De Dierbrouwerij

Gestart door Luiaard, 02-07-2017 23:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luiaard

Ik label niet altijd, maar soms vind ik het toch leuk om te doen (vooral leuk als ik bier schenk voor gasten, bijvoorbeeld op een feestje). Ik maak ze in GIMP (Opensource alternatief voor Photoshop) en print 4 stuk op een A4 vel, vervolgens knippen en plakken (met pritstift). Soms zet ik de ingrediënten er ook bij, niet altijd. Ik gebruik altijd dierennamen voor mijn bieren.






hans_nwk

Mooie etiketten!

Ik zou waarschijnlijk "gebrouwd op" vervangen door "gebrouwen op" (al komen beide spellingen voor) en zeker "gebotteld" schrijven i.p.v. "gebottelt".

Groet,
Hans

Drents Hopbier

Citaat van: hans_nwk op 03-07-2017  10:42 uMooie etiketten!

Ik zou waarschijnlijk "gebrouwd op" vervangen door "gebrouwen op" (al komen beide spellingen voor) en zeker "gebotteld" schrijven i.p.v. "gebottelt".

En Tettnanger. En tarwemout met kleine letter.

Hopbier

KooTjoo

Heel sfeervolle etiketten!

Volgens mij is het EBC i.p.v. ECB

Koen S

Ik gebruik gewone behanglijm van Perfax. Voordelen: je kan nog schuiven met het etiket als het niet meteen juist hangt, het is makkelijk verwijderbaar én spotgoedkoop. Met  1 pakje kom je makkelijk 10 jaar toe.
Vroeger lijmden ze bier- en wijnetiketten met melk. :biersmile:

Luiaard

Volgende keer moet ik maar even de spelling en grammatica controleren! Bedankt voor te tips. Met behanglijm ga ik proberen, het duurt nu behoorlijk lang om een kratje te beplakken.

DLB

Haha dat feestvarken is leuk.

Enne: plakken met een beetje melk gaat ook uitstekend. Ieder zijn ding  :biersmile:

xaos

Citaat van: Koen S op 03-07-2017  13:39 uIk gebruik gewone behanglijm van Perfax. Voordelen: je kan nog schuiven met het etiket als het niet meteen juist hangt, het is makkelijk verwijderbaar én spotgoedkoop. Met  1 pakje kom je makkelijk 10 jaar toe.
Vroeger lijmden ze bier- en wijnetiketten met melk. :biersmile:

Ik gebruik melk, gewoon met een kwastje op de achterkant van het etiket uitstrijken. Werkt verassend goed!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.