A-type fust openen

Gestart door Timenator, 13-07-2017 18:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timenator

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Tim Nobbenhuis en ben woonachtig in Enschede. Ik ben enige tijd geleden begonnen met bierbrouwen door een simpele startersset voor 5 liter bier. Dit is zo goed bevallen dat ik het gelijk groter heb aangepakt. Ik beschik nu over een Grainfather en wil graag de gebrouwen batch bottelen in een fust.

Nu heb ik 2 Grolsch 20l fusten (A-ype?) weten te bemachtigen bij de slijter, echter ik krijg ze niet open. Ik heb meerdere video's bekeken en het is mij gelukt om de tapstang los te maken door het vat te ontluchten en met een platbektang de lans te pakken en tegen de klok in te draaien. Echter het 'simpel' losschroeven van de 'dop' lukt mij niet.

Heeft iemand ervaring met dit soort fusten?

http://imageshack.com/a/img924/1870/zrdkMF.jpg

Lincolnm3


Timenator

Hoi Lincolnm3, dat filmpje heb ik al meerdere malen bekeken. Het eerste gedeelte is mij gelukt, maar het losdraaien lukt niet. Er zit geen beweging in, het lijkt wel of er een beveiliging in zit die het draaien onmogelijk maakt. Het lijkt ook wel of er een messing ring inzit, zie ook bijgevoegde foto.


Lincolnm3



misschien heb je hier nog wat aan

Lincolnm3


Markiej87


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.