Reclamebanners op het forum

Gestart door Markiej87, 25-06-2017 17:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Citaat van: Wildor op 14-12-2018  17:11 uDus jij zegt daarmee impliciet 'laat Jacques het maar lekker uit eigen zak betalen'

Daar komt het op neer als iedereen dat deed.

William

Helemaal mee eens.

Heisenberg

Deze discussie begint weer door te draven. Laat  Jacques zelf uitmaken hoe ie het doet. Mocht hij tekort komen: ik ben best bereid om in dat geval te doneren, geen punt!

En nu: tijd voor een biertje!!! PROOST!!!

 :proost: :proost: :proost2: :lekkerbier:

CeesM

Citaat van: EdwinBrouwt op 13-12-2018  08:30 uEven een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?



Rechts boven op je advertentie klikken en het verdwijnt. ;)

El Duderino

Citaat van: CeesM op 14-12-2018  17:20 uRechts boven op je advertentie klikken en het verdwijnt. ;)

nee helaas verdwijnt het dan niet... advertentie wel maar het blok blijft over de zaken heen staan.. tenminste dit was eergisteren nog zo. misschien is er ondertussen iets aangepast want ik zie het vandaag niet.

Edwin brouwt

Citaat van: CeesM op 14-12-2018  17:20 uRechts boven op je advertentie klikken en het verdwijnt. ;)


Het gaat om de onderste advertentie, die valt  over de "reageer" knop en dat is nogal onhandig  :o

Mark GA

Citaat van: Heisenberg op 14-12-2018  17:19 uDeze discussie begint weer door te draven. Laat  Jacques zelf uitmaken hoe ie het doet. Mocht hij tekort komen: ik ben best bereid om in dat geval te doneren, geen punt!
Eens
+1

haicoterbeek

Ik b(r)ouw zelf websites. Met hosting en domeinnaam registratie ben ik gestopt omdat er geen droog brood meer aan te verdienen valt.

Domeinaamregistratie en hosting vanaf 5,95 eurie in de maand. 

10Gb verkeer, 10 Gb Data, 10 databases

https://www.domeinbalie.nl


pincopallino

Citaat van: Wildor op 14-12-2018  17:11 uDus jij zegt daarmee impliciet 'laat Jacques het maar lekker uit eigen zak betalen'

Daar komt het op neer als iedereen dat deed.

William

Wat jij zegt klopt het niet. Ad blocker is bedoeld voor alles wat online is. Er zijn sites die vermelden dat er niet blij zijn dat hun advertenties worden geblokkeerd.  Van hobby brouwen krijg je hier over geen melding. Jouw opmerking dat ik Jacques uit zijn zak wil laten betalen vind ik "slijmerig". Jacques is mans genoeg om te bepalen hoe zijn forum kan bekostigen. Als allen leden een X bedraag willen betalen dan zal ik zeker mijn lidmaatschap  niet opzeggen.

Roelof

Ik neem aan dat dit forum een hobby van Jacques is, een hobby mag toch geld kosten?  :) :) :)

Wildor

Ik vind het niet nodig om op het forum doelbewust de advertenties te blokkeren.
Ik stoor mij wel aan sites waar reclame erg hinderlijk aanwezig is.

Op het forum vind ik de plaatsing van de advertenties niet hinderlijk, dus sta ik de banners gewoon toe in mijn Adblocker.

Jacques heeft vaker aangegeven dat de advertenties als doel hebben het forum en website te bekostigen. Vanwege de administratie heeft een donatiesysteem niet de voorkeur. Ik respecteer zijn beslissing en ik sta daarom de advertentie gewoon toe in mijn browser.

William

Mark GA

Kunnen we alsjeblieft een slot op deze thread gooien? Het haalt de sfeer duidelijk naar beneden.
Maar hee, dat zal ik dan uiteindelijk wel weer veroorzaakt hebben of zo.

haicoterbeek

Ik ben d'r niet over begonnen maar nu we het er toch over hebben. "Wa kost da dan?"

Kost toch niks meer tegenwoordig?

Of ben ik nu te brutaal?


Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 14-12-2018  08:19 uIk zit op een android tablet met Chrome, niets exotisch toch?
Vreemd genoeg is het nu weer goed... Dus terug naar bierbrouwen!

Gelukkig is het nu weer goed. Want van een banner zoals die bij jouw plaatje te zien was wordt niemand blij van. Een banner mag aanwezig zijn en ook opvallen (daar betaal je immers als adverteerder voor...) maar niet het functioneren van het forum echt belemmeren.


Citaat van: Roelof op 14-12-2018  20:10 uIk neem aan dat dit forum een hobby van Jacques is, een hobby mag toch geld kosten?  :) :) :)
Het forum is opgezet door mij als een kennisplatform. Ik besteed er veel tijd aan.
De echte hobby is bierbrouwen...

Citaat van: haicoterbeek op 14-12-2018  22:56 uIk ben d'r niet over begonnen maar nu we het er toch over hebben. "Wa kost da dan?"

Kost toch niks meer tegenwoordig?

Of ben ik nu te brutaal?

Ik kan je vertellen dat de site meer kost dan je denkt.
Er is veel dataverkeer. Bij de hoster waar de site op draait heb ik nu het grootste pakket en betaal ik extra omdat het dataverkeer over de limiet gaat. Ik ben zeer tevreden klant. Ze zijn niet de goedkoopste maar bieden veel ondersteuning en zijn goed bereikbaar. Problemen worden goed opgelost. De goedkoopste aanbieder is zeker niet altijd de beste aanbieder. Voor extra service betaal ik graag.

Naast de site Hobbybrouwen.nl is er ook de site wiki-hobbybrouwen.nl. De kosten van deze site is aanzienlijk minder. Maar daar is de ondersteuning aanmerkelijk minder.

Verder zijn er heel veel domeinnamen in eigendom. Dat is om te voorkomen dat anderen met de populariteit van het forum aan de haal gaan.


En blijft gelukkig wat over. Dat geld wordt gebruikt voor uitstapjes met de beheerders en presentjes voor de beheerders. Gelukkig doe ik het werk voor het forum niet alleen.
Daarnaast wordt geïnvesteerd in het weggeven van spullen via loterijen, het uitvoeren van tests, sponsoren van bijvoorbeeld het uitgeven van een boek over bier geschreven door iemand met een handicap.
De reclame-inkomsten zijn als het ware ook een smeermiddel.

Jacques

Citaat van: pincopallino op 14-12-2018  19:53 uWat jij zegt klopt het niet. Ad blocker is bedoeld voor alles wat online is. Er zijn sites die vermelden dat er niet blij zijn dat hun advertenties worden geblokkeerd.  Van hobby brouwen krijg je hier over geen melding. Jouw opmerking dat ik Jacques uit zijn zak wil laten betalen vind ik "slijmerig". Jacques is mans genoeg om te bepalen hoe zijn forum kan bekostigen. Als allen leden een X bedraag willen betalen dan zal ik zeker mijn lidmaatschap  niet opzeggen.

Het is door mij al heel veel keren gezegd dat ik niet naar een donatiesysteem wil omdat dit veel extra werk met zich meebrengt.
Alle donaties dienen geadministreerd te worden. Daar zou ik weer een aparte bankrekening voor moeten hebben en een administratiesysteem.
En ik vind het ook niet prettig om steeds te moeten vragen om donaties zoals Wikipedia dat doet.

Nogmaals, voor mij is de hobby bierbrouwen en het vergaren van kennis daarover om vervolgens deze kennis te delen. Het bijhouden van donaties hoort daar niet bij.

Jacques

Citaat van: Roelof op 14-12-2018  20:10 uIk neem aan dat dit forum een hobby van Jacques is, een hobby mag toch geld kosten?  :) :) :)

Een hobby mag zeker geld kosten.

Heel veel uren van mij zitten in dit forum. Die uren had ik ook kunnen gebruiken voor betaalde werkzaamheden... Als je het zo bekijkt heeft het forum mij al heel veel geld gekost .   ;D

Jacques

Citaat van: BrouwMout.nl op 14-12-2018  11:14 uInderdaad, als ik het woord bier in mijn advertenties gebruik categoriseert Google ze als 18+ en worden ze geweerd op dit forum. Dat geldt ook voor het gebruik van de woorden recept (want farmaceutica) en brouwen (want alcohol). Ook afbeeldingen van eender welke bieringredienten  worden gecategoriseerd als alcoholreclame en niet op dit forum getoond.

Hoorndol word ik ervan.

Dit is een vervelend gevolg van het anti-alcohol beleid van Google.

Met de nodige creativiteit is dat te omzeilen.

Wallie

Citaat van: Jacques op 15-12-2018  08:46 uEn blijft gelukkig wat over. Dat geld wordt gebruikt voor uitstapjes met de beheerders en presentjes voor de beheerders. Gelukkig doe ik het werk voor het forum niet alleen.
Daarnaast wordt geïnvesteerd in het weggeven van spullen via loterijen, het uitvoeren van tests, sponsoren van bijvoorbeeld het uitgeven van een boek over bier geschreven door iemand met een handicap.
De reclame-inkomsten zijn als het ware ook een smeermiddel.

Je hoeft je niet te verantwoorden vind ik voor wat je doet!
Ik vind het supertof dat dit forum bestaat en ik zo kennis op kan doen!
Hoe iemand dat doet maakt mij geen drol uit.. Ook al verdien je er dik aan of niet..
Het is wat je leuk vind en daarom doet..

Ga zo door hobbybrouwen.nl! En laat iedereen maar azijnzeiken en lullen als ze dat willen..
Ze kunnen ook weg blijven als het ze niet bevalt.

HermanH

Citaat van: Wallie op 15-12-2018  11:04 u......En laat iedereen maar azijnzeiken en lullen als ze dat willen..
Ze kunnen ook weg blijven als het ze niet bevalt.
Ik heb hier nog niemand zien azijnzeiken of lullen, gewoon (een beetje) ongenoegen uiten over die irritante banners die te pas en te onpas het forum ontsieren en op (mijn en vele anderen) hun zenuwen werken, als je ze leuk vindt des te beter. Probleem is dat bijna niemand er iets uit zijn eigen zak wil voor betalen, als je bvb 2000 leden hebt en je vraagt 5 Euro sponsoring betalen per lid zou dat dus 10.000 Euro opleveren, denk niet dat het forum zoveel kost... :-) maar indien het vrij te storten is er misschien slechts een 100-tal over de brug gaan komen. Mijn voorstel om vrijwillig 5 Euro te betalen zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen mocht men verplicht worden, dus tja, is het logisch dat er een andere manier via banners wordt gezocht. Ik ben ook heel tevreden dat er een forum is, maar het verschil met vele gebruikers is dat ik er wel degelijk iets zou voor over hebben om een clean en bannervrij forum van te maken, dus Jacques, geef gerust uw rekeningnummer door via PM(!), ik stort je graag iets door. Einde gezaag, gezeik of gelul, mij hoor je op dit topic dus niet meer, of ik krijg ongewild een foute stempel op mijn voorhoofd van iemand die ik/mij niet ken(t)... :-)

Koen S

Citaat van: HermanH op 15-12-2018  12:18 uIk heb hier nog niemand zien azijnzeiken of lullen, gewoon (een beetje) ongenoegen uiten over die irritante banners die te pas en te onpas het forum ontsieren en op (mijn en vele anderen) hun zenuwen werken, als je ze leuk vindt des te beter. Probleem is dat bijna niemand er iets uit zijn eigen zak wil voor betalen, als je bvb 2000 leden hebt en je vraagt 5 Euro sponsoring betalen per lid zou dat dus 10.000 Euro opleveren, denk niet dat het forum zoveel kost... :-) maar indien het vrij te storten is er misschien slechts een 100-tal over de brug gaan komen. Mijn voorstel om vrijwillig 5 Euro te betalen zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen mocht men verplicht worden, dus tja, is het logisch dat er een andere manier via banners wordt gezocht. Ik ben ook heel tevreden dat er een forum is, maar het verschil met vele gebruikers is dat ik er wel degelijk iets zou voor over hebben om een clean en bannervrij forum van te maken, dus Jacques, geef gerust uw rekeningnummer door via PM(!), ik stort je graag iets door. Einde gezaag, gezeik of gelul, mij hoor je op dit topic dus niet meer, of ik krijg ongewild een foute stempel op mijn voorhoofd van iemand die ik/mij niet ken(t)... :-)
Herman, zet gewoon een adblocker aan, dan heb je er geen last van.  >:D

Jacques

Citaat van: Koen S op 15-12-2018  15:19 uHerman, zet gewoon een adblocker aan, dan heb je er geen last van.  >:D

Een adblocker is de doodsteek voor het gratis internet.
We gaan met zijn allen echt niet iedere website die bezocht wordt sponsoren.

Er zijn mogelijkheden om een adblocker te blokkeren maar dat is niet de weg naar mijn idee omdat dit ook irritatie opwekt.
Reclame is overal om ons heen. Het zorgt er voor dat TV kijken en een krant lezen betaalbaar blijft. En ook dat iedereen zonder enige verplichting dit forum kan volgen. Het gebruik van een adblocker kan dat anders maken. Zoals gezegd zit ik niet te wachten op veel werk in de vorm van het bijhouden van donaties om zo dit forum reclamevrij te maken. Het bijhouden van donaties is noodzakelijk in verband met belastingafdracht.

Heisenberg

Citaat van: Jacques op 15-12-2018  15:55 uEen adblocker is de doodsteek voor het gratis internet.
Zoals gezegd zit ik niet te wachten op veel werk in de vorm van het bijhouden van donaties om zo dit forum reclamevrij te maken. Het bijhouden van donaties is noodzakelijk in verband met belastingafdracht.
Helemaal duidelijk Jacques. Is een tijdelijk slotje geen optie?

HermanH

Citaat van: Koen S op 15-12-2018  15:19 uHerman, zet gewoon een adblocker aan, dan heb je er geen last van.  >:D
Haha Koen, doe ik nu al, en niet alleen voor forums, er zijn genoeg "haaien" en "clickbait-sites" dus tja, heb er geen probleem of last mee, alleen een beetje een "opgedrongen" schuldgevoel... :-)

Mark GA

Citaat van: HermanH op 15-12-2018  18:10 ualleen een beetje een "opgedrongen" schuldgevoel...

Sorry Herman (en anderen) maar je kunt andere sites niet vergelijken met deze, waar je zelf zóveel rendement uithaalt als hobbyist.
Zonder dit forum was je kennis nooit zo groot geweest als nu.
Juist voor deze site zou je je adblocker een uitzondering moeten laten maken en zelfs elke keer als je een ad banner zit even overal op klikken.
Dat kun je als "opgedrongen" ervaren, of "just common sense"...

Ik vergelijk dit voor mezelf met het aanschaffen van een hardcopy van een game als GTA5. Daar betaal je best wat geld voor maar kijk eens wat je er voor terugkrijgt...
Of betaalde apps op je telefoon. Leuk dat je die kunt jailbreaken. Maar is € 0,79 - € 3,99 echt zoveel geld als je er elke dag gebruik van maakt?

Jeroen76

Geen moeite met de reclame, absoluut niet want die maken het forum mogelijk.

Echter de laatste tijd maakt de reclame in de header va het forum het mij onmogelijk om op knoppen te klikken. Deze overlapt namelijk de knoppen. Bijvoorbeeld die van brouwstore.nl

Kan hier wat aan gedaan worden?

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 06-04-2019  16:15 uGeen moeite met de reclame, absoluut niet want die maken het forum mogelijk.

Echter de laatste tijd maakt de reclame in de header va het forum het mij onmogelijk om op knoppen te klikken. Deze overlapt namelijk de knoppen. Bijvoorbeeld die van brouwstore.nl

Kan hier wat aan gedaan worden?

Gr. Jeroen

Met welk apparaat en browser volg je forum?
Aan de instellingen is namelijk door mij de laatste tijd niets gewijzigd.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.