Reclamebanners op het forum

Gestart door Markiej87, 25-06-2017 17:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Markiej87

Hoi Jacques en beheerders,

Ik merk de laatste tijd dat er steeds meer reclame op het forum zichtbaar is. Ik moet zeggen dat ik het ook steeds storender vind worden (soms wel 5 dikke plakkaten tussen de berichten, vooral die van BOL neemt veel ruimte in), maar het kan zijn dat ik daar alleen in ben. Ik realiseer me wel degelijk dat dit forum flink wat data zal slurpen en dus ook flink wat kosten met zich mee zal brengen.

Hebben jullie ooit een soort donatie-systeem overwogen? Ik zou best een soort jaarlijkse schenking aan dit forum willen doen om er reclamevrij gebruik van te kunnen maken. Ik denk uiteindelijk dat dit jullie meer oplevert (geen idee wat die banners opleveren trouwens) en het zou mij een fijnere gebruikerservaring geven.

Ben ook benieuwd hoe andere leden hierover denken :)


Neetje

Citaat van: Markiej87 op 25-06-2017  17:42 u...
 meer reclame op het forum zichtbaar is
...
Ben ook benieuwd hoe andere leden hierover denken :)

Heb geen problemen met de banners.
Ben ook van mening dat de reclame inkomsten voor de site moeten blijven.
(Mijn vermoeden is dat betalen voor de site, toekomstige starters afschrikt, en op termijn minder inkomsten brengt)

Wisdom

Ik ben daarentegen tegen reclame als inkomsten van deze site en gebruik een reclame blokker. Maar heb die voor deze site tegen mijn principe gedisabled omdat ik deze site zeer waardeer en er veel info vandaan haal. Laatste 4 manden: meer dan 25000 geblokte reclames. Reclames beïnvloeden je, of je dat nou wilt of niet. Een waardevolle site zoals deze mag wat kosten voor de gebruiker. Gratis gaat altijd ten koste van iets. Als je bang bent dat er onvoldoende bezoekers komen, dan ga je voorbij aan de kwaliteit van de inhoud. Als je serieus geïnteresseerd bent dan zijn een paar euro voor deze site ondersteuning zeer gerechtvaardigd.  :biersmile: En als je niet wenst te betalen voor waardevolle informatie, dan is dat maar zo.

Jacques

Deze site en de site www.hobbybrouwen.nl kosten geld. De kosten zijn de laatste tijd flink gestegen door het toegenomen datagebruik. Dat is de laatste tijd veel groter geworden.

Daarnaast wil ik reclame-inkomsten ook gebruiken voor andere doeleinden. Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het forum een wedstrijd organiseren. Als voorloper loopt nu een verloting van Thomas Fawcett mouten. Die loterij wordt betaald uit reclame-inkomsten. Mogelijk worden meer van dit soort acties georganiseerd worden uit de reclame-inkomsten.

Buiten de verzendkosten van de bieren zal aan de deelnemers van de te organiseren wedstrijd geen inschrijfgeld gevraagd worden. De bieren zullen gekeurd worden door beheerders maar ook door erkende biersommeliers. Die laatste zullen een vergoeding krijgen. Al met al een kostbare gebeurtenis die betaald zal gaan worden door de advertenties op dit forum.

Daarom het dringende verzoek om geen reclame blokker te gebruiken. De inkomsten van de reclames komt het forum en de leden van het forum ten goede.

Het vragen van een vergoeding om van dit forum gebruik te maken werpt inderdaad een drempel op. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om steeds om om geld te moeten schooien zoals bij Wikipedia.

hansadutta

Mij stoort het niet. Het is niet te vergelijken met een kwartier reclame per uur op tv.

Sander van Dijk

Nee, mij stoort het eigenlijk ook niet echt. Ik kijk er gewoon om heen :)

Brouwers

De banners boven en onder aan een topic storen mij niet zo erg, ben er blind voor geworden denk ik. Maar laatst had ik een paar heel vervelende banners die in je scherm blijven staan en niet te sluiten zijn. Heb deze van de brouwstore en bol gehad. Ze blokkeren daarnaast ook gewoon een deel van je scherm, dus ook functies op het forum.
Heb ze nu al een aantal weken niet meer gehad, maar als dit de toekomst gaat worden ben ik er snel klaar mee.

Amateurke

Gratis bestaat niet.
Ofwel betaal je een soort lidgeld voor het forum, ofwel duld je de reclame...

rlandzaat

Als de forum software dit ondersteunt zou een advertentievrij lidmaatschap ingevoerd kunnen worden waarvoor zou moeten worden betaald. Dergelijke opties zie je ook vaak bij apps op je smartphone (bijv. Buienalarm). Het gratis lidmaatschap komt dan met advertenties, het betaalde zonder. Voor elk wat wils dus.

Jacques

Citaat van: rlandzaat op 26-06-2017  16:47 uAls de forum software dit ondersteunt zou een advertentievrij lidmaatschap ingevoerd kunnen worden waarvoor zou moeten worden betaald. Dergelijke opties zie je ook vaak bij apps op je smartphone (bijv. Buienalarm). Het gratis lidmaatschap komt dan met advertenties, het betaalde zonder. Voor elk wat wils dus.

Zoals de software van het forum in elkaar zit vraagt dit veel administratieve handelingen. Niet echt een pad om te begaan. Het beheren van het forum kost namelijk nu al veel tijd. 

Markiej87

Citaat van: Brouwers op 26-06-2017  08:49 uDe banners boven en onder aan een topic storen mij niet zo erg, ben er blind voor geworden denk ik. Maar laatst had ik een paar heel vervelende banners die in je scherm blijven staan en niet te sluiten zijn. Heb deze van de brouwstore en bol gehad. Ze blokkeren daarnaast ook gewoon een deel van je scherm, dus ook functies op het forum.
Heb ze nu al een aantal weken niet meer gehad, maar als dit de toekomst gaat worden ben ik er snel klaar mee.
Dit zijn precies de banners die ik bedoel.

Aan de reacties te zien zijn de banners echter een prima oplossing ;)


hansHalberstadt

Reclame is voor mij geen probleem echter soms lijkt het erop dat het forum 10 of meer seconden 'hangt' totdat een reclameboodschap zichtbaar wordt. Lijkt erop dat het ophalen van de boodschap soms lang duurt en dat is wel irritant.

EBC

Ik blok alle reclame, ik vind het verschrikkelijk. Gelukkig gaat dat op OSX zeer goed.
Vraag me te betalen en ik doe het.

Jacques

Citaat van: EBC op 29-06-2017  22:52 uIk blok alle reclame, ik vind het verschrikkelijk. Gelukkig gaat dat op OSX zeer goed.
Vraag me te betalen en ik doe het.

Ik vraag niet om te betalen. Zoals ik hiervoor geschreven heb wil ik niet elk jaar weer vragen om geld zoals Wikipedia dat doet. Weken lang wordt je daarmee lastig gevallen.
Wat ik wel vraag is reclame niet te blokken. Reclame is kurk waarop dit forum drijft. Met de reclame-inkomsten gaan we als beheerders over een tijdje een wedstrijd organiseren.

Overigens is het wel verrassend dat iemand die werkzaam is bij zeer grote leverancier van hobbybrouwartikelen de reclames op dit forum blokt. Je wilt toch weten waarmee de concurrenten hun klanten lokken lijkt mij...

EBC

Citaat van: Jacques op 29-06-2017  23:10 uOverigens is het wel verrassend dat iemand die werkzaam is bij zeer grote leverancier van hobbybrouwartikelen de reclames op dit forum blokt. Je wilt toch weten waarmee de concurrenten hun klanten lokken lijkt mij...

Ik hou privé en werk strak gescheiden.

Zodra ik op dit forum met ook maar één komma naar Brouwland verwijs, dat zit jij daar direct met een pm bovenop.

Als ik post op dit forum, dan is het namens mijzelf, niet namens Brouwland.

Jacques

Citaat van: EBC op 29-06-2017  23:21 uIk hou privé en werk strak gescheiden.

Zodra ik op dit forum met ook maar één komma naar Brouwland verwijs, dat zit jij daar direct met een pm bovenop.

Als ik post op dit forum, dan is het namens mijzelf, niet namens Brouwland.

Heel goed dat je strak scheidt. Maar dan nog wil je vragen geen reclames te blokken.

EBC

Citaat van: Jacques op 29-06-2017  23:26 uHeel goed dat je strak scheidt. Maar dan nog wil je vragen geen reclames te blokken.

De basis van internet was en is vrijheid. Reclame is nooit onderdeel geweest van de filosofie noch het ontwerp. Excuses dat ik er niet aan meedoe.

hansHalberstadt

Als EBC geen reclames zou blokken dan is dat voor hem misschien juist een reden om de geadverteerde producten bewust juist niet te kopen omdat hij zich eraan ergert als ze steeds oppoppen. Nu koopt hij ze misschien onbewust wel. Voor mij werkt dat in ieder geval wel zo. 

Thamerdal

Citaat van: Markiej87 op 25-06-2017  17:42 uHebben jullie ooit een soort donatie-systeem overwogen?

Jacques, het gaat volgens mij om de keuze. Gratis gebruik maken mèt reclame, of de mogelijkheid om de reclame 'af te kopen' voor een paar euro per jaar en zo de (kritische) gebruiker tevreden te houden. Deze keuze is er nu niet, met als gevolg dat velen AdBlockers gebruiken. (Waaronder ikzelf)

hansHalberstadt

Dan zou je het forum moeten voorzien van een setting met en zonder reclame afhankelijk van of leden er geld voor hebben betaald of niet. Wat dat technisch en organisatorisch betekent weet ik niet, maar zal de beheerders vast veel tijd kosten om dat geregeld te krijgen, dus kan me voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.   

Thamerdal

Citaat van: hansHalberstadt op 30-06-2017  10:18 uDan zou je het forum moeten voorzien van een setting met en zonder reclame afhankelijk van of leden er geld voor hebben betaald of niet. Wat dat technisch en organisatorisch betekend weet ik niet, maar zal de beheerders vast veel tijd kosten om dat geregeld te krijgen, dus kan me voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.
Er zijn vele systemen/templates beschikbaar die dat kunnen. Ik weet niet of dit forum daar zo 1,2,3, ingegoten kan worden (vast niet), maar het zou wellicht kunnen.
Maar misschien is dat inderdaad veel te veel gedoe/werk. Dan laten we het zo, simpel zat.  :)

marc0871

De reclames op sites hebben me nooit gestoord. Ik keek er altijd omheen.
Totdat ik er last van kreeg, dat, bij bepaalde reclames, de sites gingen hangen. 100% cpu en geheugengebruik. Tot het punt dat de pc serieus crashte.

Dat was het punt dat ik een ad-blocker ben gaan zoeken. Wat een genot.

Sommige sites gingen ad-blockers weren of functionaliteiten uitschakelen bij detectie van ad-blockers.
Echter; schakelde je hem uit voor die sites, kreeg je elke paar minuten een reclame die over het hele scherm uitklapte.
Daarmee gingen ze aan het doel voorbij, omdat een site te bekijken moet zijn om een reclame te tonen.
Sindsdien heb ik de ad-blocker gewoon standaard aan.

Op deze site lijkt het tot nog toe mee te vallen, dus ik ben wel geneigd hem uit te schakelen.
Zit je wel in een heel select groepje ;)

Thanatosti

Citaat van: marc0871 op 30-06-2017  11:28 uDaarmee gingen ze aan het doel voorbij, omdat een site te bekijken moet zijn om een reclame te tonen.
Sindsdien heb ik de ad-blocker gewoon standaard aan.

Op deze site lijkt het tot nog toe mee te vallen, dus ik ben wel geneigd hem uit te schakelen.
Zit je wel in een heel select groepje ;)

Dit dus. Standaard heb ik Adblock aan staan maar als ik Jacques/het forum een beetje kan helpen door het uit te zetten is dat een kleine moeite in ruil voor alle info die ik hier weghaal. Alles in het redelijke natuurlijk.

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 30-06-2017  10:59 uEr zijn vele systemen/templates beschikbaar die dat kunnen. Ik weet niet of dit forum daar zo 1,2,3, ingegoten kan worden (vast niet), maar het zou wellicht kunnen.
Maar misschien is dat inderdaad veel te veel gedoe/werk. Dan laten we het zo, simpel zat.  :)

Dit vraagt veel te veel administratief gedoe. Moet er worden bijgehouden wie betaald heeft en wie niet om vervolgens voor de betreffende persoon de reclames uit te zetten. Dit kan dus wel vraagt heel veel tijd.

Ik heb er aan gedacht om een autodectiesysteem te installeren voor reclameblokkers en het forum niet beschikbaar te stellen voor degene die de een blokker hebben die de advertenties op de site weren. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik graag iedereen er van wil overtuigen dat je het forum steunt door geen blokker te gebruiken.

Reclame is overal. Op de TV, in de krant en in het straatbeeld. Je kunt er niet om heen. Dus waarom niet op een forum. Voorwaarde is wel dat de reclame herkenbaar is als reclame en dat deze niet verstopt is in de tekst van een bericht.
Vandaar nomaals het verzoek om geen reclameblokkers te gebruiken. Ik zou het niet fijn vinden dat een autodectiesysteem geïnstalleerd moet worden.

Hopmans

Ik zie compleet geen reclame meer.
Meerdere protectie-applicaties houden dit tegen.
Het is voor mij bijna geen doen om nog wel reclame te willen zien.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.