Reclamebanners op het forum

Gestart door Markiej87, 25-06-2017 17:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Hopmans op 30-06-2017  20:19 uIk zie compleet geen reclame meer.
Meerdere protectie-applicaties houden dit tegen.
Het is voor mij bijna geen doen om nog wel reclame te willen zien.

Dat is een beetje de doodsteek voor het "gatis" internet. Zoals iedereen weet gaat alleen de zon voor niets op. Voor al het andere in het leven moet betaald worden, linksom dan wel rechtsom. Deze site kost het nodige. Niet alleen de hosting maar ook de domeinen die bij de site horen en de wiki. Het dataverkeer is hoog, zeer hoog en wordt steeds meer. Laatst heb het toegestane dataverkeer verhoogd. Dat betekende weer afrekenen. Op zich is dat niet erg want de reclame-inkomsten compenseren dat. Maar dat moet niet iedereen een adblokker gaan gebruiken want dan ga ik er bij inschieten en dat kan denk ik de bedoeling zijn. Vandaar mijn verzoek om toch "te betalen" door advertenties toe te staan. Ik weet dat andere websitesbeheerders daar ook blij mee zijn. Hoe denk je bijvoorbeeld dat Buienradar.nl gefinancierd wordt?

Daarnaast profiteert het forum ook van meer inkomsten. De huidige loterij wordt ook betaald uit deze inkomsten en er is over een tijdje een wedstrijd waaraan forum leden gratis kunnen deelnemen.

KooTjoo

Mensen kom op! Wij profiteren allemaal van dit forum, ik kan het zeker niet missen. Wat maken die paar kleine bannertjes nou uit als hierdoor de kosten van dit forum gedekt worden. Ik vind het op dit forum overigens nog heel bescheiden.


William

Citaat van: KooTjoo op 30-06-2017  21:51 uMensen kom op! Wij profiteren allemaal van dit forum, ik kan het zeker niet missen. Wat maken die paar kleine bannertjes nou uit als hierdoor de kosten van dit forum gedekt worden. Ik vind het op dit forum overigens nog heel bescheiden.

 :duimop:  Ik zie ze ook niet of stoor me er niet aan.

lier

Mij stoort het niet, het is goed dat er tegenwoordig methoden zijn om dit soort forums betaalbaar te maken en gelijktijdig laag drempelig om binnen te komen. Het gebeurt op bijna alle sites tegenwoordig en dan gaan we er hier een probleem van maken.
Wat mij betreft trekken de beheerders er ook een salaris uit, denk dat er genoeg tijd en arbeid in zit om alles op orde te houden.

floris68

Ik heb totaal geen last van de reclames op dit forum, had ze eigenlijk nooit opgemerkt. Pas door deze discussie ben ik me er bewust van geworden dat ze er zijn  ( >:( ) en ben ze gaan bekijken. Niks mis mee, ze gaan zo te zien allemaal over brouwen, als dit ervoor zorgt dat wij met zijn allen gratis informatie kunnen delen over onze hobby, prima!

hansHalberstadt

Dit is trouwens wat er gebeurt als ik op de advertentie van Brouwmout klik


BrouwMout.nl

Citaat van: hansHalberstadt op 01-07-2017  10:34 uDit is trouwens wat er gebeurt als ik op de advertentie van Brouwmout klik

Bedankt voor de mededeling, ik heb het opgelost.

PS Ik zou het liefst mijn reclamebudget verdubbelen en direct overmaken aan het forum. Ik beperk nu mijn uitgaven zoveel mogelijk omdat ik google adwords zie als een noodzakelijk kwaad.

Emanuel

Het maakt mij niet uit of ik wel of geen reclame zie. Het is aan de gebruiker zelf om te bepalen of je iets doet met de reclame. De ene keer is het handig wanneer je iets voorbij ziet komen waar je toch al over aan het nadenken was en de andere keer laat je het gewoon aan je voorbij gaan. Ik ben het dan ook volledig met Jacques eens dat, om de site in de lucht te houden, reclame op de site nodig is... Het valt op zich nog heel veel mee met de hoeveelheid reclame dat je ziet.

Brouwers



Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

mbroek

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Al eens op dat kleine kruisje links geklikt? Normaal zou de advertentie dan verdwijnen, bij mij wel tenminste. Maar zo groot zie ik ze hier nooit.

Grooviee

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Deze kan deze omlaag schuiven door het grijze pijltje in het midden naar beneden te schuiven.

Jacques

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf


Banners van deze grootte zie ik nooit. Zal denk ik liggen aan het soort apparaat waarmee je het forum volgt.

Van Google heb ik begrepen dat banners zijn weg te schuiven. Ze hebben nog een andere type advertenties die over het hele scherm getoond wordt en ook weggeschoven kan worden. Die heb ik niet geïnstalleerd omdat dit ook voor mij een brug te ver is.

Emanuel

Screenshot lijkt me van een apperaat van het merk met die appel 8). Dan toch maar Windows met Chrome  :degroeten:

rutgeri

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Het probleem zit hem erin dat je de web versie van het forum bekijkt op een mobiel apparaat. Dan wordt de banner klaarblijkelijk niet goed geresized. Bekijk je de mobiele variant dan heb je dit probleem niet. En in de browser op je PC/Mac heb je dit probleem ook niet.

remolen

Brengt het trouwens meer op als de leden zo af en toe eens op de reclames klikken? Ik wil dat best elke dag een keertje doen hoor! Klik je rijk.

Groet Rene

Twan84

Dit mag niet gestimuleerd worden. Dan ben je voorgoed geblokkeerd door Google en kom je nooit meer aan reclame inkomsten via die weg.

Jacques

Citaat van: Twan84 op 28-10-2017  20:52 uDit mag niet gestimuleerd worden. Dan ben je voorgoed geblokkeerd door Google en kom je nooit meer aan reclame inkomsten via die weg.

Klopt helemaal.

Het is voor een beheerder van een site absoluut verboden om bezoekers uit te nodigen op de reclames te klikken om zo extra reclame-inkomsten te genereren.

Robert1968

Citaat van: Jacques op 28-10-2017  22:23 uKlopt helemaal.

Het is voor een beheerder van een site absoluut verboden om bezoekers uit te nodigen op de reclames te klikken om zo extra reclame-inkomsten te genereren.
Je kunt er dan altijd zelf nog een paar honderd keer per dag op klikken, Jacques. ;D

Jacques

Citaat van: Robert1968 op 29-10-2017  07:08 uJe kunt er dan altijd zelf nog een paar honderd keer per dag op klikken, Jacques. ;D

Nee, want dat wordt gezien als misbruik.

CeesM

Toch leuk om elke keer mijn brouwketel te zien. ;)

Biertje1985

Citaat van: Jacques op 29-10-2017  11:38 uNee, want dat wordt gezien als misbruik.

Dat werkt ook niet, want je kan maar 1x klikken op een bepaalde ad. dat word dus geregistreerd op IP en via cookies, en via dingen als jou inlog van je google account.
En je browser id... Ofwel misbruik maken is vrij moeilijk, toch vraag ik iedereen wekelijks wat te klikken erop het kost je niks, ik mag het wel vragen namelijk. (-:

Jacques

Citaat van: Biertje1985 op 29-10-2017  17:07 uDat werkt ook niet, want je kan maar 1x klikken op een bepaalde ad. dat word dus geregistreerd op IP en via cookies, en via dingen als jou inlog van je google account.
En je browser id... Ofwel misbruik maken is vrij moeilijk, toch vraag ik iedereen wekelijks wat te klikken erop het kost je niks, ik mag het wel vragen namelijk. (-:

En nu is de vraag of ik dit bericht niet moet verwijderen om niet in strijd te komen met het beleid van Google.

Barreltje

Ehh sorry hoor, maar deze discussie lijdt tot... JUIST!
Laten we hiermee kappen en lekker gaan brouwen!

Ik begrijp beide partijen en daarom zullen jullie er onderling niet uitkomen, pat-stelling noemt men dat.

Reclame? Drink bier van De Groene Draak! (lol)

nico.derks

Ik begrijp de kosten van de server en domain.
Ik wil dan ook graag een volledige server aanbieden om deze site te hosten.
Nee, ik vraag niet om credits, geen reclame of iets dergelijks.
Mocht de kosten van de server en data een probleem zijn, dan bied ik dit volledig gratis aan.
Op mijn servers draaien we met speciale software om juist dit soort "intruders" te weren van SMF en overige forums dmv 'Juggernaut' (google maar eens)
Mijn bedrijf in hosting is: texelonline.com

Groetjes,
Nico

Jacques

Citaat van: nico.derks op 01-11-2017  01:31 uIk begrijp de kosten van de server en domain.
Ik wil dan ook graag een volledige server aanbieden om deze site te hosten.
Nee, ik vraag niet om credits, geen reclame of iets dergelijks.
Mocht de kosten van de server en data een probleem zijn, dan bied ik dit volledig gratis aan.
Op mijn servers draaien we met speciale software om juist dit soort "intruders" te weren van SMF en overige forums dmv 'Juggernaut' (google maar eens)
Mijn bedrijf in hosting is: texelonline.com

Groetjes,
Nico

Bedankt voor het aanbod.

Over de huidige hosters van de sites hobbybrouwen.nl en wiki-hobbybrouwen.nl ben ik tevreden. Behoefte om van hosting te veranderen is er daarom niet. Ook niet omdat de hostingskosten slechts een onderdeel is van de totale kosten verbonden aan de site.

Wel zou het fijn zijn als gebruikers van mobiele telefoons hun foto's op een makkelijke manier ergens gratis zouden kunnen hosten. Als dat op een goede manier geregeld zou kunnen worden ben ik heel blij.
Overigens is dit voor de gebruikers van de desktopversie van het forum geregeld via de site wiki-hobbybrouwen.nl. Ook dat zou ik graag zo laten zoals het is.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.