Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Propellers voor roerwerken (Mattmil)  (gelezen 750 keer)

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Propellers voor roerwerken (Mattmil)
« Gepost op: 03-07-2017 06:40 u »
Kent iemand  deze?
Lijkt me een mooie kant-en-klare propeller voor de roerwerk-knutselaar. Deze is er ook nog: https://www.hobbybrauerversand.de/MattMill-Ruehrwerksimpeller (nu niet beschikbaar).
Ze hebben de passende stangen ook beschikbaar, heeft iemand hier dit spul al gebruikt?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwerwaldonk

• Vol lid
  • VAW is mijn informatiebron
Re: Propellers voor roerwerken (Mattmil)
« Reactie #1 Gepost op: 03-07-2017 07:56 u »
Mijn vlak roerblad geeft een perfecte menging in de maischketel, oppervlak draait rond en gaat in spiraavorm naar het center, daar naar beneden, beneden naar buiten en aan de buitenkant naar boven.
Het roerwerk wordt ook gebruikt in de kookketel bij het koelen.
De roersnelheid is 60 omwentelingen per minuut

Offline Twan84

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Bier is je vriend.
« Reactie #2 Gepost op: 03-07-2017 10:12 u »
Ik heb er toevallig afgelopen week naar gekeken. Ze verzenden alleen niet naar Nederland (volgens de website) en verder ben ik hem nergens tegen gekomen. Alleen complete systeem voor 27 liter maar daarvan is de stang te kort.
Anders heb ik wel interesse in een lange stang en propeller.
Ben nu overigens zelf aan het knutselen met 2 RVS roerspanen.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 03-07-2017 22:58 u »
Wat ik me vooral afvraag is of je hiermee op een goeie manier maisch kan roeren. Ik vermoed dat een hogere rpm vereist zal zijn. Combineren met één van hun losse stangen (ook al niet gek van prijs) en de rest zelf knutselen. Maar kennelijk hier nog geen gebruikers?

Tags: roeren