Hermann methode

Gestart door lier, 08-07-2017 22:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lier

Heeft er iemand ervaring met de Hermann methode? heb het stuk met veel interesse gelezen maar vraag me af wat de ervaringen hiermee zijn

Oscar

Citaat van: lier op 08-07-2017  22:06 uHeeft er iemand ervaring met de Hermann methode?

En dat houdt in?

hansHalberstadt


Herman

Wat is er met mijn methode?

>:D

Knobby

Citaat van: lier op 08-07-2017  22:06 uHeeft er iemand ervaring met de Hermann methode? heb het stuk met veel interesse gelezen maar vraag me af wat de ervaringen hiermee zijn
Ik heb laatst een Weizen via deze methode gebrouwen
In mijn eerdere Weizens zat altijd wel de banaan geur, maar niet echt de smaak.
De Hermann Weizen heeft echt heel veel banaan, dus dat helpt zeker.

Bedenk wel dat je 2x zo lang aan het maischen bent, maar je schiet er zeker wel wat mee op als je meer banaan in je Weizen wilt.

Edgar

Gaat de Hermann methode niet vooral over kruidnagelaroma, niet banaan?

Ik vind het een mooie illustratie van hoe een complex brouwproces kan bijdragen aan een complexe smaak.

William

Citaat van: Edgar op 09-07-2017  12:25 uGaat de Hermann methode niet vooral over kruidnagelaroma, niet banaan?

Ik vind het een mooie illustratie van hoe een complex brouwproces kan bijdragen aan een complexe smaak.

Het lijkt alsof je bij deze methode zowel de kruidnagel via 4-VG als banaan via verhoogd glucose versterkt. Blijkbaar wint de banaan.
Als het alleen een glucose effect zou je ook dextrose bij het koken kunnen toevoegen.

Brouwen kan zo simpel zijn. ;)

Knobby

Citaat van: William op 09-07-2017  12:38 uHet lijkt alsof je bij deze methode zowel de kruidnagel via 4-VG als banaan via verhoogd glucose versterkt. Blijkbaar wint de banaan.
Als het alleen een glucose effect zou je ook dextrose bij het koken kunnen toevoegen.

Brouwen kan zo simpel zijn. ;)
Zeker, echter wilde ik eens proberen of deze manier werkt. Bovendien als je het belangrijk vindt dat je Duitse biertypen voldoen aan het Reinheidgebot dan kan je dus geen suiker toevoegen. Persoonlijk kan dat Reinheitsgebot me gestolen worden, maar ik wilde dit wel eens proberen. Het werkt dus!

lier

Dan ga ik het ook eens proberen, Reinheitsgebot of niet een weizenbier vind ik nog altijd een heerlijk biertype en een beetje variatie kan geen kwaad.

hansHalberstadt

Krijg je met een deel mout vervangen door glucose geen bier met minder (mout) smaak?

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 09-07-2017  23:51 uKrijg je met een deel mout vervangen door glucose geen bier met minder (mout) smaak?

Ja. En ook meer hogere alcoholen en esters.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.