Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: SG Brewferm tripel  (gelezen 2109 keer)

Offline thezewery

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: SG Brewferm tripel
« Reactie #25 Gepost op: 19-07-2017 07:49 u »
Duidelijk! Suiker toevoegen dus adhv het daadwerkelijke te-gebruiken-voor-bottelen-volume en niet het theoretisch haalbare...
Die 110 g extra suiker gaan we denk ik maar ff laten zitten...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #26 Gepost op: 27-07-2017 07:56 u »
Ligt een eind-SG van 1014 (want dat is ie nu) in de lijn der verwachting (ivm het teveel toegevoegde water)?
De blikken van Brewferm zouden allemaal ongeveer rond de 1010 moeten zitten...
ik zou zeggen dat ie juist iets onder die 1010 zou moeten zitten, maar aan de andere kant heb ik ook geen idee of dit een hele grote afwijking is...

Offline Easywoods

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn inspiratiebron
« Reactie #27 Gepost op: 27-07-2017 10:16 u »
Ligt een eind-SG van 1014 (want dat is ie nu) in de lijn der verwachting (ivm het teveel toegevoegde water)?
De blikken van Brewferm zouden allemaal ongeveer rond de 1010 moeten zitten...
ik zou zeggen dat ie juist iets onder die 1010 zou moeten zitten, maar aan de andere kant heb ik ook geen idee of dit een hele grote afwijking is...

Theoretisch zou je een eind SG verwachten van onder de 1.010 inderdaad, maar dat weet dat gist natuurlijk niet dus over een paar dagen nog maar eens meten  ;)

Offline thezewery

• Vol lid
« Reactie #28 Gepost op: 29-07-2017 21:22 u »
2 dagen later: 1014

Tags: