Reclamebanners op het forum

Gestart door Markiej87, 25-06-2017 17:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 21-06-2018  00:20 uDoneren kon ook soort van door het hobbybrouwshirt te kopen denk ik?

Of door je aankopen bij Bol.com te doen via de links hier op het forum...

Emanuel

Er valt altijd wel iets te klagen... Maar of je op een banner klikt op niet blijft je eigen keus. Zoveel mensen, zoveel voorkeuren.

Mark GA



Weet niet of je hier enige invloed op kunt hebben maar ik zie nu dit als reclamebanner boven het forum.
Die laatste link...zal jullie de klik besparen:

En even voor de duidelijkheid: dit is geen pleidooi tegen de reclame op dit forum. I simply don't care.
Sterker nog: ik heb er op geklikt dus die 100e cent is binnen! :petje-af:
Slechts een signalering dat er een partij in Google Ads doorheen geglipt is die als "niet wenselijk" kan worden aangemerkt in Google...

Jacques

Het is mij niet meteen helemaal duidelijk waarom deze advertentie ongewenst is.

Zoals vaker is uitgelegd zorgen de adverteerders dat deze site in de lucht blijft zonder dat het de leden geld kost. En ook zonder administratieve rompslomp.

emiel1

Mark is grafisch vormgever en die site ziet er uit alsof er sinds 1995 al niks meer aan gedaan is. Dat doet hem pijn ;)

ray81

Ik denk dat het Mark erom gaat dat de tekst bij de advertentie "Nederlanders zijn stomverbaasd - Hollands geheime plan ontdekt" linkt naar een verzekeringsagent in New York.
M.a.w. dit is eigenlijk clickbait en dus spam.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 05-11-2018  22:36 uHet is mij niet meteen helemaal duidelijk waarom deze advertentie ongewenst is.

Zoals vaker is uitgelegd zorgen de adverteerders dat deze site in de lucht blijft zonder dat het de leden geld kost. En ook zonder administratieve rompslomp.
OMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Citaat van: Mark GA op 05-11-2018  14:20 uEn even voor de duidelijkheid: dit is geen pleidooi tegen de reclame op dit forum. I simply don't care.
Sterker nog: ik heb er op geklikt dus die 100e cent is binnen!
Slechts een signalering dat er een partij in Google Ads doorheen geglipt is die als "niet wenselijk" kan worden aangemerkt in Google...


Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Heisenberg

Citaat van: Mark GA op 06-11-2018  10:27 uOMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Ik heb ook niks tegen reclame banners. Heb wel een ad-blocker actief maar niet op dit forum. Ben allang blij dat ik hier kan vertoeven. En als ik iets bij Bol.com bestel gaat dat via de link. Waarom ook niet? Bol.com blij, het forum blij en het kost me verder niks extra.


PDGRRR

@Jacques: Gezien je verzoek aan de leden om Ad-Blockers uit te zetten op deze site vroeg ik mij af of de adverteerders zowel betalen bij clicks op advertenties alsook bij het enkel tonen van advertenties? Ik heb in de 20 jaar dat ik mij online begeef nog nooit op een banner geklikt namelijk.

Mark GA

Het is trouwens zo dat de websitebeheerder/-registrant (Jacques in dit geval) geen oproep mag doen om te klikken op de banners.

Bij deze roep ik elk lid op om dit vooral wél te doen t.z.t.
De links leiden naar brouwwinkels die we allemaal kennen en je richt er geen schade mee aan, integendeel; je helpt dus dit forum overeind te houden.

Jacques

Citaat van: Mark GA op 06-11-2018  10:27 uOMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Er zijn categoriën adverteerders die op dit forum geweerd worden. Advertenties van politieke partijen, kerken en gezindten, sexindustrie en dergelijke worden als het goed is niet getoond.
Het is niet zo dat alleen biergerelateerde advertenties zijn toegestaan zover gaat het systeem van Google niet en dat is ook niet nodig.


Citaat van: PDGRRR op 06-11-2018  11:20 u@Jacques: Gezien je verzoek aan de leden om Ad-Blockers uit te zetten op deze site vroeg ik mij af of de adverteerders zowel betalen bij clicks op advertenties alsook bij het enkel tonen van advertenties? Ik heb in de 20 jaar dat ik mij online begeef nog nooit op een banner geklikt namelijk.

Zowel voor het weergeven van de advertenties als voor het klikken van advertenties. Voor het weergeven gaat het om een heel klein bedrag, voor klikken is dat meer.

Edwin brouwt

Even een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?





emiel1

Ja, maar dat is alleen bij jou  :P  >:D

Eric v B

Citaat van: EdwinBrouwt op 13-12-2018  08:30 uEven een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?



Yep, je mag pas reageren als je iets bij de betreffende firma gekocht hebt...  ;)

HermanH

Ik erger mij mateloos aan die banners, ze worden gewoon in uw strot geduwd, ik persoonlijk zou veel liever 1 x per jaar bijvoorbeeld 5 Euro betalen om het forum draaiende te houden dan dat die dingen te pas en te onpas voor uw neus springen, AdBlock is uw vriend... ;-)

Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 13-12-2018  08:30 uEven een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?

Ik heb hier geen last van.
Sinds wanneer heb je dit?
En welke browser gebruik je?

Roodwang

Ik vind die banner prima. Heb ik ook bij de telegraaf, bol, progarant en zo en zo
Ik erger me er niet aan. Bestel er ook graag via... Steun je forum.
Of negeer ze...
Niemand wil die administratie van donaties...

Heisenberg



Ik zie ook banners. Ik heb ze speciaal voor het forum aangezet. Laten we met z´n allen het forum steunen op deze simpele manier. En wanneer je aan een bestelling toe bent, gewoon op zo´n banner klikken. Het kost je niks extra, dus waarom zou je dat niet doen?

 :degroeten:

Edwin brouwt

Citaat van: emiel1 op 13-12-2018  08:41 uJa, maar dat is alleen bij jou  :P >:D


Oja, ik was niet zo handig met computers  ;)  dat vergeet ik wel 's

Edwin brouwt

Citaat van: Jacques op 13-12-2018  23:27 uIk heb hier geen last van.
Sinds wanneer heb je dit?
En welke browser gebruik je?


Ik zit op een android tablet met Chrome, niets exotisch toch?
Vreemd genoeg is het nu weer goed... Dus terug naar bierbrouwen!

BrouwMout.nl

CiteerEr zijn categoriën adverteerders die op dit forum geweerd worden.

Inderdaad, als ik het woord bier in mijn advertenties gebruik categoriseert Google ze als 18+ en worden ze geweerd op dit forum. Dat geldt ook voor het gebruik van de woorden recept (want farmaceutica) en brouwen (want alcohol). Ook afbeeldingen van eender welke bieringredienten  worden gecategoriseerd als alcoholreclame en niet op dit forum getoond.

Hoorndol word ik ervan.

El Duderino

Citaat van: Jacques op 13-12-2018  23:27 uIk heb hier geen last van.
Sinds wanneer heb je dit?
En welke browser gebruik je?

ik heb hier ook last van. banners over de onderste buttons erg irritant. Heb verder geen probleem dat er banners op de site staan maar over reageer en navigatieknoppen is niet handig.

Sinds een paar weken last van en ik werk met Mac en Safari allemaal laatste versies besturingssysteem.

pincopallino

Ik gebruik Adblock plus.... geen last.

Wildor

Citaat van: pincopallino op 14-12-2018  15:57 uIk gebruik Adblock plus...geen last.
Dus jij zegt daarmee impliciet 'laat Jacques het maar lekker uit eigen zak betalen'

Daar komt het op neer als iedereen dat deed.

William

Heisenberg

Ik gebruik Linux Mint Sylvia. Heb een Adblocker. Ik heb hem net voor het forum eens ingeschakeld. Er worden 6 adds geblokkeerd. Nogmaals, om het forum hiermee te ¨sponsoren¨ vind ik het geen probleem om hem voor het forum uit te zetten. Ik zie ze niet eens meer, de banners, ze vallen me niet meer op. Dat doneren heb ik ook al een paar keer geopperd. Maar Jacques zit niet te wachten op een hoop extra werk, wat ik me voor kan stellen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.