IPA, ipv een Amerikaanse, of zie ik dat fout?

Juindorper

Ik zou dit recept gauw vergeten want dit wordt een blond bier dat VEEEELS te bitter is.
Voor een IPA kun je het beste Amerikaanse hopsoorten nemen en vooral late giften doen. (vlamuit/koudhop)
En de S33 vervangen door andere gist. (bijv. US-5 of M44)

goom

Als ik kijk naar de gebruikte hoppen gaat dit meer de kant op van een Engelse IPA.
Ik zou wel koudhoppen.

De gist die je wilt gebruiken is niet de gist die ik voor een IPA zou gebruiken.
Er zij  veel andere die bruikbaar zijn.
Zoek een paar IPA recepten op de site en kijk welke gisten gebruikt worden (kijk bij bewezen recepten)

Ik zou de pilsmout vervangen door pale ale mout.

pholte20

Dank voor jullie terugkoppeling.
Enige aanpassingen gedaan, kan dit recept een lekker bier en wellicht zelfs iets in de buurt van een IPA worden?

de badkamer

Ik weet niet wat voor smaak je aan je IPA wil geven maar ik zal de 40 minuten hopgift later doen. Zelf doe ik meestal 10 min, 5, min, vlam uit hop.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.