Peke meld zich

Gestart door Peke, 11-07-2017 21:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peke

Hallo kenners,

Mijn naam is Peke kom eens wat op dit forum rond neuzen.
Hoop dat ik wat cider kenners hier zijn omdat ik een vader zoon project heb om wat appelcider te brouwen.

Groetjes

Dugraph

Welkom Peke!

Twee ervaringen met cider tot nu toe. Een keer troebele appel/perensap vergist met slurry van een weizen. Geen goed idee.

De andere batch heb ik de goedkoopste appelsap uit de supermarkt met zoete cidergist vergist. Wat bitter getrokken bloesemthee aan toegevoegd voor wat tegenwicht aan het zoet. Verleden week gebotteld, smaakte al erg goed vond ik!

Succes met je pogingen!  :proost:

Peke

Bedankt voor reactie Dugraph.

Easywoods

Welkom op het forum Peke,

Ik heb geen ervaring met cider maar wel heel benieuwd naar wat je gaat maken  :proost:

j.heesters3

Welkom hier Peke

Als je veel gaat lezen op het forum, ga je vanzelf ook wel bier brouwen. Hebben we weer een brouwer erbij.  ;D  Succes.

Jos

Peke

Dank voor jullie antwoorden waardeer ik zeer

SanderH

Tot nu toe 3 keer cider gemaakt.

1 keer met perensap en een cider gist, 1 keer met appelsap en cider gist, 1 keer van appels met een cider gist. Alle drie erg droog uitvergist, rond 1.002.

Dit jaar ga ik weer een cider maken van appels, mijn buurman heeft er veel te veel en de meeste zijn wat zurig. Dit keer wil ik een biergist gebruiken, zit te denken aan US-05.

Peke

Dank voor je antwoord Sander

Had je elke x dezelfde cider gist gebruikt?

SanderH

Voor de eerste de french cider van Gozdawa, voor de andere twee Mangrove Jack's Cider M02.

Peke

Citaat van: SanderH op 16-07-2017  08:33 uVoor de eerste de french cider van Gozdawa, voor de andere twee Mangrove Jack's Cider M02.

 :duimop: :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.