Gulpener Ijsbock

Gestart door Luiaard, 09-06-2017 19:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luiaard

Onlangs viel mij de Gulpener Ijsbock op bij een niet nader te noemen Biosupermarkt-keten. Omdat ik al lange tijd benieuwd was naar deze bierstijl heb ik gelijk een kleine partij ingeslagen. Ik heb op c.a. 10 ºC een flesje ingeschonken en gelijk viel een diepe geur van rijpe bananen op, wat overigens ook goed te proeven was. Het bleek na het lezen van het etiket ook om een tarwebock te gaan, wat als tarwebier-fan (ik) goed in de smaak viel. Verder proefde ik een zoete karamelsmaak die in de stijl van bockbier past. Al met al een heerlijk biertje. Nou is deze bierstijl mij wat te complex om zelf te brouwen, maar ik zal het zeker nog eens proeven!  :proost:

Heeft iemand dit biertje al eens geproefd? Indien iemand andere bieren kan aanraden in deze stijl, of vergelijkbaar, dan hoor ik dat graag :D

William

War vind je complex aan het brouwen van dit bier?

In principe een donkere bock brouwen, deze in een vriezer plaatsen, laten bevriezen en dan net boven 0 °C zo'n 40% van het volume laten uitlekken in een nieuw vat. Leuk om te doen. Je kunt het ook eerst proberen met 1,5 liter in een PET-fles!

Haagse Wouter

Citaat van: William op 09-06-2017  21:37 uWar vind je complex aan het brouwen van dit bier?

In principe een donkere bock brouwen, deze in een vriezer plaatsen, laten bevriezen en dan net boven 0 °C zo'n 40% van het volume laten uitlekken in een nieuw vat. Leuk om te doen. Je kunt het ook eerst proberen met 1,5 liter in een PET-fles!

Ik kan me wel voorstellen dat je dit complex vindt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.