Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Mestbehoeften van hop  (gelezen 4251 keer)

Online Brouwert

• Senior lid
  • Land: no
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Mestbehoeften van hop
« Reactie #25 Gepost op: 03-05-2019 06:47 u »
Mijn Northern Brewer zit op dit moment nog maar op 75 cm en is pas vorige week echt gaan groeien. eea zal dus ook wel afhankelijk zijn van ras en weersomstandigheden.

Vooral dat laatste, mijn plantjes zijn vorige week pas begonnen met de eerste scheuten.De langste zijn nu zo'n 10cm.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Coen

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
  • Land: nl
« Reactie #26 Gepost op: 04-05-2019 21:42 u »

Normaal moet je zulke bladeren krijgen. Nieuwe jonge bladeren hebben een beetje een lichter groene kleur maar nooit geel.
Tussen begin april en begin mei groeit de plant 2 meter

Wil je dat ook even komen zeggen tegen mijn hop, zijn nu ongeveer 25 cm.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #27 Gepost op: 07-05-2019 12:26 u »
Heb ze 'een op het blote oog' een goede hoeveelheid mest gegeven en 1 rank is nu reeds 2 meter, de andere 1,5/1,75. Heb ze dit jaar met speciekuip en al in de grond geplaatst, denk ook dat meespeelt in deze verbeterde groei!

Tags: