Reclamebanners op het forum

Gestart door Markiej87, 25-06-2017 17:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markiej87

Hoi Jacques en beheerders,

Ik merk de laatste tijd dat er steeds meer reclame op het forum zichtbaar is. Ik moet zeggen dat ik het ook steeds storender vind worden (soms wel 5 dikke plakkaten tussen de berichten, vooral die van BOL neemt veel ruimte in), maar het kan zijn dat ik daar alleen in ben. Ik realiseer me wel degelijk dat dit forum flink wat data zal slurpen en dus ook flink wat kosten met zich mee zal brengen.

Hebben jullie ooit een soort donatie-systeem overwogen? Ik zou best een soort jaarlijkse schenking aan dit forum willen doen om er reclamevrij gebruik van te kunnen maken. Ik denk uiteindelijk dat dit jullie meer oplevert (geen idee wat die banners opleveren trouwens) en het zou mij een fijnere gebruikerservaring geven.

Ben ook benieuwd hoe andere leden hierover denken :)


Neetje

Citaat van: Markiej87 op 25-06-2017  17:42 u...
 meer reclame op het forum zichtbaar is
...
Ben ook benieuwd hoe andere leden hierover denken :)

Heb geen problemen met de banners.
Ben ook van mening dat de reclame inkomsten voor de site moeten blijven.
(Mijn vermoeden is dat betalen voor de site, toekomstige starters afschrikt, en op termijn minder inkomsten brengt)

Wisdom

Ik ben daarentegen tegen reclame als inkomsten van deze site en gebruik een reclame blokker. Maar heb die voor deze site tegen mijn principe gedisabled omdat ik deze site zeer waardeer en er veel info vandaan haal. Laatste 4 manden: meer dan 25000 geblokte reclames. Reclames beïnvloeden je, of je dat nou wilt of niet. Een waardevolle site zoals deze mag wat kosten voor de gebruiker. Gratis gaat altijd ten koste van iets. Als je bang bent dat er onvoldoende bezoekers komen, dan ga je voorbij aan de kwaliteit van de inhoud. Als je serieus geïnteresseerd bent dan zijn een paar euro voor deze site ondersteuning zeer gerechtvaardigd.  :biersmile: En als je niet wenst te betalen voor waardevolle informatie, dan is dat maar zo.

Jacques

Deze site en de site www.hobbybrouwen.nl kosten geld. De kosten zijn de laatste tijd flink gestegen door het toegenomen datagebruik. Dat is de laatste tijd veel groter geworden.

Daarnaast wil ik reclame-inkomsten ook gebruiken voor andere doeleinden. Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het forum een wedstrijd organiseren. Als voorloper loopt nu een verloting van Thomas Fawcett mouten. Die loterij wordt betaald uit reclame-inkomsten. Mogelijk worden meer van dit soort acties georganiseerd worden uit de reclame-inkomsten.

Buiten de verzendkosten van de bieren zal aan de deelnemers van de te organiseren wedstrijd geen inschrijfgeld gevraagd worden. De bieren zullen gekeurd worden door beheerders maar ook door erkende biersommeliers. Die laatste zullen een vergoeding krijgen. Al met al een kostbare gebeurtenis die betaald zal gaan worden door de advertenties op dit forum.

Daarom het dringende verzoek om geen reclame blokker te gebruiken. De inkomsten van de reclames komt het forum en de leden van het forum ten goede.

Het vragen van een vergoeding om van dit forum gebruik te maken werpt inderdaad een drempel op. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om steeds om om geld te moeten schooien zoals bij Wikipedia.

hansadutta

Mij stoort het niet. Het is niet te vergelijken met een kwartier reclame per uur op tv.

Sander van Dijk

Nee, mij stoort het eigenlijk ook niet echt. Ik kijk er gewoon om heen :)

Brouwers

De banners boven en onder aan een topic storen mij niet zo erg, ben er blind voor geworden denk ik. Maar laatst had ik een paar heel vervelende banners die in je scherm blijven staan en niet te sluiten zijn. Heb deze van de brouwstore en bol gehad. Ze blokkeren daarnaast ook gewoon een deel van je scherm, dus ook functies op het forum.
Heb ze nu al een aantal weken niet meer gehad, maar als dit de toekomst gaat worden ben ik er snel klaar mee.

Amateurke

Gratis bestaat niet.
Ofwel betaal je een soort lidgeld voor het forum, ofwel duld je de reclame...

rlandzaat

Als de forum software dit ondersteunt zou een advertentievrij lidmaatschap ingevoerd kunnen worden waarvoor zou moeten worden betaald. Dergelijke opties zie je ook vaak bij apps op je smartphone (bijv. Buienalarm). Het gratis lidmaatschap komt dan met advertenties, het betaalde zonder. Voor elk wat wils dus.

Jacques

Citaat van: rlandzaat op 26-06-2017  16:47 uAls de forum software dit ondersteunt zou een advertentievrij lidmaatschap ingevoerd kunnen worden waarvoor zou moeten worden betaald. Dergelijke opties zie je ook vaak bij apps op je smartphone (bijv. Buienalarm). Het gratis lidmaatschap komt dan met advertenties, het betaalde zonder. Voor elk wat wils dus.

Zoals de software van het forum in elkaar zit vraagt dit veel administratieve handelingen. Niet echt een pad om te begaan. Het beheren van het forum kost namelijk nu al veel tijd. 

Markiej87

Citaat van: Brouwers op 26-06-2017  08:49 uDe banners boven en onder aan een topic storen mij niet zo erg, ben er blind voor geworden denk ik. Maar laatst had ik een paar heel vervelende banners die in je scherm blijven staan en niet te sluiten zijn. Heb deze van de brouwstore en bol gehad. Ze blokkeren daarnaast ook gewoon een deel van je scherm, dus ook functies op het forum.
Heb ze nu al een aantal weken niet meer gehad, maar als dit de toekomst gaat worden ben ik er snel klaar mee.
Dit zijn precies de banners die ik bedoel.

Aan de reacties te zien zijn de banners echter een prima oplossing ;)


hansHalberstadt

Reclame is voor mij geen probleem echter soms lijkt het erop dat het forum 10 of meer seconden 'hangt' totdat een reclameboodschap zichtbaar wordt. Lijkt erop dat het ophalen van de boodschap soms lang duurt en dat is wel irritant.

EBC

Ik blok alle reclame, ik vind het verschrikkelijk. Gelukkig gaat dat op OSX zeer goed.
Vraag me te betalen en ik doe het.

Jacques

Citaat van: EBC op 29-06-2017  22:52 uIk blok alle reclame, ik vind het verschrikkelijk. Gelukkig gaat dat op OSX zeer goed.
Vraag me te betalen en ik doe het.

Ik vraag niet om te betalen. Zoals ik hiervoor geschreven heb wil ik niet elk jaar weer vragen om geld zoals Wikipedia dat doet. Weken lang wordt je daarmee lastig gevallen.
Wat ik wel vraag is reclame niet te blokken. Reclame is kurk waarop dit forum drijft. Met de reclame-inkomsten gaan we als beheerders over een tijdje een wedstrijd organiseren.

Overigens is het wel verrassend dat iemand die werkzaam is bij zeer grote leverancier van hobbybrouwartikelen de reclames op dit forum blokt. Je wilt toch weten waarmee de concurrenten hun klanten lokken lijkt mij...

EBC

Citaat van: Jacques op 29-06-2017  23:10 uOverigens is het wel verrassend dat iemand die werkzaam is bij zeer grote leverancier van hobbybrouwartikelen de reclames op dit forum blokt. Je wilt toch weten waarmee de concurrenten hun klanten lokken lijkt mij...

Ik hou privé en werk strak gescheiden.

Zodra ik op dit forum met ook maar één komma naar Brouwland verwijs, dat zit jij daar direct met een pm bovenop.

Als ik post op dit forum, dan is het namens mijzelf, niet namens Brouwland.

Jacques

Citaat van: EBC op 29-06-2017  23:21 uIk hou privé en werk strak gescheiden.

Zodra ik op dit forum met ook maar één komma naar Brouwland verwijs, dat zit jij daar direct met een pm bovenop.

Als ik post op dit forum, dan is het namens mijzelf, niet namens Brouwland.

Heel goed dat je strak scheidt. Maar dan nog wil je vragen geen reclames te blokken.

EBC

Citaat van: Jacques op 29-06-2017  23:26 uHeel goed dat je strak scheidt. Maar dan nog wil je vragen geen reclames te blokken.

De basis van internet was en is vrijheid. Reclame is nooit onderdeel geweest van de filosofie noch het ontwerp. Excuses dat ik er niet aan meedoe.

hansHalberstadt

Als EBC geen reclames zou blokken dan is dat voor hem misschien juist een reden om de geadverteerde producten bewust juist niet te kopen omdat hij zich eraan ergert als ze steeds oppoppen. Nu koopt hij ze misschien onbewust wel. Voor mij werkt dat in ieder geval wel zo. 

Thamerdal

Citaat van: Markiej87 op 25-06-2017  17:42 uHebben jullie ooit een soort donatie-systeem overwogen?

Jacques, het gaat volgens mij om de keuze. Gratis gebruik maken mèt reclame, of de mogelijkheid om de reclame 'af te kopen' voor een paar euro per jaar en zo de (kritische) gebruiker tevreden te houden. Deze keuze is er nu niet, met als gevolg dat velen AdBlockers gebruiken. (Waaronder ikzelf)

hansHalberstadt

Dan zou je het forum moeten voorzien van een setting met en zonder reclame afhankelijk van of leden er geld voor hebben betaald of niet. Wat dat technisch en organisatorisch betekent weet ik niet, maar zal de beheerders vast veel tijd kosten om dat geregeld te krijgen, dus kan me voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.   

Thamerdal

Citaat van: hansHalberstadt op 30-06-2017  10:18 uDan zou je het forum moeten voorzien van een setting met en zonder reclame afhankelijk van of leden er geld voor hebben betaald of niet. Wat dat technisch en organisatorisch betekend weet ik niet, maar zal de beheerders vast veel tijd kosten om dat geregeld te krijgen, dus kan me voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.
Er zijn vele systemen/templates beschikbaar die dat kunnen. Ik weet niet of dit forum daar zo 1,2,3, ingegoten kan worden (vast niet), maar het zou wellicht kunnen.
Maar misschien is dat inderdaad veel te veel gedoe/werk. Dan laten we het zo, simpel zat.  :)

marc0871

De reclames op sites hebben me nooit gestoord. Ik keek er altijd omheen.
Totdat ik er last van kreeg, dat, bij bepaalde reclames, de sites gingen hangen. 100% cpu en geheugengebruik. Tot het punt dat de pc serieus crashte.

Dat was het punt dat ik een ad-blocker ben gaan zoeken. Wat een genot.

Sommige sites gingen ad-blockers weren of functionaliteiten uitschakelen bij detectie van ad-blockers.
Echter; schakelde je hem uit voor die sites, kreeg je elke paar minuten een reclame die over het hele scherm uitklapte.
Daarmee gingen ze aan het doel voorbij, omdat een site te bekijken moet zijn om een reclame te tonen.
Sindsdien heb ik de ad-blocker gewoon standaard aan.

Op deze site lijkt het tot nog toe mee te vallen, dus ik ben wel geneigd hem uit te schakelen.
Zit je wel in een heel select groepje ;)

Thanatosti

Citaat van: marc0871 op 30-06-2017  11:28 uDaarmee gingen ze aan het doel voorbij, omdat een site te bekijken moet zijn om een reclame te tonen.
Sindsdien heb ik de ad-blocker gewoon standaard aan.

Op deze site lijkt het tot nog toe mee te vallen, dus ik ben wel geneigd hem uit te schakelen.
Zit je wel in een heel select groepje ;)

Dit dus. Standaard heb ik Adblock aan staan maar als ik Jacques/het forum een beetje kan helpen door het uit te zetten is dat een kleine moeite in ruil voor alle info die ik hier weghaal. Alles in het redelijke natuurlijk.

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 30-06-2017  10:59 uEr zijn vele systemen/templates beschikbaar die dat kunnen. Ik weet niet of dit forum daar zo 1,2,3, ingegoten kan worden (vast niet), maar het zou wellicht kunnen.
Maar misschien is dat inderdaad veel te veel gedoe/werk. Dan laten we het zo, simpel zat.  :)

Dit vraagt veel te veel administratief gedoe. Moet er worden bijgehouden wie betaald heeft en wie niet om vervolgens voor de betreffende persoon de reclames uit te zetten. Dit kan dus wel vraagt heel veel tijd.

Ik heb er aan gedacht om een autodectiesysteem te installeren voor reclameblokkers en het forum niet beschikbaar te stellen voor degene die de een blokker hebben die de advertenties op de site weren. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik graag iedereen er van wil overtuigen dat je het forum steunt door geen blokker te gebruiken.

Reclame is overal. Op de TV, in de krant en in het straatbeeld. Je kunt er niet om heen. Dus waarom niet op een forum. Voorwaarde is wel dat de reclame herkenbaar is als reclame en dat deze niet verstopt is in de tekst van een bericht.
Vandaar nomaals het verzoek om geen reclameblokkers te gebruiken. Ik zou het niet fijn vinden dat een autodectiesysteem geïnstalleerd moet worden.

Hopmans

Ik zie compleet geen reclame meer.
Meerdere protectie-applicaties houden dit tegen.
Het is voor mij bijna geen doen om nog wel reclame te willen zien.


Jacques

Citaat van: Hopmans op 30-06-2017  20:19 uIk zie compleet geen reclame meer.
Meerdere protectie-applicaties houden dit tegen.
Het is voor mij bijna geen doen om nog wel reclame te willen zien.

Dat is een beetje de doodsteek voor het "gatis" internet. Zoals iedereen weet gaat alleen de zon voor niets op. Voor al het andere in het leven moet betaald worden, linksom dan wel rechtsom. Deze site kost het nodige. Niet alleen de hosting maar ook de domeinen die bij de site horen en de wiki. Het dataverkeer is hoog, zeer hoog en wordt steeds meer. Laatst heb het toegestane dataverkeer verhoogd. Dat betekende weer afrekenen. Op zich is dat niet erg want de reclame-inkomsten compenseren dat. Maar dat moet niet iedereen een adblokker gaan gebruiken want dan ga ik er bij inschieten en dat kan denk ik de bedoeling zijn. Vandaar mijn verzoek om toch "te betalen" door advertenties toe te staan. Ik weet dat andere websitesbeheerders daar ook blij mee zijn. Hoe denk je bijvoorbeeld dat Buienradar.nl gefinancierd wordt?

Daarnaast profiteert het forum ook van meer inkomsten. De huidige loterij wordt ook betaald uit deze inkomsten en er is over een tijdje een wedstrijd waaraan forum leden gratis kunnen deelnemen.

KooTjoo

Mensen kom op! Wij profiteren allemaal van dit forum, ik kan het zeker niet missen. Wat maken die paar kleine bannertjes nou uit als hierdoor de kosten van dit forum gedekt worden. Ik vind het op dit forum overigens nog heel bescheiden.


William

Citaat van: KooTjoo op 30-06-2017  21:51 uMensen kom op! Wij profiteren allemaal van dit forum, ik kan het zeker niet missen. Wat maken die paar kleine bannertjes nou uit als hierdoor de kosten van dit forum gedekt worden. Ik vind het op dit forum overigens nog heel bescheiden.

 :duimop:  Ik zie ze ook niet of stoor me er niet aan.

lier

Mij stoort het niet, het is goed dat er tegenwoordig methoden zijn om dit soort forums betaalbaar te maken en gelijktijdig laag drempelig om binnen te komen. Het gebeurt op bijna alle sites tegenwoordig en dan gaan we er hier een probleem van maken.
Wat mij betreft trekken de beheerders er ook een salaris uit, denk dat er genoeg tijd en arbeid in zit om alles op orde te houden.

floris68

Ik heb totaal geen last van de reclames op dit forum, had ze eigenlijk nooit opgemerkt. Pas door deze discussie ben ik me er bewust van geworden dat ze er zijn  ( >:( ) en ben ze gaan bekijken. Niks mis mee, ze gaan zo te zien allemaal over brouwen, als dit ervoor zorgt dat wij met zijn allen gratis informatie kunnen delen over onze hobby, prima!

hansHalberstadt

Dit is trouwens wat er gebeurt als ik op de advertentie van Brouwmout klik


BrouwMout.nl

Citaat van: hansHalberstadt op 01-07-2017  10:34 uDit is trouwens wat er gebeurt als ik op de advertentie van Brouwmout klik

Bedankt voor de mededeling, ik heb het opgelost.

PS Ik zou het liefst mijn reclamebudget verdubbelen en direct overmaken aan het forum. Ik beperk nu mijn uitgaven zoveel mogelijk omdat ik google adwords zie als een noodzakelijk kwaad.

Emanuel

Het maakt mij niet uit of ik wel of geen reclame zie. Het is aan de gebruiker zelf om te bepalen of je iets doet met de reclame. De ene keer is het handig wanneer je iets voorbij ziet komen waar je toch al over aan het nadenken was en de andere keer laat je het gewoon aan je voorbij gaan. Ik ben het dan ook volledig met Jacques eens dat, om de site in de lucht te houden, reclame op de site nodig is... Het valt op zich nog heel veel mee met de hoeveelheid reclame dat je ziet.

Brouwers



Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

mbroek

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Al eens op dat kleine kruisje links geklikt? Normaal zou de advertentie dan verdwijnen, bij mij wel tenminste. Maar zo groot zie ik ze hier nooit.

Grooviee

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Deze kan deze omlaag schuiven door het grijze pijltje in het midden naar beneden te schuiven.

Jacques

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf


Banners van deze grootte zie ik nooit. Zal denk ik liggen aan het soort apparaat waarmee je het forum volgt.

Van Google heb ik begrepen dat banners zijn weg te schuiven. Ze hebben nog een andere type advertenties die over het hele scherm getoond wordt en ook weggeschoven kan worden. Die heb ik niet geïnstalleerd omdat dit ook voor mij een brug te ver is.

Emanuel

Screenshot lijkt me van een apperaat van het merk met die appel 8). Dan toch maar Windows met Chrome  :degroeten:

rutgeri

Citaat van: Brouwers op 01-07-2017  15:39 u

Als deze banners standaard worden dan ga ik een adblocker instaleren of gewoon niet meer de site bezoeken. Je kan ze niet wegklikken en blijven heel de tijd in beeld knipperen. Zo wil ik niet voor de content betalen.
Die statische banners zijn verder geen probleem zo als ik al eerder aangaf

Het probleem zit hem erin dat je de web versie van het forum bekijkt op een mobiel apparaat. Dan wordt de banner klaarblijkelijk niet goed geresized. Bekijk je de mobiele variant dan heb je dit probleem niet. En in de browser op je PC/Mac heb je dit probleem ook niet.

remolen

Brengt het trouwens meer op als de leden zo af en toe eens op de reclames klikken? Ik wil dat best elke dag een keertje doen hoor! Klik je rijk.

Groet Rene

Twan84

Dit mag niet gestimuleerd worden. Dan ben je voorgoed geblokkeerd door Google en kom je nooit meer aan reclame inkomsten via die weg.

Jacques

Citaat van: Twan84 op 28-10-2017  20:52 uDit mag niet gestimuleerd worden. Dan ben je voorgoed geblokkeerd door Google en kom je nooit meer aan reclame inkomsten via die weg.

Klopt helemaal.

Het is voor een beheerder van een site absoluut verboden om bezoekers uit te nodigen op de reclames te klikken om zo extra reclame-inkomsten te genereren.

Robert1968

Citaat van: Jacques op 28-10-2017  22:23 uKlopt helemaal.

Het is voor een beheerder van een site absoluut verboden om bezoekers uit te nodigen op de reclames te klikken om zo extra reclame-inkomsten te genereren.
Je kunt er dan altijd zelf nog een paar honderd keer per dag op klikken, Jacques. ;D

Jacques

Citaat van: Robert1968 op 29-10-2017  07:08 uJe kunt er dan altijd zelf nog een paar honderd keer per dag op klikken, Jacques. ;D

Nee, want dat wordt gezien als misbruik.

CeesM

Toch leuk om elke keer mijn brouwketel te zien. ;)

Biertje1985

Citaat van: Jacques op 29-10-2017  11:38 uNee, want dat wordt gezien als misbruik.

Dat werkt ook niet, want je kan maar 1x klikken op een bepaalde ad. dat word dus geregistreerd op IP en via cookies, en via dingen als jou inlog van je google account.
En je browser id... Ofwel misbruik maken is vrij moeilijk, toch vraag ik iedereen wekelijks wat te klikken erop het kost je niks, ik mag het wel vragen namelijk. (-:

Jacques

Citaat van: Biertje1985 op 29-10-2017  17:07 uDat werkt ook niet, want je kan maar 1x klikken op een bepaalde ad. dat word dus geregistreerd op IP en via cookies, en via dingen als jou inlog van je google account.
En je browser id... Ofwel misbruik maken is vrij moeilijk, toch vraag ik iedereen wekelijks wat te klikken erop het kost je niks, ik mag het wel vragen namelijk. (-:

En nu is de vraag of ik dit bericht niet moet verwijderen om niet in strijd te komen met het beleid van Google.

Barreltje

Ehh sorry hoor, maar deze discussie lijdt tot... JUIST!
Laten we hiermee kappen en lekker gaan brouwen!

Ik begrijp beide partijen en daarom zullen jullie er onderling niet uitkomen, pat-stelling noemt men dat.

Reclame? Drink bier van De Groene Draak! (lol)

nico.derks

Ik begrijp de kosten van de server en domain.
Ik wil dan ook graag een volledige server aanbieden om deze site te hosten.
Nee, ik vraag niet om credits, geen reclame of iets dergelijks.
Mocht de kosten van de server en data een probleem zijn, dan bied ik dit volledig gratis aan.
Op mijn servers draaien we met speciale software om juist dit soort "intruders" te weren van SMF en overige forums dmv 'Juggernaut' (google maar eens)
Mijn bedrijf in hosting is: texelonline.com

Groetjes,
Nico

Jacques

Citaat van: nico.derks op 01-11-2017  01:31 uIk begrijp de kosten van de server en domain.
Ik wil dan ook graag een volledige server aanbieden om deze site te hosten.
Nee, ik vraag niet om credits, geen reclame of iets dergelijks.
Mocht de kosten van de server en data een probleem zijn, dan bied ik dit volledig gratis aan.
Op mijn servers draaien we met speciale software om juist dit soort "intruders" te weren van SMF en overige forums dmv 'Juggernaut' (google maar eens)
Mijn bedrijf in hosting is: texelonline.com

Groetjes,
Nico

Bedankt voor het aanbod.

Over de huidige hosters van de sites hobbybrouwen.nl en wiki-hobbybrouwen.nl ben ik tevreden. Behoefte om van hosting te veranderen is er daarom niet. Ook niet omdat de hostingskosten slechts een onderdeel is van de totale kosten verbonden aan de site.

Wel zou het fijn zijn als gebruikers van mobiele telefoons hun foto's op een makkelijke manier ergens gratis zouden kunnen hosten. Als dat op een goede manier geregeld zou kunnen worden ben ik heel blij.
Overigens is dit voor de gebruikers van de desktopversie van het forum geregeld via de site wiki-hobbybrouwen.nl. Ook dat zou ik graag zo laten zoals het is.

Twan84

Citaat van: Jacques op 01-11-2017  18:23 uWel zou het fijn zijn als gebruikers van mobiele telefoons hun foto's op een makkelijke manier ergens gratis zouden kunnen hosten. Als dat op een goede manier geregeld zou kunnen worden ben ik heel blij.
Overigens is dit voor de gebruikers van de desktopversie van het forum geregeld via de site wiki-hobbybrouwen.nl. Ook dat zou ik graag zo laten zoals het is.

Ik upload mijn foto's op dropbox en creëer dan een link om te delen. Als je dan dl=0 verandert naar raw=1 dan kun je het gewoon als een afbeelding op het forum plaatsen. Je moet dan een account aanmaken maar dat is gratis dacht ik.

Thamerdal

Citaat van: Jacques op 01-11-2017  18:23 uBedankt voor het aanbod.

Over de huidige hosters van de sites hobbybrouwen.nl en wiki-hobbybrouwen.nl ben ik tevreden. Behoefte om van hosting te veranderen is er daarom niet. Ook niet omdat de hostingskosten slechts een onderdeel is van de totale kosten verbonden aan de site.

Wel zou het fijn zijn als gebruikers van mobiele telefoons hun foto's op een makkelijke manier ergens gratis zouden kunnen hosten. Als dat op een goede manier geregeld zou kunnen worden ben ik heel blij.
Overigens is dit voor de gebruikers van de desktopversie van het forum geregeld via de site wiki-hobbybrouwen.nl. Ook dat zou ik graag zo laten zoals het is.

Ik zou als eigenaar van de site zeker eens met Nico gaan praten? Lijkt me een uitgelezen kans om deze site eens flink te upgraden qua ontwerp. Zeker qua gebruiksvriendelijkheid op mijn smartphone is het echt heel erg matig. Ook het uploaden van de foto's kan inmiddels echt wel heel veel beter dan via Imageshack, Dropbox of weet ik wat.
Ik weet zeker dat er in deze community veel kundige mensen zijn die zouden willen helpen of zouden willen sponsoren om deze site op een hoger plan te krijgen.

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 02-11-2017  15:57 uIk zou als eigenaar van de site zeker eens met Nico gaan praten? Lijkt me een uitgelezen kans om deze site eens flink te upgraden qua ontwerp. Zeker qua gebruiksvriendelijkheid op mijn smartphone is het echt heel erg matig. Ook het uploaden van de foto's kan inmiddels echt wel heel veel beter dan via Imageshack, Dropbox of weet ik wat.
Ik weet zeker dat er in deze community veel kundige mensen zijn die zouden willen helpen of zouden willen sponsoren om deze site op een hoger plan te krijgen.

Ik heb wel eens gekeken naar de mogelijkheden tot het updaten van het forum maar ook gezien dat veel functionaliteiten van het forum als je desktop versie gebruikt verloren gaan.

Er is op dit moment een ander lid die heeft aangeboden hulp te bieden bij het beheer van het forum. Het ziet er naar uit dat van dit aanbod gebruik gemaakt gaat worden. Maar ook Nico zou daarbij een handje kunnen helpen. De sites wil ik echter graag elders hosten omdat de huidige hosters hebben bewezen zeer behulpzaam te zijn er voor zorgen dat de sites continu online zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: Thamerdal op 02-11-2017  15:57 uOok het uploaden van de foto's kan inmiddels echt wel heel veel beter dan via Imageshack, Dropbox of weet ik wat.
Een belangrijke eis voor foto's is dat ze er 10 jaar later nog staan. Als je nu kijkt naar foto's in topics van een aantal jaren terug dan zijn de topics soms niet meer te volgen omdat de foto's weg zijn. via de functie op het forum 'voeg foto toe aan je post' blijven de foto's wel staan. 

Knobby

Volgens mij wil google ons wat zeggen...


tdp

Citaat van: Knobby op 17-11-2017  14:02 uVolgens mij wil google ons wat zeggen...



Hahaha!!

Mark GA


Jacques, er ligt me iets bij dat jij zei dat de reclamebanners op dit forum helemaal afgestemd zijn op onze hobby.
Ik zie deze banner nu op de desktopversie. Misschien dat Google een update heeft gedaan en moet je de instellingen nog een keer verifiëren?

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Mark GA op 19-06-2018  13:47 uJacques, er ligt me iets bij dat jij zei dat de reclamebanners op dit forum helemaal afgestemd zijn op onze hobby.
Ik heb geen behoefte aan banners en gebruik ublock orgin 1.13.8.
Gewoon een element aanklikken, blokkeren en ik zie het echt nooit weer.

Mark GA

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-06-2018  19:24 uIk heb geen behoefte aan banners en gebruik ublock orgin 1.13.8.
Gewoon een element aanklikken, blokkeren en ik zie het echt nooit weer.
Ik klik wel op de reclamebanners van winkels als Brouwmarkt als ik toch wil bestellen.
Met elke klik gaat er iets terug naar dit forum namelijk. En als je dan toch naar die sites moet gaan om je bestelling te doen kan dat net zo goed via dit forum lopen toch?

Jacques

Citaat van: Mark GA op 19-06-2018  13:47 u
Jacques, er ligt me iets bij dat jij zei dat de reclamebanners op dit forum helemaal afgestemd zijn op onze hobby.
Ik zie deze banner nu op de desktopversie. Misschien dat Google een update heeft gedaan en moet je de instellingen nog een keer verifiëren?

Welke banners je te zien krijgt ligt aan de sites die je bezocht hebt.
Binnenkort zal ik de instellingen voor cookies aanpassen in verband met de AGV. Op dit moment heb ik daar geen tijd voor.

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-06-2018  19:24 uIk heb geen behoefte aan banners en gebruik ublock orgin 1.13.8.
Gewoon een element aanklikken, blokkeren en ik zie het echt nooit weer.

Daarmee doe je het forum geen plezier!

Dit forum wordt veel bezocht. Het hosten kost redelijk wat geld. Dankzij de reclame-inkomsten is dat geen probleem. Maar als iedereen de banners blockt is dat wel een probleem.

Voordat de discussie weer ontstaat dat men bereid is om voor het forum te betalen wil ik even kwijt dat ik dat niet zie zitten. Met name niet vanwege de administratieve werkzaamheden die die hieraan verbonden zijn. Maar ook omdat ik niet elke keer om geld wil schooien zoals bij Wikipedia....

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:13 uWelke banners je te zien krijgt ligt aan de sites die je bezocht hebt.
Binnenkort zal ik de instellingen voor cookies aanpassen in verband met de AGV. Op dit moment heb ik daar geen tijd voor.
Ok!
Het is ook maar een hobby
Echter, het was al een tijdje bekend dat die AVG eraan kwam en het was de bedoeling dat ea voor de inwerkingtreding van AVG op 25 mei 2018 aan gepast zou zijn.
Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:19 uDaarmee doe je het forum geen plezier
Ojadasawa, ik installeer standaard met een browser allerlei verdedigingssystemen.
Een aantal jaren terug heb ik op de luchthaven van Las Palmas, Gran Canaria mijn emailadres achter gelaten.
Sindsdien word ik 2 a 3 x per dag geplaagd door emails over elektrische fietsen, trapliften, afvallen, emails over aandelen met virussen.
Ik ben dus helemaal klaar met banners, cookies en zo en zet vol in op verdedingings/afweer systemen en zal niet nalaten om eenieder daarover in te lichten.
De goeden gaan onder de kwaden lijden. (Rutte 2018)

Jacques

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 19-06-2018  22:19 uOk!
Het is ook maar een hobby
Echter, het was al een tijdje bekend dat die AVG eraan kwam en het was de bedoeling dat ea voor de inwerkingtreding van AVG op 25 mei 2018 aan gepast zou zijn.

Klopt. Heeft echter geen hoge prioriteit gekregen door heel veel andere dingen waar ik mee bezig ben.
Overigens klinkt er steeds meer kritiek op deze regeling. Maar dit topic is niet de plek om deze discussie te voeren.

Mark GA

@Jacques: open een donate.me account en zet een statische link op het forum. Heb je geen omkijken meer naar, er zijn vast genoeg mensen die af en toe een donatie willen doen.
Nu kan dat dus helemaal niet.

Jacques

Citaat van: Mark GA op 19-06-2018  22:25 u@Jacques: open een donate.me account en zet een statische link op het forum. Heb je geen omkijken meer naar, er zijn vast genoeg mensen die af en toe een donatie willen doen.
Nu kan dat dus helemaal niet.

De kosten voor het hosten komen steeds terug...

Met een eenmalige bijdrage kom ik er niet. Vanuit beheersoverwegingen zijn reclame-inkomsten handig. Dat kost alleen degenen die spullen wil verkopen geld. De leden kunnen het forum zonder dat ze er iets voor hoeven te betalen gebruiken. Een prima model.

Mark GA

Tja, ik zou graag een keer iets terug willen doen door bijvoorbeeld een tientje over te maken ten behoeve van dit forum, waar ik dagelijks heel veel plezier uithaal en kennis mee vergaar.
Maar als reclame-inkomsten kostendekkend zijn... OK! Bedankt!

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:30 uDe kosten voor het hosten komen steeds terug...

Met een eenmalige bijdrage kom ik er niet. Vanuit beheersoverwegingen zijn reclame-inkomsten handig. Dat kost alleen degenen die spullen wil verkopen geld. De leden kunnen het forum zonder dat ze er iets voor hoeven te betalen gebruiken. Een prima model.

Ik moet zeggen, vind het wel jammer dat er geen periodieke doneeroptie is. B.v. per jaar de reclames afbetalen.
Maar het is zoals het is, ben het wel met je eens Jacques! Je doet dit immers uit liefdadigheid, dus waarom moet het je nog meer werk kosten.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 19-06-2018  22:47 uIk moet zeggen, vind het wel jammer dat er geen periodieke doneeroptie is. B.v. per jaar de reclames afbetalen.
Maar het is zoals het is, ben het wel met je eens Jacques! Je doet dit immers uit liefdadigheid, dus waarom moet het je nog meer werk kosten.

Die optie is er niet omdat het extra werk is, werk waar ik niet op zit te wachten...

Als er geen adblockers gebruikt worden op dit forum ben ik tevreden. Ik hoef er niet rijk van te worden. En als er wat overblijft gaat dat naar de beheerders en het forum. De forumdag in afgelopen april is bijvoorbeeld betaald met reclame-inkomsten.

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  22:52 uDie optie is er niet omdat het extra werk is, werk waar ik niet op zit te wachten...

Als er geen adblockers gebruikt worden op dit forum ben ik tevreden. Ik hoef er niet rijk van te worden. En als er wat overblijft gaat dat naar de beheerders en het forum. De forumdag in afgelopen april is bijvoorbeeld betaald met reclame-inkomsten.

Maar tegelijkertijd is dat tweede weer niet geheel realistisch. Als iemand echt zo'n hekel heeft aan die reclames waarom moet diegene zijn forum-experience dan kapot gaan voor een paar cent  ;D. Zeker als diegene ook nog is met liefde wil betalen maar dat gewoon geen optie is.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 19-06-2018  23:05 uMaar tegelijkertijd is dat tweede weer niet geheel realistisch. Als iemand echt zo'n hekel heeft aan die reclames waarom moet diegene zijn forum-experience dan kapot gaan voor een paar cent  ;D. Zeker als diegene ook nog is met liefde wil betalen maar dat gewoon geen optie is.

Reclame valt niet uit te bannen. Het is overal. In de krant, op de tv, voetbalstadions, bushaltes enz... En ook hier op het forum. Het maakt dat dit forum financieel onafhankelijk is. Iedere leverancier kan adverteren. Het forum is niet afhankelijk is van een bepaalde leverancier. En er hoeft ook niet steeds aan de leden gevraagd te worden om een financiële bijdrage.

De optie aanbieden om te betalen om zo geen reclame te krijgen betekent dat die per lid ingesteld moet worden en ook administratie gehouden moet worden van alle betalingen. Na een tijd moet er weer betaald worden voor het forum. De hostingskosten komen immers steeds weer terug.
Er er moet ook een verantwoording zijn voor de belastingdienst... Nu komen de inkomsten van Google en Bol.com en dat is goed te overzien.  Ja, over de reclame-inkomsten wordt netjes belasting betaald. Dat hoort ook bij donaties. Veel administratief werk. Werk dat niet nodig is als de reclames niet worden geblokt.

Mark GA

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt dat er ook mensen zijn die geen hekel aan die (gerichte!) reclamebanners hebben, maar ook gewoon als extraatje willen bijdragen. Het is niet of/of maar en/en.
Ik wil niet een donatie doen met als reden dit forum reclamevrij te maken.
Maar ja...

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 19-06-2018  23:26 uReclame valt niet uit te bannen. Het is overal.

Al te meer reden voor een individu om de plekken waar hij/zij wel invloed op heeft vrij te houden.

Jacques

Citaat van: Mark GA op 20-06-2018  06:58 uIk denk dat je niet helemaal begrijpt dat er ook mensen zijn die geen hekel aan die (gerichte!) reclamebanners hebben, maar ook gewoon als extraatje willen bijdragen. Het is niet of/of maar en/en.
Ik wil niet een donatie doen met als reden dit forum reclamevrij te maken.
Maar ja...

Het kan zijn dat ik het mogelijk maak om te doneren zonder dat daar tegenover staat dat het forum advertentievrij te bekijken is. Advertentievrij maken na ontvangst van een donatie is administratief echt veel te veel werk.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 20-06-2018  21:50 uHet kan zijn dat ik het mogelijk maak om te doneren zonder dat daar tegenover staat dat het forum advertentievrij te bekijken is. Advertentievrij maken na ontvangst van een donatie is administratief echt veel te veel werk.
Dat is ook absoluut niet de insteek.

Haagse Wouter

Citaat van: Mark GA op 20-06-2018  22:18 uDat is ook absoluut niet de insteek.

Doneren kon ook soort van door het hobbybrouwshirt te kopen denk ik?

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 21-06-2018  00:20 uDoneren kon ook soort van door het hobbybrouwshirt te kopen denk ik?

Of door je aankopen bij Bol.com te doen via de links hier op het forum...

Emanuel

Er valt altijd wel iets te klagen... Maar of je op een banner klikt op niet blijft je eigen keus. Zoveel mensen, zoveel voorkeuren.

Mark GA



Weet niet of je hier enige invloed op kunt hebben maar ik zie nu dit als reclamebanner boven het forum.
Die laatste link...zal jullie de klik besparen:

En even voor de duidelijkheid: dit is geen pleidooi tegen de reclame op dit forum. I simply don't care.
Sterker nog: ik heb er op geklikt dus die 100e cent is binnen! :petje-af:
Slechts een signalering dat er een partij in Google Ads doorheen geglipt is die als "niet wenselijk" kan worden aangemerkt in Google...

Jacques

Het is mij niet meteen helemaal duidelijk waarom deze advertentie ongewenst is.

Zoals vaker is uitgelegd zorgen de adverteerders dat deze site in de lucht blijft zonder dat het de leden geld kost. En ook zonder administratieve rompslomp.

emiel1

Mark is grafisch vormgever en die site ziet er uit alsof er sinds 1995 al niks meer aan gedaan is. Dat doet hem pijn ;)

ray81

Ik denk dat het Mark erom gaat dat de tekst bij de advertentie "Nederlanders zijn stomverbaasd - Hollands geheime plan ontdekt" linkt naar een verzekeringsagent in New York.
M.a.w. dit is eigenlijk clickbait en dus spam.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 05-11-2018  22:36 uHet is mij niet meteen helemaal duidelijk waarom deze advertentie ongewenst is.

Zoals vaker is uitgelegd zorgen de adverteerders dat deze site in de lucht blijft zonder dat het de leden geld kost. En ook zonder administratieve rompslomp.
OMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Citaat van: Mark GA op 05-11-2018  14:20 uEn even voor de duidelijkheid: dit is geen pleidooi tegen de reclame op dit forum. I simply don't care.
Sterker nog: ik heb er op geklikt dus die 100e cent is binnen!
Slechts een signalering dat er een partij in Google Ads doorheen geglipt is die als "niet wenselijk" kan worden aangemerkt in Google...


Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Heisenberg

Citaat van: Mark GA op 06-11-2018  10:27 uOMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Ik heb ook niks tegen reclame banners. Heb wel een ad-blocker actief maar niet op dit forum. Ben allang blij dat ik hier kan vertoeven. En als ik iets bij Bol.com bestel gaat dat via de link. Waarom ook niet? Bol.com blij, het forum blij en het kost me verder niks extra.


PDGRRR

@Jacques: Gezien je verzoek aan de leden om Ad-Blockers uit te zetten op deze site vroeg ik mij af of de adverteerders zowel betalen bij clicks op advertenties alsook bij het enkel tonen van advertenties? Ik heb in de 20 jaar dat ik mij online begeef nog nooit op een banner geklikt namelijk.

Mark GA

Het is trouwens zo dat de websitebeheerder/-registrant (Jacques in dit geval) geen oproep mag doen om te klikken op de banners.

Bij deze roep ik elk lid op om dit vooral wél te doen t.z.t.
De links leiden naar brouwwinkels die we allemaal kennen en je richt er geen schade mee aan, integendeel; je helpt dus dit forum overeind te houden.

Jacques

Citaat van: Mark GA op 06-11-2018  10:27 uOMG Jacques... Daar gaat het helemaal niet om. Ik zet er zelfs een disclaimer bij zodat ik dit antwoord van jou niet hoef te krijgen...

Ik zal het nog een keer proberen dan...
Als websitebeheerder heb jij de mogelijkheid om in GoogleAdsense aan te geven vanuit welke niche jij advertenties op je site geplaatst wilt zien.
Daar heb je tot bepaalde hoogte controle over. Je kunt niet alles uitsluiten maar grotendeels bepaal jij welke adverteerders op je site zichtbaar zijn.
Deze adverteerder heeft -in tegenstelling tot de andere twee in het rijtje- niets met hobbybrouwen te maken. Het is een Amerikaanse verzekeringsmaatschappij die zich richt op de regio New York. Clickbait dus.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je misschien even naar de instellingen moet kijken en deze adverteerder er uit halen.
Heeft werkelijk NIETS te maken met de discussie over reclamebanners wel of niet op de site. Zoals ik in mijn eerste post al expres aangaf.  :neenee:

Er zijn categoriën adverteerders die op dit forum geweerd worden. Advertenties van politieke partijen, kerken en gezindten, sexindustrie en dergelijke worden als het goed is niet getoond.
Het is niet zo dat alleen biergerelateerde advertenties zijn toegestaan zover gaat het systeem van Google niet en dat is ook niet nodig.


Citaat van: PDGRRR op 06-11-2018  11:20 u@Jacques: Gezien je verzoek aan de leden om Ad-Blockers uit te zetten op deze site vroeg ik mij af of de adverteerders zowel betalen bij clicks op advertenties alsook bij het enkel tonen van advertenties? Ik heb in de 20 jaar dat ik mij online begeef nog nooit op een banner geklikt namelijk.

Zowel voor het weergeven van de advertenties als voor het klikken van advertenties. Voor het weergeven gaat het om een heel klein bedrag, voor klikken is dat meer.

Edwin brouwt

Even een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?





emiel1

Ja, maar dat is alleen bij jou  :P  >:D

Eric v B

Citaat van: EdwinBrouwt op 13-12-2018  08:30 uEven een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?



Yep, je mag pas reageren als je iets bij de betreffende firma gekocht hebt...  ;)

HermanH

Ik erger mij mateloos aan die banners, ze worden gewoon in uw strot geduwd, ik persoonlijk zou veel liever 1 x per jaar bijvoorbeeld 5 Euro betalen om het forum draaiende te houden dan dat die dingen te pas en te onpas voor uw neus springen, AdBlock is uw vriend... ;-)

Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 13-12-2018  08:30 uEven een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?

Ik heb hier geen last van.
Sinds wanneer heb je dit?
En welke browser gebruik je?

Roodwang

Ik vind die banner prima. Heb ik ook bij de telegraaf, bol, progarant en zo en zo
Ik erger me er niet aan. Bestel er ook graag via... Steun je forum.
Of negeer ze...
Niemand wil die administratie van donaties...

Heisenberg



Ik zie ook banners. Ik heb ze speciaal voor het forum aangezet. Laten we met z´n allen het forum steunen op deze simpele manier. En wanneer je aan een bestelling toe bent, gewoon op zo´n banner klikken. Het kost je niks extra, dus waarom zou je dat niet doen?

 :degroeten:

Edwin brouwt

Citaat van: emiel1 op 13-12-2018  08:41 uJa, maar dat is alleen bij jou  :P >:D


Oja, ik was niet zo handig met computers  ;)  dat vergeet ik wel 's

Edwin brouwt

Citaat van: Jacques op 13-12-2018  23:27 uIk heb hier geen last van.
Sinds wanneer heb je dit?
En welke browser gebruik je?


Ik zit op een android tablet met Chrome, niets exotisch toch?
Vreemd genoeg is het nu weer goed... Dus terug naar bierbrouwen!

BrouwMout.nl

CiteerEr zijn categoriën adverteerders die op dit forum geweerd worden.

Inderdaad, als ik het woord bier in mijn advertenties gebruik categoriseert Google ze als 18+ en worden ze geweerd op dit forum. Dat geldt ook voor het gebruik van de woorden recept (want farmaceutica) en brouwen (want alcohol). Ook afbeeldingen van eender welke bieringredienten  worden gecategoriseerd als alcoholreclame en niet op dit forum getoond.

Hoorndol word ik ervan.

El Duderino

Citaat van: Jacques op 13-12-2018  23:27 uIk heb hier geen last van.
Sinds wanneer heb je dit?
En welke browser gebruik je?

ik heb hier ook last van. banners over de onderste buttons erg irritant. Heb verder geen probleem dat er banners op de site staan maar over reageer en navigatieknoppen is niet handig.

Sinds een paar weken last van en ik werk met Mac en Safari allemaal laatste versies besturingssysteem.

pincopallino

Ik gebruik Adblock plus.... geen last.

Wildor

Citaat van: pincopallino op 14-12-2018  15:57 uIk gebruik Adblock plus...geen last.
Dus jij zegt daarmee impliciet 'laat Jacques het maar lekker uit eigen zak betalen'

Daar komt het op neer als iedereen dat deed.

William

Heisenberg

Ik gebruik Linux Mint Sylvia. Heb een Adblocker. Ik heb hem net voor het forum eens ingeschakeld. Er worden 6 adds geblokkeerd. Nogmaals, om het forum hiermee te ¨sponsoren¨ vind ik het geen probleem om hem voor het forum uit te zetten. Ik zie ze niet eens meer, de banners, ze vallen me niet meer op. Dat doneren heb ik ook al een paar keer geopperd. Maar Jacques zit niet te wachten op een hoop extra werk, wat ik me voor kan stellen.

Heisenberg

Citaat van: Wildor op 14-12-2018  17:11 uDus jij zegt daarmee impliciet 'laat Jacques het maar lekker uit eigen zak betalen'

Daar komt het op neer als iedereen dat deed.

William

Helemaal mee eens.

Heisenberg

Deze discussie begint weer door te draven. Laat  Jacques zelf uitmaken hoe ie het doet. Mocht hij tekort komen: ik ben best bereid om in dat geval te doneren, geen punt!

En nu: tijd voor een biertje!!! PROOST!!!

 :proost: :proost: :proost2: :lekkerbier:

CeesM

Citaat van: EdwinBrouwt op 13-12-2018  08:30 uEven een nieuwe vraag: is dit de bedoeling van de banners (retorische vraag  ;) ), prachtig over de [reageer] knop heen?



Rechts boven op je advertentie klikken en het verdwijnt. ;)

El Duderino

Citaat van: CeesM op 14-12-2018  17:20 uRechts boven op je advertentie klikken en het verdwijnt. ;)

nee helaas verdwijnt het dan niet... advertentie wel maar het blok blijft over de zaken heen staan.. tenminste dit was eergisteren nog zo. misschien is er ondertussen iets aangepast want ik zie het vandaag niet.

Edwin brouwt

Citaat van: CeesM op 14-12-2018  17:20 uRechts boven op je advertentie klikken en het verdwijnt. ;)


Het gaat om de onderste advertentie, die valt  over de "reageer" knop en dat is nogal onhandig  :o

Mark GA

Citaat van: Heisenberg op 14-12-2018  17:19 uDeze discussie begint weer door te draven. Laat  Jacques zelf uitmaken hoe ie het doet. Mocht hij tekort komen: ik ben best bereid om in dat geval te doneren, geen punt!
Eens
+1

haicoterbeek

Ik b(r)ouw zelf websites. Met hosting en domeinnaam registratie ben ik gestopt omdat er geen droog brood meer aan te verdienen valt.

Domeinaamregistratie en hosting vanaf 5,95 eurie in de maand. 

10Gb verkeer, 10 Gb Data, 10 databases

https://www.domeinbalie.nl


pincopallino

Citaat van: Wildor op 14-12-2018  17:11 uDus jij zegt daarmee impliciet 'laat Jacques het maar lekker uit eigen zak betalen'

Daar komt het op neer als iedereen dat deed.

William

Wat jij zegt klopt het niet. Ad blocker is bedoeld voor alles wat online is. Er zijn sites die vermelden dat er niet blij zijn dat hun advertenties worden geblokkeerd.  Van hobby brouwen krijg je hier over geen melding. Jouw opmerking dat ik Jacques uit zijn zak wil laten betalen vind ik "slijmerig". Jacques is mans genoeg om te bepalen hoe zijn forum kan bekostigen. Als allen leden een X bedraag willen betalen dan zal ik zeker mijn lidmaatschap  niet opzeggen.

Roelof

Ik neem aan dat dit forum een hobby van Jacques is, een hobby mag toch geld kosten?  :) :) :)

Wildor

Ik vind het niet nodig om op het forum doelbewust de advertenties te blokkeren.
Ik stoor mij wel aan sites waar reclame erg hinderlijk aanwezig is.

Op het forum vind ik de plaatsing van de advertenties niet hinderlijk, dus sta ik de banners gewoon toe in mijn Adblocker.

Jacques heeft vaker aangegeven dat de advertenties als doel hebben het forum en website te bekostigen. Vanwege de administratie heeft een donatiesysteem niet de voorkeur. Ik respecteer zijn beslissing en ik sta daarom de advertentie gewoon toe in mijn browser.

William

Mark GA

Kunnen we alsjeblieft een slot op deze thread gooien? Het haalt de sfeer duidelijk naar beneden.
Maar hee, dat zal ik dan uiteindelijk wel weer veroorzaakt hebben of zo.

haicoterbeek

Ik ben d'r niet over begonnen maar nu we het er toch over hebben. "Wa kost da dan?"

Kost toch niks meer tegenwoordig?

Of ben ik nu te brutaal?


Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 14-12-2018  08:19 uIk zit op een android tablet met Chrome, niets exotisch toch?
Vreemd genoeg is het nu weer goed... Dus terug naar bierbrouwen!

Gelukkig is het nu weer goed. Want van een banner zoals die bij jouw plaatje te zien was wordt niemand blij van. Een banner mag aanwezig zijn en ook opvallen (daar betaal je immers als adverteerder voor...) maar niet het functioneren van het forum echt belemmeren.


Citaat van: Roelof op 14-12-2018  20:10 uIk neem aan dat dit forum een hobby van Jacques is, een hobby mag toch geld kosten?  :) :) :)
Het forum is opgezet door mij als een kennisplatform. Ik besteed er veel tijd aan.
De echte hobby is bierbrouwen...

Citaat van: haicoterbeek op 14-12-2018  22:56 uIk ben d'r niet over begonnen maar nu we het er toch over hebben. "Wa kost da dan?"

Kost toch niks meer tegenwoordig?

Of ben ik nu te brutaal?

Ik kan je vertellen dat de site meer kost dan je denkt.
Er is veel dataverkeer. Bij de hoster waar de site op draait heb ik nu het grootste pakket en betaal ik extra omdat het dataverkeer over de limiet gaat. Ik ben zeer tevreden klant. Ze zijn niet de goedkoopste maar bieden veel ondersteuning en zijn goed bereikbaar. Problemen worden goed opgelost. De goedkoopste aanbieder is zeker niet altijd de beste aanbieder. Voor extra service betaal ik graag.

Naast de site Hobbybrouwen.nl is er ook de site wiki-hobbybrouwen.nl. De kosten van deze site is aanzienlijk minder. Maar daar is de ondersteuning aanmerkelijk minder.

Verder zijn er heel veel domeinnamen in eigendom. Dat is om te voorkomen dat anderen met de populariteit van het forum aan de haal gaan.


En blijft gelukkig wat over. Dat geld wordt gebruikt voor uitstapjes met de beheerders en presentjes voor de beheerders. Gelukkig doe ik het werk voor het forum niet alleen.
Daarnaast wordt geïnvesteerd in het weggeven van spullen via loterijen, het uitvoeren van tests, sponsoren van bijvoorbeeld het uitgeven van een boek over bier geschreven door iemand met een handicap.
De reclame-inkomsten zijn als het ware ook een smeermiddel.

Jacques

Citaat van: pincopallino op 14-12-2018  19:53 uWat jij zegt klopt het niet. Ad blocker is bedoeld voor alles wat online is. Er zijn sites die vermelden dat er niet blij zijn dat hun advertenties worden geblokkeerd.  Van hobby brouwen krijg je hier over geen melding. Jouw opmerking dat ik Jacques uit zijn zak wil laten betalen vind ik "slijmerig". Jacques is mans genoeg om te bepalen hoe zijn forum kan bekostigen. Als allen leden een X bedraag willen betalen dan zal ik zeker mijn lidmaatschap  niet opzeggen.

Het is door mij al heel veel keren gezegd dat ik niet naar een donatiesysteem wil omdat dit veel extra werk met zich meebrengt.
Alle donaties dienen geadministreerd te worden. Daar zou ik weer een aparte bankrekening voor moeten hebben en een administratiesysteem.
En ik vind het ook niet prettig om steeds te moeten vragen om donaties zoals Wikipedia dat doet.

Nogmaals, voor mij is de hobby bierbrouwen en het vergaren van kennis daarover om vervolgens deze kennis te delen. Het bijhouden van donaties hoort daar niet bij.

Jacques

Citaat van: Roelof op 14-12-2018  20:10 uIk neem aan dat dit forum een hobby van Jacques is, een hobby mag toch geld kosten?  :) :) :)

Een hobby mag zeker geld kosten.

Heel veel uren van mij zitten in dit forum. Die uren had ik ook kunnen gebruiken voor betaalde werkzaamheden... Als je het zo bekijkt heeft het forum mij al heel veel geld gekost .   ;D

Jacques

Citaat van: BrouwMout.nl op 14-12-2018  11:14 uInderdaad, als ik het woord bier in mijn advertenties gebruik categoriseert Google ze als 18+ en worden ze geweerd op dit forum. Dat geldt ook voor het gebruik van de woorden recept (want farmaceutica) en brouwen (want alcohol). Ook afbeeldingen van eender welke bieringredienten  worden gecategoriseerd als alcoholreclame en niet op dit forum getoond.

Hoorndol word ik ervan.

Dit is een vervelend gevolg van het anti-alcohol beleid van Google.

Met de nodige creativiteit is dat te omzeilen.

Wallie

Citaat van: Jacques op 15-12-2018  08:46 uEn blijft gelukkig wat over. Dat geld wordt gebruikt voor uitstapjes met de beheerders en presentjes voor de beheerders. Gelukkig doe ik het werk voor het forum niet alleen.
Daarnaast wordt geïnvesteerd in het weggeven van spullen via loterijen, het uitvoeren van tests, sponsoren van bijvoorbeeld het uitgeven van een boek over bier geschreven door iemand met een handicap.
De reclame-inkomsten zijn als het ware ook een smeermiddel.

Je hoeft je niet te verantwoorden vind ik voor wat je doet!
Ik vind het supertof dat dit forum bestaat en ik zo kennis op kan doen!
Hoe iemand dat doet maakt mij geen drol uit.. Ook al verdien je er dik aan of niet..
Het is wat je leuk vind en daarom doet..

Ga zo door hobbybrouwen.nl! En laat iedereen maar azijnzeiken en lullen als ze dat willen..
Ze kunnen ook weg blijven als het ze niet bevalt.

HermanH

Citaat van: Wallie op 15-12-2018  11:04 u......En laat iedereen maar azijnzeiken en lullen als ze dat willen..
Ze kunnen ook weg blijven als het ze niet bevalt.
Ik heb hier nog niemand zien azijnzeiken of lullen, gewoon (een beetje) ongenoegen uiten over die irritante banners die te pas en te onpas het forum ontsieren en op (mijn en vele anderen) hun zenuwen werken, als je ze leuk vindt des te beter. Probleem is dat bijna niemand er iets uit zijn eigen zak wil voor betalen, als je bvb 2000 leden hebt en je vraagt 5 Euro sponsoring betalen per lid zou dat dus 10.000 Euro opleveren, denk niet dat het forum zoveel kost... :-) maar indien het vrij te storten is er misschien slechts een 100-tal over de brug gaan komen. Mijn voorstel om vrijwillig 5 Euro te betalen zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen mocht men verplicht worden, dus tja, is het logisch dat er een andere manier via banners wordt gezocht. Ik ben ook heel tevreden dat er een forum is, maar het verschil met vele gebruikers is dat ik er wel degelijk iets zou voor over hebben om een clean en bannervrij forum van te maken, dus Jacques, geef gerust uw rekeningnummer door via PM(!), ik stort je graag iets door. Einde gezaag, gezeik of gelul, mij hoor je op dit topic dus niet meer, of ik krijg ongewild een foute stempel op mijn voorhoofd van iemand die ik/mij niet ken(t)... :-)

Koen S

Citaat van: HermanH op 15-12-2018  12:18 uIk heb hier nog niemand zien azijnzeiken of lullen, gewoon (een beetje) ongenoegen uiten over die irritante banners die te pas en te onpas het forum ontsieren en op (mijn en vele anderen) hun zenuwen werken, als je ze leuk vindt des te beter. Probleem is dat bijna niemand er iets uit zijn eigen zak wil voor betalen, als je bvb 2000 leden hebt en je vraagt 5 Euro sponsoring betalen per lid zou dat dus 10.000 Euro opleveren, denk niet dat het forum zoveel kost... :-) maar indien het vrij te storten is er misschien slechts een 100-tal over de brug gaan komen. Mijn voorstel om vrijwillig 5 Euro te betalen zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen mocht men verplicht worden, dus tja, is het logisch dat er een andere manier via banners wordt gezocht. Ik ben ook heel tevreden dat er een forum is, maar het verschil met vele gebruikers is dat ik er wel degelijk iets zou voor over hebben om een clean en bannervrij forum van te maken, dus Jacques, geef gerust uw rekeningnummer door via PM(!), ik stort je graag iets door. Einde gezaag, gezeik of gelul, mij hoor je op dit topic dus niet meer, of ik krijg ongewild een foute stempel op mijn voorhoofd van iemand die ik/mij niet ken(t)... :-)
Herman, zet gewoon een adblocker aan, dan heb je er geen last van.  >:D

Jacques

Citaat van: Koen S op 15-12-2018  15:19 uHerman, zet gewoon een adblocker aan, dan heb je er geen last van.  >:D

Een adblocker is de doodsteek voor het gratis internet.
We gaan met zijn allen echt niet iedere website die bezocht wordt sponsoren.

Er zijn mogelijkheden om een adblocker te blokkeren maar dat is niet de weg naar mijn idee omdat dit ook irritatie opwekt.
Reclame is overal om ons heen. Het zorgt er voor dat TV kijken en een krant lezen betaalbaar blijft. En ook dat iedereen zonder enige verplichting dit forum kan volgen. Het gebruik van een adblocker kan dat anders maken. Zoals gezegd zit ik niet te wachten op veel werk in de vorm van het bijhouden van donaties om zo dit forum reclamevrij te maken. Het bijhouden van donaties is noodzakelijk in verband met belastingafdracht.

Heisenberg

Citaat van: Jacques op 15-12-2018  15:55 uEen adblocker is de doodsteek voor het gratis internet.
Zoals gezegd zit ik niet te wachten op veel werk in de vorm van het bijhouden van donaties om zo dit forum reclamevrij te maken. Het bijhouden van donaties is noodzakelijk in verband met belastingafdracht.
Helemaal duidelijk Jacques. Is een tijdelijk slotje geen optie?

HermanH

Citaat van: Koen S op 15-12-2018  15:19 uHerman, zet gewoon een adblocker aan, dan heb je er geen last van.  >:D
Haha Koen, doe ik nu al, en niet alleen voor forums, er zijn genoeg "haaien" en "clickbait-sites" dus tja, heb er geen probleem of last mee, alleen een beetje een "opgedrongen" schuldgevoel... :-)

Mark GA

Citaat van: HermanH op 15-12-2018  18:10 ualleen een beetje een "opgedrongen" schuldgevoel...

Sorry Herman (en anderen) maar je kunt andere sites niet vergelijken met deze, waar je zelf zóveel rendement uithaalt als hobbyist.
Zonder dit forum was je kennis nooit zo groot geweest als nu.
Juist voor deze site zou je je adblocker een uitzondering moeten laten maken en zelfs elke keer als je een ad banner zit even overal op klikken.
Dat kun je als "opgedrongen" ervaren, of "just common sense"...

Ik vergelijk dit voor mezelf met het aanschaffen van een hardcopy van een game als GTA5. Daar betaal je best wat geld voor maar kijk eens wat je er voor terugkrijgt...
Of betaalde apps op je telefoon. Leuk dat je die kunt jailbreaken. Maar is € 0,79 - € 3,99 echt zoveel geld als je er elke dag gebruik van maakt?

Jeroen76

Geen moeite met de reclame, absoluut niet want die maken het forum mogelijk.

Echter de laatste tijd maakt de reclame in de header va het forum het mij onmogelijk om op knoppen te klikken. Deze overlapt namelijk de knoppen. Bijvoorbeeld die van brouwstore.nl

Kan hier wat aan gedaan worden?

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 06-04-2019  16:15 uGeen moeite met de reclame, absoluut niet want die maken het forum mogelijk.

Echter de laatste tijd maakt de reclame in de header va het forum het mij onmogelijk om op knoppen te klikken. Deze overlapt namelijk de knoppen. Bijvoorbeeld die van brouwstore.nl

Kan hier wat aan gedaan worden?

Gr. Jeroen

Met welk apparaat en browser volg je forum?
Aan de instellingen is namelijk door mij de laatste tijd niets gewijzigd.

wiliam

Omdat de advertenties een vaste plaats hebben, en niet weg ge-klikt moeten worden, om alles te zien.
Gun ik het forum en de ondernemers ,van de reclame, hun ruimte.
Een Adblocker gebruik ik nooit, als ik een filmpje op een krantensite wil aanklikken,
en het duurt 20 seconden ,vanwege de reclame, dan is dat voor mij het teken,
dat het filmpje de tijd om te wachten niet waard is.
Zijn er voortdurend reclameblokken voor een filmpje, of tekst, kijk ik de bepaalde site niet meer.
Meestal erger ik me aan reclame die me "achtervolgt", en dus bij afsluiten computer,
ruim ik alle cookies automatisch op.
Heb ik na een paar uur rondlezen , toch teveel.
Even alles dichtmaken en opnieuw beginnen.
Met de reclame van dit fantastische forum ,heb ik nooit last.

Jeroen76

Met Chrome



De codes van de banners zijn fout neergezet in de software zo te zien waardoor de banners over de forumknoppen vallen.

Heuvinger brouwerij

Ik krijg nu sinds een week Spaanse reclame banners.
CiteerUw Nederlandse ziekenhuis in Benidorm
Ik had jaren terug eens gebruik gemaakt van Wi-Fi met mijn email adres op het vliegveld van Las Palmas, Gran Canaria.
Thuis ben ik jaren gespamd met berichten over trapliften, rollators,
Eerst ben ik begonnen met regels op te stellen in Thunderbird.
Echt dat soort idioten gebruiken iedere keer een andere url.
Dus maar alles omgezet naar een ander email adres, bij de provider automatisch antwoord aangezet waarbij een paar honderd pagina's bijbeltekst over farizeeërs wordt terug gestuurd.
Het email adres heb ik inmiddels verwijderd bij de provider.
Geluk bij een ongeluk, alles is naar een Gmail adres omgezet, kan nu ook afscheid nemen van die provider.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 06-04-2019  20:05 uMet Chrome



De codes van de banners zijn fout neergezet in de software zo te zien waardoor de banners over de forumknoppen vallen.

Heb je geprobeerd op het pijltje te tikken?

In het Google advertentie programma heb ik overigens de instelling van zwevende reclamebanners aangepast.

Chilobrachys

Die banners die Jeroen bedoelt vallen bij mij ook over de knoppen heen. Hele irritante reclame, de vaste balk bovenaan de pagina is een stuk minder storend.

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 06-04-2019  23:15 uDie banners die Jeroen bedoelt vallen bij mij ook over de knoppen heen. Hele irritante reclame, de vaste balk bovenaan de pagina is een stuk minder storend.

Als het goed is deze uitgeschakeld. Dit kan echter nog wel een dag duren. Wijzigingen in de instellingen hebben bij de Google advertenties even tijd nodig.

Arthur B

Citaat van: Markiej87 op 25-06-2017  17:42 uHebben jullie ooit een soort donatie-systeem overwogen? Ik zou best een soort jaarlijkse schenking aan dit forum willen doen om er reclamevrij gebruik van te kunnen maken.

Nog even los van reclamevrij, een vaste link voor vrijwillige (Paypal?) donaties?

Jur1

Ik zie eigenlijk helemaal geen banners die het zicht op balken of berichten verhinderen. Op de 6 pagina's van dit item, ben ik maar twee banners tegengekomen en hinderen geen tekst. Daarbij weet toch iedereen wel hoe het werkt. Gewoon verder scrollen naar wat je lezen wilt.

hansHalberstadt

Dit nog niet eerder meegemaakt. reclame compleet over de hele pagina.

Zo is het onwerkbaar.

SVB

Op de telefoon werkt het prima, maar vandaag op de laptop was het drama... veel te groot.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 27-07-2020  18:59 uDit nog niet eerder meegemaakt. reclame compleet over de hele pagina.

Zo is het onwerkbaar.

Ik heb hier nog geen last van gehad.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zal kijken of ik de instellingen kan veranderen.

Jaap W

Ik heb gelukkig ook nog geen last gehad van reclame banners.  :biersmile: :proost: :nut:

hansHalberstadt

Vandaag zie ik het ook niet meer. Misschien heeft Jacques het opgelost of anders zijn ze mijn 30 meldingen van bedekken van content beu. Als iedereen dat nu doet dan krijgen ze er een paar 1000.

Heuvinger brouwerij

Ik ook niet!
Het is een kwestie van kiezen van de juiste browser, adblock browser voor mijn tablet en Pale Moon met uBlock Orgin voor de laptop.

de Machtige Wil

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 28-07-2020  19:27 uIk ook niet!
Het is een kwestie van kiezen van de juiste browser, adblock browser voor mijn tablet en Pale Moon met uBlock Orgin voor de laptop.

En dan wel hobbybrouwen uitsluiten omdat je ze die inkomsten gunt  :biersmile:

André de Laat

Citaat van: hansHalberstadt op 28-07-2020  19:15 uVandaag zie ik het ook niet meer. Misschien heeft Jacques het opgelost of anders zijn ze mijn 30 meldingen van bedekken van content beu. Als iedereen dat nu doet dan krijgen ze er een paar 1000.

Verkeerde topic Hans? Denk dat je het over de banners hebt?

André de Laat

Citaat van: de Machtige Wil op 28-07-2020  19:58 uEn dan wel hobbybrouwen uitsluiten omdat je ze die inkomsten gunt  :biersmile:

Tenzij je er gek van wordt natuurlijk. Ik heb ook een adblocker maar ik vind het hier niet storend  :degroeten:

Heuvinger brouwerij

Citaat van: de Machtige Wil op 28-07-2020  19:58 uEn dan wel hobbybrouwen uitsluiten omdat je ze die inkomsten gunt  :biersmile:
Lees mijn eerdere bericht maar eens!
Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 06-04-2019  20:36 u

hansHalberstadt

Die reclame over alles heen had ik nog niet eerder gehad, dus moet iets geks zijn gebeurd. Dat kan ook niet zo blijven want is onwerkbaar. Dat zullen ook degene die de popups bedenken wel weten.

Jacques

Citaat van: André de Laat op 28-07-2020  20:21 uVerkeerde topic Hans? Denk dat je het over de banners hebt?

Denk ik ook...

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 28-07-2020  21:48 uDie reclame over alles heen had ik nog niet eerder gehad, dus moet iets geks zijn gebeurd. Dat kan ook niet zo blijven want is onwerkbaar. Dat zullen ook degene die de popups bedenken wel weten.

Google had de advertenties "geoptimaliseerd". Ik heb dit teruggedraaid ondanks dat het dit betekent dat de reclame-inkomsten aanzienlijk minder zijn.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 28-07-2020  22:36 uGoogle had de advertenties "geoptimaliseerd".

Ja het optimum zal voor Google zeker anders liggen dan voor de gebruiker. Dus een acceptabele tussenvorm dan maar.

hansHalberstadt

Ja ik snap het eigenlijk ook niet. misschien teveel dingen tegelijk open of teveel geirriteerd op het moment of de reclame popups die teveel content afdekten waardoor ik niet meer kon zien in welk topic ik zat ;)?

ps dit bericht is verplaatst omdat het in het verkeerde topic stond. Deze toevoeging, anders snapt niemand meer iets van dit bericht.

tdp

Topic afgesplitst en samengevoegd ;)

William



Deze is nieuw en irritant. Deze banner gaat over nieuwe berichten keuze bovenin een gaat niet weg

André de Laat

Citaat van: William op 30-07-2020  08:44 uDeze is nieuw en irritant. Deze banner gaat over nieuwe berichten keuze bovenin een gaat niet weg

Ik heb er totaal geen last van. Linux, Mozilla browser. Zie de banners wel, maar stoort niet. Heb geen tapatalk of i.d. op mijn telefoon.

André.

hansHalberstadt

Ik had er last van maar nu niet meer (Chrome). Of het aan de browser ligt is dus nog maar de vraag, trouwens het zou gewoon compatible moeten zijn met de gangbare browsers naar mijn mening. Ik ga niet voor elke site die ik bezoek een andere browser installeren.

André de Laat

Citaat van: hansHalberstadt op 30-07-2020  10:15 uIk had er last van maar nu niet meer (Chrome). Of het aan de brouwser ligt is dus nog maar de vraag, trouwens het zou gewoon compatible moeten zijn met de gangbare brouwsers naar mijn mening. Ik ga niet voor elke site die ik bezoek een andere brouwser installeren.

Nee, dat is mij de moeite ook niet waard inderdaad. Ik werk uitsluitend met Mozilla.

Misschien iets van een donatiesysteem? En dan géén banners meer?

André.

Haagse Wouter

Citaat van: André de Laat op 30-07-2020  10:36 uNee, dat is mij de moeite ook niet waard inderdaad. Ik werk uitsluitend met Mozilla.

Misschien iets van een donatiesysteem? En dan géén banners meer?

André.

Is vaak geopperd :).

Jacques

Ook niet als je op het kruisje klikt?

BikerEddy

Jacques, bij mij gaat op mijn Samsung de bovenste banner ook over de functionele knoppen van het forum heen, dat is wel een gepiel iedere keer.
Als de hoogte van die banner wat verminderd wordt zal dat verbeteren.

Jeroen76



Citaat van: André de Laat op 30-07-2020  10:36 uMisschien iets van een donatiesysteem? En dan géén banners meer?

André.

Tsja dat lijkt mij toch echt wel de moeite waard.

Maak een pagina aan waarop men via PayPal kan doneren.

Een betaalverzoek aanmaken waarin men zelf het bedrag mag opgeven. Wel af en toe even een nieuwe link maken want ze verlopen na een x aantal dagen.

Ben totaal geen fan van Google adds na vervelende ervaring op mijj eigen forum. Maar ja je ontkomt niet aan ze. Totaal eenzijdig handelen en nul communicatie mogelijk. Google wordt te groot en die Monopoliepositie vinden ze heerlijk.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: BikerEddy op 05-08-2020  12:55 uJacques, bij mij gaat op mijn Samsung de bovenste banner ook over de functionele knoppen van het forum heen, dat is wel een gepiel iedere keer.
Als de hoogte van die banner wat verminderd wordt zal dat verbeteren.

Ik zal kijken of ik er iets aan kan veranderen. Kan nog even duren.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 05-08-2020  14:52 uTsja dat lijkt mij toch echt wel de moeite waard.

Maak een pagina aan waarop men via PayPal kan doneren.

Een betaalverzoek aanmaken waarin men zelf het bedrag mag opgeven. Wel af en toe even een nieuwe link maken want ze verlopen na een x aantal dagen.

Ben totaal geen fan van Google adds na vervelende ervaring op mijj eigen forum. Maar ja je ontkomt niet aan ze. Totaal eenzijdig handelen en nul communicatie mogelijk. Google wordt te groot en die Monopoliepositie vinden ze heerlijk.

Gr. Jeroen

Wikipedia moet het hebben van donaties. Om de zoveel tijd vragen ze om donaties op een vrij agressieve methode. Dat doen ze ook als je in het verleden gedoneerd hebt. Het is niet mijn methode om steeds te moeten zeuren om geld. Google Ads is een veel beter alternatief voor iedereen. Leveranciers kunnen adverteren, het levert geld op om deze site in de lucht te houden en  de bezoekers kost het niets.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.