Propellers voor roerwerken (Mattmil)

Gestart door Edgar, 03-07-2017 06:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Kent iemand  deze?
Lijkt me een mooie kant-en-klare propeller voor de roerwerk-knutselaar. Deze is er ook nog: https://www.hobbybrauerversand.de/MattMill-Ruehrwerksimpeller (nu niet beschikbaar).
Ze hebben de passende stangen ook beschikbaar, heeft iemand hier dit spul al gebruikt?

brouwerwaldonk

Mijn vlak roerblad geeft een perfecte menging in de maischketel, oppervlak draait rond en gaat in spiraavorm naar het center, daar naar beneden, beneden naar buiten en aan de buitenkant naar boven.
Het roerwerk wordt ook gebruikt in de kookketel bij het koelen.
De roersnelheid is 60 omwentelingen per minuut


Twan84

Ik heb er toevallig afgelopen week naar gekeken. Ze verzenden alleen niet naar Nederland (volgens de website) en verder ben ik hem nergens tegen gekomen. Alleen complete systeem voor 27 liter maar daarvan is de stang te kort.
Anders heb ik wel interesse in een lange stang en propeller.
Ben nu overigens zelf aan het knutselen met 2 RVS roerspanen.

Edgar

Wat ik me vooral afvraag is of je hiermee op een goeie manier maisch kan roeren. Ik vermoed dat een hogere rpm vereist zal zijn. Combineren met één van hun losse stangen (ook al niet gek van prijs) en de rest zelf knutselen. Maar kennelijk hier nog geen gebruikers?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.