Rioollucht

Gestart door Traploper, 04-07-2017 22:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Traploper

Heb een dubbel gebrouwen, waaraan ik vervolgens een Wyeast smackpack van de Rochefort-gist heb toegevoegd. Ik heb deze gist nog nooit gebruikt, maar er komt nu al 4 dagen een enorme putlucht uit het waterslot. Eigenschap van de gist of gaat er iets fout?

Henielma

Nee hoor dat is prima bij de Rochefort gist. Een enorme putlucht. Dat vind je uiteindelijk niet in de smaak terug.

Traploper

Goed om te weten. Is het afzien toch nog ergens goed voor.

Jacques

Citaat van: Traploper op 04-07-2017  22:22 uHeb een dubbel gebrouwen, waaraan ik vervolgens een Wyeast smackpack van de Rochefort-gist heb toegevoegd. Ik heb deze gist nog nooit gebruikt, maar er komt nu al 4 dagen een enorme putlucht uit het waterslot. Eigenschap van de gist of gaat er iets fout?

Zoals Henielma ook al schrijft niets aan de hand. Sommige gisten zoals die van Rochefort en Westmalle hebben daar veel last van. Hierover is op het forum meer geschreven. Als je de zoekfunctie van het forum had gebruikt http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=search en gezocht had op "rioollucht" had je heel wat topics gevonden waarin dit verschijnsel aan de orde is geweest.

Easywoods

Citaat van: Jacques op 04-07-2017  22:56 uZoals Henielma ook al schrijft niets aan de hand. Sommige gisten zoals die van Rochefort en Westmalle hebben daar veel last van. Hierover is op het forum meer geschreven. Als je de zoekfunctie van het forum had gebruikt http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=search en gezocht had op "rioollucht" had je heel wat topics gevonden waarin dit verschijnsel aan de orde is geweest.

MJ Belgian Tripel M31 kan er ook wat van. :nut: Vanaf de 2e dag hangt er een putlucht in de vergistingskast... Als hij half zo lekker wordt als hij stinkt wordt het nog wat.  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.