Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Reclamebanners op het forum  (gelezen 13279 keer)

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Reclamebanners op het forum
« Reactie #75 Gepost op: 21-06-2018 22:04 u »
Doneren kon ook soort van door het hobbybrouwshirt te kopen denk ik?

Of door je aankopen bij Bol.com te doen via de links hier op het forum...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Emanuel

• Vol lid
  • Oefening baart kunst.
« Reactie #76 Gepost op: 22-06-2018 19:56 u »
Er valt altijd wel iets te klagen... Maar of je op een banner klikt op niet blijft je eigen keus. Zoveel mensen, zoveel voorkeuren.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #77 Gepost op: 05-11-2018 14:20 u »

Weet niet of je hier enige invloed op kunt hebben maar ik zie nu dit als reclamebanner boven het forum.
Die laatste link...zal jullie de klik besparen:

En even voor de duidelijkheid: dit is geen pleidooi tegen de reclame op dit forum. I simply don't care.
Sterker nog: ik heb er op geklikt dus die 100e cent is binnen! :petje-af:
Slechts een signalering dat er een partij in Google Ads doorheen geglipt is die als "niet wenselijk" kan worden aangemerkt in Google...

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #78 Gepost op: 05-11-2018 22:36 u »
Het is mij niet meteen helemaal duidelijk waarom deze advertentie ongewenst is.

Zoals vaker is uitgelegd zorgen de adverteerders dat deze site in de lucht blijft zonder dat het de leden geld kost. En ook zonder administratieve rompslomp.

Offline emiel1

• Beheerder
  • Senior lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #79 Gepost op: 05-11-2018 23:06 u »
Mark is grafisch vormgever en die site ziet er uit alsof er sinds 1995 al niks meer aan gedaan is. Dat doet hem pijn ;)

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #80 Gepost op: 06-11-2018 06:35 u »
Ik denk dat het Mark erom gaat dat de tekst bij de advertentie "Nederlanders zijn stomverbaasd - Hollands geheime plan ontdekt" linkt naar een verzekeringsagent in New York.
M.a.w. dit is eigenlijk clickbait en dus spam.

Offline Mark GA

• Super lid
« Reactie #81 Gepost op: 06-11-2018 10:27 u »
Het is mij niet meteen helemaal duidelijk waarom deze advertentie ongewenst is.

Zoals vaker is uitgelegd zorgen de adverteerders dat deze site in de lucht blijft zonder dat het de leden geld kost. En ook zonder administratieve rompslomp.
OMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

En even voor de duidelijkheid: dit is geen pleidooi tegen de reclame op dit forum. I simply don't care.
Sterker nog: ik heb er op geklikt dus die 100e cent is binnen!
Slechts een signalering dat er een partij in Google Ads doorheen geglipt is die als "niet wenselijk" kan worden aangemerkt in Google...

Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Online Heisenberg

• Super lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #82 Gepost op: 06-11-2018 10:45 u »
OMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Ik heb ook niks tegen reclame banners. Heb wel een ad-blocker actief maar niet op dit forum. Ben allang blij dat ik hier kan vertoeven. En als ik iets bij Bol.com bestel gaat dat via de link. Waarom ook niet? Bol.com blij, het forum blij en het kost me verder niks extra.

Offline PDGRRR

• Junior lid
  • **
  • Magis fortuna quam sapientia
« Reactie #83 Gepost op: 06-11-2018 11:20 u »
@Jacques: Gezien je verzoek aan de leden om Ad-Blockers uit te zetten op deze site vroeg ik mij af of de adverteerders zowel betalen bij clicks op advertenties alsook bij het enkel tonen van advertenties? Ik heb in de 20 jaar dat ik mij online begeef nog nooit op een banner geklikt namelijk.

Offline Mark GA

• Super lid
« Reactie #84 Gepost op: 06-11-2018 11:59 u »
Het is trouwens zo dat de websitebeheerder/-registrant (Jacques in dit geval) geen oproep mag doen om te klikken op de banners.

Bij deze roep ik elk lid op om dit vooral wťl te doen t.z.t.
De links leiden naar brouwwinkels die we allemaal kennen en je richt er geen schade mee aan, integendeel; je helpt dus dit forum overeind te houden.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #85 Gepost op: 06-11-2018 14:18 u »

Er zijn categoriŽn adverteerders die op dit forum geweerd worden. Advertenties van politieke partijen, kerken en gezindten, sexindustrie en dergelijke worden als het goed is niet getoond.
Het is niet zo dat alleen biergerelateerde advertenties zijn toegestaan zover gaat het systeem van Google niet en dat is ook niet nodig.

@Jacques: Gezien je verzoek aan de leden om Ad-Blockers uit te zetten op deze site vroeg ik mij af of de adverteerders zowel betalen bij clicks op advertenties alsook bij het enkel tonen van advertenties? Ik heb in de 20 jaar dat ik mij online begeef nog nooit op een banner geklikt namelijk.

Zowel voor het weergeven van de advertenties als voor het klikken van advertenties. Voor het weergeven gaat het om een heel klein bedrag, voor klikken is dat meer.

Tags: