Algemeen > Mededelingen/discussie over het forum

Reclamebanners op het forum

(1/27) > >>

Markiej87:
Hoi Jacques en beheerders,

Ik merk de laatste tijd dat er steeds meer reclame op het forum zichtbaar is. Ik moet zeggen dat ik het ook steeds storender vind worden (soms wel 5 dikke plakkaten tussen de berichten, vooral die van BOL neemt veel ruimte in), maar het kan zijn dat ik daar alleen in ben. Ik realiseer me wel degelijk dat dit forum flink wat data zal slurpen en dus ook flink wat kosten met zich mee zal brengen.

Hebben jullie ooit een soort donatie-systeem overwogen? Ik zou best een soort jaarlijkse schenking aan dit forum willen doen om er reclamevrij gebruik van te kunnen maken. Ik denk uiteindelijk dat dit jullie meer oplevert (geen idee wat die banners opleveren trouwens) en het zou mij een fijnere gebruikerservaring geven.

Ben ook benieuwd hoe andere leden hierover denken :)

Neetje:

--- Citaat van: Markiej87 op 25-06-2017  17:42 u ---...
 meer reclame op het forum zichtbaar is
...
Ben ook benieuwd hoe andere leden hierover denken :)

--- Einde van citaat ---

Heb geen problemen met de banners.
Ben ook van mening dat de reclame inkomsten voor de site moeten blijven.
(Mijn vermoeden is dat betalen voor de site, toekomstige starters afschrikt, en op termijn minder inkomsten brengt)

Wisdom:
Ik ben daarentegen tegen reclame als inkomsten van deze site en gebruik een reclame blokker. Maar heb die voor deze site tegen mijn principe gedisabled omdat ik deze site zeer waardeer en er veel info vandaan haal. Laatste 4 manden: meer dan 25000 geblokte reclames. Reclames be´nvloeden je, of je dat nou wilt of niet. Een waardevolle site zoals deze mag wat kosten voor de gebruiker. Gratis gaat altijd ten koste van iets. Als je bang bent dat er onvoldoende bezoekers komen, dan ga je voorbij aan de kwaliteit van de inhoud. Als je serieus ge´nteresseerd bent dan zijn een paar euro voor deze site ondersteuning zeer gerechtvaardigd.  :biersmile: En als je niet wenst te betalen voor waardevolle informatie, dan is dat maar zo.

Jacques:
Deze site en de site www.hobbybrouwen.nl kosten geld. De kosten zijn de laatste tijd flink gestegen door het toegenomen datagebruik. Dat is de laatste tijd veel groter geworden.

Daarnaast wil ik reclame-inkomsten ook gebruiken voor andere doeleinden. Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het forum een wedstrijd organiseren. Als voorloper loopt nu een verloting van Thomas Fawcett mouten. Die loterij wordt betaald uit reclame-inkomsten. Mogelijk worden meer van dit soort acties georganiseerd worden uit de reclame-inkomsten.

Buiten de verzendkosten van de bieren zal aan de deelnemers van de te organiseren wedstrijd geen inschrijfgeld gevraagd worden. De bieren zullen gekeurd worden door beheerders maar ook door erkende biersommeliers. Die laatste zullen een vergoeding krijgen. Al met al een kostbare gebeurtenis die betaald zal gaan worden door de advertenties op dit forum.

Daarom het dringende verzoek om geen reclame blokker te gebruiken. De inkomsten van de reclames komt het forum en de leden van het forum ten goede.

Het vragen van een vergoeding om van dit forum gebruik te maken werpt inderdaad een drempel op. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om steeds om om geld te moeten schooien zoals bij Wikipedia.

hansadutta:
Mij stoort het niet. Het is niet te vergelijken met een kwartier reclame per uur op tv.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie