Filterheks via Aliexpress of zo?

Gestart door JamMasterJustin, 10-07-2017 21:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JamMasterJustin

Een uurtje was bij mij al voldoende. ging als een tierelier. Ik meen dat Jacques ooit eens in een topic heeft vermeld dat het vrij lastig was (maar hij had destijds geen thinner gebruikt). Met thinner was het doodeenvoudig. Zet de bak met thinner wel even buiten of bij een openstaand raam :D



Haagse Wouter

Dat is eigenlijk wel een idee. Dan heb je voor 15 euro een twee meter filterheks.

mbroek

Die slangen zijn vaker gemaakt van waaibomen blik met een laagje chroom dan van fatsoenlijk RVS. Weet wat je in huis haalt.

Serge VL

Citaat van: mbroek op 09-03-2018  11:08 uDie slangen zijn vaker gemaakt van waaibomen blik met een laagje chroom dan van fatsoenlijk RVS. Weet wat je in huis haalt.
304 RVS is duidelijk vermeld in de omschrijving!! En 304 blijft 304 RVS, trouwens de meest RVS komt toch allemaal van China  :weetniet:

HermanH

Citaat van: mbroek op 09-03-2018  11:08 uDie slangen zijn vaker gemaakt van waaibomen blik met een laagje chroom dan van fatsoenlijk RVS. Weet wat je in huis haalt.
Even opgezocht, die "SUS304" is blijkbaar Japanse RVS...  :biersmile: Ik heb er mij 2 besteld, 1 voor mijn douchekop en een voor in mijn maischkoelbox...  :)

JamMasterJustin

Citaat van: JoepH op 08-03-2018  21:53 uHier knutsel je in no time een filterheks mee in elkaar. De veer is 1/2 duims lees ik. Alleen nog een RVS 1/2 duims T-stuk.

Dan knip je die binnenste slang door en verwijder je die? En dan het T-stukje met buitendraad?

Haagse Wouter

Ben benieuwd Herman!

Ik ga dit denk ik ook proberen.
Maar eerst even kijken of ik een kraan kan laten lassen op de ketel :).

CeesM

Citaat van: JamMasterJustin op 09-03-2018  17:10 uDan knip je die binnenste slang door en verwijder je die? En dan het T-stukje met buitendraad?
Nee, binnendraad.

JoepH

Citaat van: CeesM op 09-03-2018  21:55 uNee, binnendraad.

Laten jullie het resultaat op dit forum weten. Erg benieuwd. Volgens mij schroef je die veer zo in het T-stuk. Net zoals bij een orginele filterheks. Ik denk dat ik eens een filter met de gevlochten RVS slang ga maken. Benieuwd naar het verschil in resultaat met een filterheks.Die heb ik namelijk al in mijn ketel geknutseld. Alles voor de wetenschap. Hahaha!


Johannesdeloper

Citaat van: JamMasterJustin op 03-03-2019  07:51 uEindelijk gevonden

https://m.nl.aliexpress.com/item/32962319962.html?spm=a2g0n.store-home.0.0.3e9d5361Y98vLZ
Zou deze een beetje passen en werken op een Grainfather?

JamMasterJustin

Ik heb 'm besteld. Ik laat het horen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.