Forumwedstrijd 2017/2018

Gestart door Jacques, 17-06-2017 17:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

broeder

Citaat van: Underdike op 15-04-2018  22:28 uIk zal straks wel even het recept van ons blondje plaatsen 👍

Hoi Underdike,
ik heb jouw bier inmiddels geproefd en moet zeggen dat ie zeker niet verkeerd is.
Een lekker doordrinkbaar bier, fris en zacht van smaak, geen overdreven bitterheid en een lekker romige schuimkraag.
Inmiddels ben ik supernieuwsgierig naar het recept.

groet, broeder Willem

Underdike

Citaat van: broeder op 19-04-2018  18:39 uHoi Underdike,
ik heb jouw bier inmiddels geproefd en moet zeggen dat ie zeker niet verkeerd is.
Een lekker doordrinkbaar bier, fris en zacht van smaak, geen overdreven bitterheid en een lekker romige schuimkraag.
Inmiddels ben ik supernieuwsgierig naar het recept.
groet, broeder Willem
Hoi Willem,
Dat is leuk om te horen, dank je wel !

Het recept staat hier: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36444.msg550893.html#msg550893
In mijn beleving zit het geheim 'm in de Maris Otter, heel langzaam spoelen, en koele start van de vergisting. Onze voorraad is ook op, dus we gaan 'm snel opnieuw brouwen.

Gr,
Paul

Jacques

Citaat van: Eric v B op 18-04-2018  22:53 uDa's op zich jammer. Maar goed dan kan ik mezelf wijsmaken dat ik de 4de prijs had... ;)

Als je 5 juryformulieren hebt kan dat. Heb je er maar 4 dan ben je niet verder gekomen dan een 7e plaats.

Eric v B

Citaat van: Jacques op 19-04-2018  20:36 uAls je 5 juryformulieren hebt kan dat. Heb je er maar 4 dan ben je niet verder gekomen dan een 7e plaats.
Jammer, ik had gehoopt dat je me in mijn waan zou laten... :'(

tdp

Citaat van: Eric v B op 19-04-2018  23:05 uJammer, ik had gehoopt dat je me in mijn waan zou laten... :'(

In tegenstelling tot ondergetekende heb je 5 juryverslagen, gewoon de 4e plek dus 😉

Eric v B

Citaat van: tdp op 20-04-2018  00:46 uIn tegenstelling tot ondergetekende heb je 5 juryverslagen, gewoon de 4e plek dus 😉
You made my day! Je hebt mijn dag weer goed gemaakt!  ;)

Ansius

Het uitgangspunt;
Om het brouwen van creatieve bieren te bevorderen hebben we bedacht een wedstrijd te organiseren waaraan leden van dit forum mee kunnen doen. Het is de bedoeling dat speciaal voor deze wedstrijd bier gebrouwen wordt en dat er ook voldoende tijd is voor het rijpen van de bieren. Vandaar dat we nu al een vooraankondiging doen. Om aan deze wedstrijd mee te kunnen doen moet je een bier gebrouwen hebben met ten minste 50% mout van Tomas Fawcett & Sons. Verder is iedereen vrij om te brouwen wat hij wil. Bij de beoordeling zal de originaliteit maar ook de kwaliteit van het bier een grote rol gaan spelen Het bier moet aantrekkelijk zijn en uitnodigen tot drinken. Maar het moet ook een zekere complexiteit hebben. Het moet aangenaam verrassen. Zwaarte en kleur van het bier zijn geen criteria.

Het komt er eigenlijk op neer dat wat lekker is wint.
En daar kan ik erg goed mee leven.

Creatief is wat anders.
Origineel is oud.
Eenvoud is complex?

Thamerdal


Mark GA

Citaat van: Thamerdal op 14-05-2018  16:55 uAlsnog gevonden!


Nice! Laten ze het er toch niet bij zitten gelukkig.

broeder

Citaat van: Thamerdal op 14-05-2018  16:55 uAlsnog gevonden!


Misschien kan je nog door voor de super-eervolle vermelding.
Toch jammer dat je zo de wedstrijd hebt gemist.
groet, broeder Willem

SanderH

Citaat van: Mark GA op 14-05-2018  16:58 uNice! Laten ze het er toch niet bij zitten gelukkig.

Vindt je het gek? PostNL moet een pakket naar de andere kant van het land brengen uit Rotterdam wat vervolgens met een auto naar Rotterdam terug gaat. Denk dat moeder Natuur je hier parten heeft gespeeld!

Niet lullig bedoelt natuurlijk Mark!

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 14-05-2018  16:55 uAlsnog gevonden!

Goed dat het gevonden is. Jammer dat dit zo lang geduurd heeft. Zodra duidelijk was wat er gebeurd was is door mij actie ondernomen.

broeder

Hallo allemaal,
Het brouwpakket dat Brouwstore van mijn winnende bier heeft samengesteld is nu op de markt gekomen. Leuk voor de liefhebbers van een lekkere Porter Robust Whiskey Aged en natuurlijk dubbel zo leuk voor mij.
Groet, broeder Willem

(Hier hoort nog een foto te staan, maar dat lukt nu even niet op mijn i-pad, komt maandag dus)

Jacques

Mooi dat er een moutpakket op de markt is gekomen naar aanleiding van de forumwedstrijd.

Voor degenen die hem willen bestellen:
https://www.brouwstore.nl/moutpakket-porter-robust-whiskey-aged

Als je pakket bestelt houdt Willem er wat van over.

broeder

Citaat van: broeder op 16-03-2019  09:36 uHallo allemaal,
Het brouwpakket dat Brouwstore van mijn winnende bier heeft samengesteld is nu op de markt gekomen. Leuk voor de liefhebbers van een lekkere Porter Robust Whiskey Aged en natuurlijk dubbel zo leuk voor mij.
Groet, broeder Willem

(Hier hoort nog een foto te staan, maar dat lukt nu even niet op mijn i-pad, komt maandag dus)

Hoi,
ik kan nu even een foto plaatsen van mijn top-biertje.
ik hoop dat ie jullie nieuwsgierigheid opwekt.
groet, broeder Willem


tdp

Gaaf, en nogmaals gefeliciteerd!

broeder

Citaat van: tdp op 18-03-2019  19:23 uGaaf, en nogmaals gefeliciteerd!

Dank je

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.