Linker kolom website hobbybrouwen.nl

Gestart door KooTjoo, 18-07-2017 13:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KooTjoo

Misschien ligt het aan mij, maar wanneer ik naar www.hobbybrouwen.nl ga mis ik de linker kolom met het menu e.d.

Easywoods


KooTjoo

Citaat van: Easywoods op 18-07-2017  14:00 uNiet zo dus?

Wel zo, maar er stond toch altijd een kolom aan de linkerkant met de buttons naar forum wiki etc.?

wanneer je naar http://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html gaat zie je de kolom.

tdp

Je hebt gelijk, het valt mij nu ook op. Geen idee hoelang of waarom dit is.

Easywoods

Huh? Ik geloof inderdaad dat jullie gelijk hebben en die linker kolom er wel was... maar tot op dit moment was het me nog niet opgevallen  8)

WouterForPresident

Misschien eens tijd om de website volledig te vernieuwen ^^

Easywoods

Citaat van: WouterForPresident op 18-07-2017  19:38 uMisschien eens tijd om de website volledig te vernieuwen ^^

Maar dan hadden we geen loterij gehad  :degroeten:

WouterForPresident

Citaat van: Easywoods op 18-07-2017  20:48 uMaar dan hadden we geen loterij gehad  :degroeten:

Een mooi gebaar die loterij, maar het oog wil ook wat. Er staat enorm interessante info op, maar ik blijf het jammer vinden dat de site er 'jaren 90' uit ziet.

Jacques

Citaat van: tdp op 18-07-2017  14:27 uJe hebt gelijk, het valt mij nu ook op. Geen idee hoelang of waarom dit is.

Inmiddels hersteld. Is een gevolg van een hele kleine taalkundige aanpassing die afgelopen zaterdag is doorgevoerd.


Citaat van: WouterForPresident op 18-07-2017  22:40 uEen mooi gebaar die loterij, maar het oog wil ook wat. Er staat enorm interessante info op, maar ik blijf het jammer vinden dat de site er 'jaren 90' uit ziet.

De site in een modernere opmaak te maken kost veel tijd. Tijd die ik niet heb. Mijn tijd besteed ik liever aan inhoudelijke reacties.
 Neemt niet weg dat toch eens een update doorgevoerd moet worden. Omdat het gaat om zo veel pagina's is dat een hele klus. En uitbesteden kost toch wel erg veel geld.

WouterForPresident

Citaat van: Jacques op 18-07-2017  23:18 uInmiddels hersteld. Is een gevolg van een hele kleine taalkundige aanpassing die afgelopen zaterdag is doorgevoerd.


De site in een modernere opmaak te maken kost veel tijd. Tijd die ik niet heb. Mijn tijd besteed ik liever aan inhoudelijke reacties.
 Neemt niet weg dat toch eens een update doorgevoerd moet worden. Omdat het gaat om zo veel pagina's is dat een hele klus. En uitbesteden kost toch wel erg veel geld.

Goed te verstaan, Jacques! Misschien eens polsen op dit forum? Ik zat vroeger op een forum waar alles gedaan werd door vrijwilligers. Er zullen genoeg mensen zijn die hun steentje willen bijdragen. Ik ken er jammer genoeg niets van  ;D

rajd

Een nieuw ontwerp zou m.i. niet al te veel tijd moeten kosten - althans, dat is uitgaande ervan dat "netjes en functioneel" volstaat. Voor allerhande oplossingsrichtingen zijn er legio templates e.d. te verkrijgen. Indien je een CMS zou gaan gebruiken (huidige site is gemaakt in FrontPage) dan is het toepassen van een template weinig spannend (en m.i. de rest van de bouw van de site evenmin). Wil je geen CMS gebruiken dan zijn er nog altijd tal van mogelijkheden om laagdrempelig een nette site te maken. Een simpel theme o.b.v. bijv. Bootstrap kan al immens helpen (bijv. SB Admin). Lijkt me hoe dan ook een zeer haalbare zaak :)

Oscar

Citaat van: rajd op 28-07-2017  19:59 uLijkt me hoe dan ook een zeer haalbare zaak :)

Haalbaar zeker wel... maar wel veel werk. De huidige website zijn losse HTML pagina's, en om dit over te zetten naar een Joomla of Wordpress website (CMS) is best nog wel veel werk... Heb je dit eenmaal in zo'n database staan dan kun je er alles mee... Wat wel handig is :-)

Jacques

Met Wordpress heb ik inmiddels ervaring. De site www.bierisbest.nl is daarmee gemaakt.
Zelf vind ik het niet ideaal. Het voordeel is dat het onafhankelijk is van het platform waarmee een site benaderd wordt. Het nadeel is dat je sterk afhankelijk bent van plugins en dat die niet allemaal de dingen doen die je als sitebeheerder wilt doen.

rajd

Je kunt een site uiteraard geleidelijk en gaandeweg migreren. Een CMS niet ideaal? Wellicht dan toch nog eens goed kijken je wensen / eisen en de mogelijkheden van een CMS? Vanuit mijn job heb ik redelijk wat te maken met webcontent en ken ik in feite geen organisatie (van zeer klein tot zeer groot, zeg maar van lokale makelaar tot universiteit) wie niet kiest voor een CMS. Er bestaan uiteraard tig verschillende systemen, plugins, aanpassingen door derden etc, echter in de basis niet voor een CMS kiezen zou ik eigenlijk niet kunnen begrijpen. Zelfs al zou het niet ideaal zijn (en dat betwijfel ik) dan kun je uiteraard alsnog pragmatisme afwegen tegen het netto "verlies"?

Jacques

Citaat van: rajd op 28-07-2017  23:09 uJe kunt een site uiteraard geleidelijk en gaandeweg migreren. Een CMS niet ideaal? Wellicht dan toch nog eens goed kijken je wensen / eisen en de mogelijkheden van een CMS? Vanuit mijn job heb ik redelijk wat te maken met webcontent en ken ik in feite geen organisatie (van zeer klein tot zeer groot, zeg maar van lokale makelaar tot universiteit) wie niet kiest voor een CMS. Er bestaan uiteraard tig verschillende systemen, plugins, aanpassingen door derden etc, echter in de basis niet voor een CMS kiezen zou ik eigenlijk niet kunnen begrijpen. Zelfs al zou het niet ideaal zijn (en dat betwijfel ik) dan kun je uiteraard alsnog pragmatisme afwegen tegen het netto "verlies"?

Dit forum kent een aantal plugins die ik niet ben tegengekomen bij Wordpress. Het gaat om bijvoorbeeld de ledenkaart en de tags zoals deze op dit forum werken.

Het vervelende is dat ik ook werk. Daar gaat ook veel tijd in zitten...
Als ik niets anders te doen had dan bierbrouwen en het forum onderhouden zou het allemaal niet zo'n probleem zijn.

rajd

Citaat van: Jacques op 29-07-2017  20:55 uDit forum kent een aantal plugins die ik niet ben tegengekomen bij Wordpress. Het gaat om bijvoorbeeld de ledenkaart en de tags zoals deze op dit forum werken.

Het vervelende is dat ik ook werk. Daar gaat ook veel tijd in zitten...
Als ik niets anders te doen had dan bierbrouwen en het forum onderhouden zou het allemaal niet zo'n probleem zijn.


Dat gebrek aan tijd ken ik maar al te goed.

Dat gezegd hebbende: ik zou veelal adviseren om het forum en de site softwarematig gescheiden te houden. Er zijn uiteraard voordelen te bedenken voor een geintegreerde setup, zoals bijv. persoonlijke content op de site of gemakkelijker refereren aan content, maar ik kan me ook voorstellen dat die voordelen niet opwegen tegen de nadelen van forumsoftware als onderdeel van je CMS. Door deze twee los van elkaar te zien / houden kun je m.i. relatief eenvoudig de site overhevelen naar een CMS en het forum onaangetast laten. Ik ken uiteraard niet alle ins en outs van de site.

Jacques

Citaat van: rajd op 30-07-2017  11:56 uDat gebrek aan tijd ken ik maar al te goed.

Dat gezegd hebbende: ik zou veelal adviseren om het forum en de site softwarematig gescheiden te houden. Er zijn uiteraard voordelen te bedenken voor een geintegreerde setup, zoals bijv. persoonlijke content op de site of gemakkelijker refereren aan content, maar ik kan me ook voorstellen dat die voordelen niet opwegen tegen de nadelen van forumsoftware als onderdeel van je CMS. Door deze twee los van elkaar te zien / houden kun je m.i. relatief eenvoudig de site overhevelen naar een CMS en het forum onaangetast laten. Ik ken uiteraard niet alle ins en outs van de site.

De site is inhoudelijk ook aan een update toe. Eigenlijk wil ik veel van de inhoud gaan overhevelen naar de wiki die behoort bij het forum. Is nog een hele klus.

rajd

Citaat van: Jacques op 30-07-2017  22:40 uDe site is inhoudelijk ook aan een update toe. Eigenlijk wil ik veel van de inhoud gaan overhevelen naar de wiki die behoort bij het forum. Is nog een hele klus.

Ik verwacht dat de inhoudelijke oefening meer tijd zal kosten dan de techniek.. wie weet kun je wat hulp crowdsourcen op het forum?

Jules



Citaat van: Jacques op 29-07-2017  20:55 uHet vervelende is dat ik ook werk. Daar gaat ook veel tijd in zitten...


Dat heb ik nou ook [emoji12] [emoji23]

Mvg J

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.