Reclamebanners op het forum

Gestart door Markiej87, 25-06-2017 17:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twan84

Citaat van: Jacques op 01-11-2017  18:23 uWel zou het fijn zijn als gebruikers van mobiele telefoons hun foto's op een makkelijke manier ergens gratis zouden kunnen hosten. Als dat op een goede manier geregeld zou kunnen worden ben ik heel blij.
Overigens is dit voor de gebruikers van de desktopversie van het forum geregeld via de site wiki-hobbybrouwen.nl. Ook dat zou ik graag zo laten zoals het is.

Ik upload mijn foto's op dropbox en creëer dan een link om te delen. Als je dan dl=0 verandert naar raw=1 dan kun je het gewoon als een afbeelding op het forum plaatsen. Je moet dan een account aanmaken maar dat is gratis dacht ik.

Thamerdal

Citaat van: Jacques op 01-11-2017  18:23 uBedankt voor het aanbod.

Over de huidige hosters van de sites hobbybrouwen.nl en wiki-hobbybrouwen.nl ben ik tevreden. Behoefte om van hosting te veranderen is er daarom niet. Ook niet omdat de hostingskosten slechts een onderdeel is van de totale kosten verbonden aan de site.

Wel zou het fijn zijn als gebruikers van mobiele telefoons hun foto's op een makkelijke manier ergens gratis zouden kunnen hosten. Als dat op een goede manier geregeld zou kunnen worden ben ik heel blij.
Overigens is dit voor de gebruikers van de desktopversie van het forum geregeld via de site wiki-hobbybrouwen.nl. Ook dat zou ik graag zo laten zoals het is.

Ik zou als eigenaar van de site zeker eens met Nico gaan praten? Lijkt me een uitgelezen kans om deze site eens flink te upgraden qua ontwerp. Zeker qua gebruiksvriendelijkheid op mijn smartphone is het echt heel erg matig. Ook het uploaden van de foto's kan inmiddels echt wel heel veel beter dan via Imageshack, Dropbox of weet ik wat.
Ik weet zeker dat er in deze community veel kundige mensen zijn die zouden willen helpen of zouden willen sponsoren om deze site op een hoger plan te krijgen.

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 02-11-2017  15:57 uIk zou als eigenaar van de site zeker eens met Nico gaan praten? Lijkt me een uitgelezen kans om deze site eens flink te upgraden qua ontwerp. Zeker qua gebruiksvriendelijkheid op mijn smartphone is het echt heel erg matig. Ook het uploaden van de foto's kan inmiddels echt wel heel veel beter dan via Imageshack, Dropbox of weet ik wat.
Ik weet zeker dat er in deze community veel kundige mensen zijn die zouden willen helpen of zouden willen sponsoren om deze site op een hoger plan te krijgen.

Ik heb wel eens gekeken naar de mogelijkheden tot het updaten van het forum maar ook gezien dat veel functionaliteiten van het forum als je desktop versie gebruikt verloren gaan.

Er is op dit moment een ander lid die heeft aangeboden hulp te bieden bij het beheer van het forum. Het ziet er naar uit dat van dit aanbod gebruik gemaakt gaat worden. Maar ook Nico zou daarbij een handje kunnen helpen. De sites wil ik echter graag elders hosten omdat de huidige hosters hebben bewezen zeer behulpzaam te zijn er voor zorgen dat de sites continu online zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: Thamerdal op 02-11-2017  15:57 uOok het uploaden van de foto's kan inmiddels echt wel heel veel beter dan via Imageshack, Dropbox of weet ik wat.
Een belangrijke eis voor foto's is dat ze er 10 jaar later nog staan. Als je nu kijkt naar foto's in topics van een aantal jaren terug dan zijn de topics soms niet meer te volgen omdat de foto's weg zijn. via de functie op het forum 'voeg foto toe aan je post' blijven de foto's wel staan. 

Knobby

Volgens mij wil google ons wat zeggen...


tdp

Citaat van: Knobby op 17-11-2017  14:02 uVolgens mij wil google ons wat zeggen...



Hahaha!!

Mark GA


Jacques, er ligt me iets bij dat jij zei dat de reclamebanners op dit forum helemaal afgestemd zijn op onze hobby.
Ik zie deze banner nu op de desktopversie. Misschien dat Google een update heeft gedaan en moet je de instellingen nog een keer verifiëren?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Mark GA op 19-06-2018  13:47 uJacques, er ligt me iets bij dat jij zei dat de reclamebanners op dit forum helemaal afgestemd zijn op onze hobby.
Ik heb geen behoefte aan banners en gebruik ublock orgin 1.13.8.
Gewoon een element aanklikken, blokkeren en ik zie het echt nooit weer.

Mark GA

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-06-2018  19:24 uIk heb geen behoefte aan banners en gebruik ublock orgin 1.13.8.
Gewoon een element aanklikken, blokkeren en ik zie het echt nooit weer.
Ik klik wel op de reclamebanners van winkels als Brouwmarkt als ik toch wil bestellen.
Met elke klik gaat er iets terug naar dit forum namelijk. En als je dan toch naar die sites moet gaan om je bestelling te doen kan dat net zo goed via dit forum lopen toch?

Jacques

Citaat van: Mark GA op 19-06-2018  13:47 u
Jacques, er ligt me iets bij dat jij zei dat de reclamebanners op dit forum helemaal afgestemd zijn op onze hobby.
Ik zie deze banner nu op de desktopversie. Misschien dat Google een update heeft gedaan en moet je de instellingen nog een keer verifiëren?

Welke banners je te zien krijgt ligt aan de sites die je bezocht hebt.
Binnenkort zal ik de instellingen voor cookies aanpassen in verband met de AGV. Op dit moment heb ik daar geen tijd voor.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-06-2018  19:24 uIk heb geen behoefte aan banners en gebruik ublock orgin 1.13.8.
Gewoon een element aanklikken, blokkeren en ik zie het echt nooit weer.

Daarmee doe je het forum geen plezier!

Dit forum wordt veel bezocht. Het hosten kost redelijk wat geld. Dankzij de reclame-inkomsten is dat geen probleem. Maar als iedereen de banners blockt is dat wel een probleem.

Voordat de discussie weer ontstaat dat men bereid is om voor het forum te betalen wil ik even kwijt dat ik dat niet zie zitten. Met name niet vanwege de administratieve werkzaamheden die die hieraan verbonden zijn. Maar ook omdat ik niet elke keer om geld wil schooien zoals bij Wikipedia....

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:13 uWelke banners je te zien krijgt ligt aan de sites die je bezocht hebt.
Binnenkort zal ik de instellingen voor cookies aanpassen in verband met de AGV. Op dit moment heb ik daar geen tijd voor.
Ok!
Het is ook maar een hobby
Echter, het was al een tijdje bekend dat die AVG eraan kwam en het was de bedoeling dat ea voor de inwerkingtreding van AVG op 25 mei 2018 aan gepast zou zijn.
Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:19 uDaarmee doe je het forum geen plezier
Ojadasawa, ik installeer standaard met een browser allerlei verdedigingssystemen.
Een aantal jaren terug heb ik op de luchthaven van Las Palmas, Gran Canaria mijn emailadres achter gelaten.
Sindsdien word ik 2 a 3 x per dag geplaagd door emails over elektrische fietsen, trapliften, afvallen, emails over aandelen met virussen.
Ik ben dus helemaal klaar met banners, cookies en zo en zet vol in op verdedingings/afweer systemen en zal niet nalaten om eenieder daarover in te lichten.
De goeden gaan onder de kwaden lijden. (Rutte 2018)

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-06-2018  22:19 uOk!
Het is ook maar een hobby
Echter, het was al een tijdje bekend dat die AVG eraan kwam en het was de bedoeling dat ea voor de inwerkingtreding van AVG op 25 mei 2018 aan gepast zou zijn.

Klopt. Heeft echter geen hoge prioriteit gekregen door heel veel andere dingen waar ik mee bezig ben.
Overigens klinkt er steeds meer kritiek op deze regeling. Maar dit topic is niet de plek om deze discussie te voeren.

Mark GA

@Jacques: open een donate.me account en zet een statische link op het forum. Heb je geen omkijken meer naar, er zijn vast genoeg mensen die af en toe een donatie willen doen.
Nu kan dat dus helemaal niet.

Jacques

Citaat van: Mark GA op 19-06-2018  22:25 u@Jacques: open een donate.me account en zet een statische link op het forum. Heb je geen omkijken meer naar, er zijn vast genoeg mensen die af en toe een donatie willen doen.
Nu kan dat dus helemaal niet.

De kosten voor het hosten komen steeds terug...

Met een eenmalige bijdrage kom ik er niet. Vanuit beheersoverwegingen zijn reclame-inkomsten handig. Dat kost alleen degenen die spullen wil verkopen geld. De leden kunnen het forum zonder dat ze er iets voor hoeven te betalen gebruiken. Een prima model.

Mark GA

Tja, ik zou graag een keer iets terug willen doen door bijvoorbeeld een tientje over te maken ten behoeve van dit forum, waar ik dagelijks heel veel plezier uithaal en kennis mee vergaar.
Maar als reclame-inkomsten kostendekkend zijn... OK! Bedankt!

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:30 uDe kosten voor het hosten komen steeds terug...

Met een eenmalige bijdrage kom ik er niet. Vanuit beheersoverwegingen zijn reclame-inkomsten handig. Dat kost alleen degenen die spullen wil verkopen geld. De leden kunnen het forum zonder dat ze er iets voor hoeven te betalen gebruiken. Een prima model.

Ik moet zeggen, vind het wel jammer dat er geen periodieke doneeroptie is. B.v. per jaar de reclames afbetalen.
Maar het is zoals het is, ben het wel met je eens Jacques! Je doet dit immers uit liefdadigheid, dus waarom moet het je nog meer werk kosten.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 19-06-2018  22:47 uIk moet zeggen, vind het wel jammer dat er geen periodieke doneeroptie is. B.v. per jaar de reclames afbetalen.
Maar het is zoals het is, ben het wel met je eens Jacques! Je doet dit immers uit liefdadigheid, dus waarom moet het je nog meer werk kosten.

Die optie is er niet omdat het extra werk is, werk waar ik niet op zit te wachten...

Als er geen adblockers gebruikt worden op dit forum ben ik tevreden. Ik hoef er niet rijk van te worden. En als er wat overblijft gaat dat naar de beheerders en het forum. De forumdag in afgelopen april is bijvoorbeeld betaald met reclame-inkomsten.

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:52 uDie optie is er niet omdat het extra werk is, werk waar ik niet op zit te wachten...

Als er geen adblockers gebruikt worden op dit forum ben ik tevreden. Ik hoef er niet rijk van te worden. En als er wat overblijft gaat dat naar de beheerders en het forum. De forumdag in afgelopen april is bijvoorbeeld betaald met reclame-inkomsten.

Maar tegelijkertijd is dat tweede weer niet geheel realistisch. Als iemand echt zo'n hekel heeft aan die reclames waarom moet diegene zijn forum-experience dan kapot gaan voor een paar cent  ;D. Zeker als diegene ook nog is met liefde wil betalen maar dat gewoon geen optie is.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 19-06-2018  23:05 uMaar tegelijkertijd is dat tweede weer niet geheel realistisch. Als iemand echt zo'n hekel heeft aan die reclames waarom moet diegene zijn forum-experience dan kapot gaan voor een paar cent  ;D. Zeker als diegene ook nog is met liefde wil betalen maar dat gewoon geen optie is.

Reclame valt niet uit te bannen. Het is overal. In de krant, op de tv, voetbalstadions, bushaltes enz... En ook hier op het forum. Het maakt dat dit forum financieel onafhankelijk is. Iedere leverancier kan adverteren. Het forum is niet afhankelijk is van een bepaalde leverancier. En er hoeft ook niet steeds aan de leden gevraagd te worden om een financiële bijdrage.

De optie aanbieden om te betalen om zo geen reclame te krijgen betekent dat die per lid ingesteld moet worden en ook administratie gehouden moet worden van alle betalingen. Na een tijd moet er weer betaald worden voor het forum. De hostingskosten komen immers steeds weer terug.
Er er moet ook een verantwoording zijn voor de belastingdienst... Nu komen de inkomsten van Google en Bol.com en dat is goed te overzien.  Ja, over de reclame-inkomsten wordt netjes belasting betaald. Dat hoort ook bij donaties. Veel administratief werk. Werk dat niet nodig is als de reclames niet worden geblokt.

Mark GA

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt dat er ook mensen zijn die geen hekel aan die (gerichte!) reclamebanners hebben, maar ook gewoon als extraatje willen bijdragen. Het is niet of/of maar en/en.
Ik wil niet een donatie doen met als reden dit forum reclamevrij te maken.
Maar ja...

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  23:26 uReclame valt niet uit te bannen. Het is overal.

Al te meer reden voor een individu om de plekken waar hij/zij wel invloed op heeft vrij te houden.

Jacques

Citaat van: Mark GA op 20-06-2018  06:58 uIk denk dat je niet helemaal begrijpt dat er ook mensen zijn die geen hekel aan die (gerichte!) reclamebanners hebben, maar ook gewoon als extraatje willen bijdragen. Het is niet of/of maar en/en.
Ik wil niet een donatie doen met als reden dit forum reclamevrij te maken.
Maar ja...

Het kan zijn dat ik het mogelijk maak om te doneren zonder dat daar tegenover staat dat het forum advertentievrij te bekijken is. Advertentievrij maken na ontvangst van een donatie is administratief echt veel te veel werk.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 20-06-2018  21:50 uHet kan zijn dat ik het mogelijk maak om te doneren zonder dat daar tegenover staat dat het forum advertentievrij te bekijken is. Advertentievrij maken na ontvangst van een donatie is administratief echt veel te veel werk.
Dat is ook absoluut niet de insteek.

Haagse Wouter

Citaat van: Mark GA op 20-06-2018  22:18 uDat is ook absoluut niet de insteek.

Doneren kon ook soort van door het hobbybrouwshirt te kopen denk ik?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.