Forumwedstrijd 2017/2018

Gestart door Jacques, 17-06-2017 17:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: SanderH op 13-03-2018  21:59 uVandaar ook mijn reactie. tot nu toe lijkt dit niet zo te zijn. Dit kan dus een inbreuk op de regels van de wedstrijd te geven.

Indien de pakketten niet anoniem aan het afhaalpunt worden gezonden moeten ze anoniem aan mijn huisadres worden gezonden. De anonimiteit staat voorop.

SanderH

Citaat van: Jacques op 13-03-2018  22:04 uIndien de pakketten niet anoniem aan het afhaalpunt worden gezonden moeten ze anoniem aan mijn huisadres worden gezonden. De anonimiteit staat voorop.

OK, zal het mee maken als ik de inzending ga doen.

Mocht blijken dat meerdere hier toch een probleem mee ondervinden dan kan hier toch wat mee worden gedaan? Ik hoop dat alles verloopt als verwacht Jacques, helaas is mijn ervaring met de diverse pakket diensten toch nu toe matig.
Persoonlijk  denk ik dat dat iets is om wel rekening mee te houden is. Natuurlijk hoop ik op geen problemen, maar helaas...

Jacques

Citaat van: SanderH op 13-03-2018  22:13 uOK, zal het mee maken als ik de inzending ga doen.

Mocht blijken dat meerdere hier toch een probleem mee ondervinden dan kan hier toch wat mee worden gedaan? Ik hoop dat alles verloopt als verwacht Jacques, helaas is mijn ervaring met de diverse pakket diensten toch nu toe matig.
Persoonlijk  denk ik dat dat iets is om wel rekening mee te houden is. Natuurlijk hoop ik op geen problemen, maar helaas...

Er komen zeer regelmatig pakketten met flessen bier hier aan. Zowel van online slijterijen als van hobbybrouwers. Die komen allemaal netjes aan. Wel raad ik iedereen aan om de flessen goed te verpakken. Er is ook wel eens een doosje met wat scherven aangekomen...

Underdike

Ik heb nog nooit flesjes verzonden... iemand tips hoe deze veilig te verpakken?

Jacques

Citaat van: Underdike op 13-03-2018  22:45 uIk heb nog nooit flesjes verzonden... iemand tips hoe deze veilig te verpakken?

Gebruik geen te groot doosje.
Wikkel een paar kranten om de flesjes.
Vul het doosje op met papierproppen (kranten)
Gebruik brede tape voor het afsluiten van het doosje.

Wolter

Citaat van: Underdike op 13-03-2018  22:45 uIk heb nog nooit flesjes verzonden... iemand tips hoe deze veilig te verpakken?

Bubbel plastic werkt ook erg goed.

Underdike

Citaat van: Wolter op 14-03-2018  00:45 uBubbel plastic werkt ook erg goed.
Daar heb ik nog een megarol van liggen 👍

Jacques

O ja, als je de flessen gaat verzenden vergeet dan niet de print mee te zenden van de fictieve identiteit.

SanderH

Citaat van: Jacques op 14-03-2018  20:54 uO ja, als je de flessen gaat verzenden vergeet dan niet de pint mee te zenden van de fictieve identiteit.

Waar het hart van vol is.... Pint of print?

Jacques

Citaat van: SanderH op 14-03-2018  21:03 uWaar het hart van vol is.... Pint of print?

Naar aanleiding van het topic over de Brandwedstrijd en het feit dat er kratten verzonden zijn bedacht ik dat ik nog via de site van Pint mij nog moest inschrijven... Net gedaan.

Brouwers

Ik moet me helaas afmelden voor de wedstrijd, het bier is simpelweg niet klaar om hem deze week al op te sturen. Op de dag zelf gaat het hopelijk wel lukken maar dan is de anonimiteit natuurlijk weg. Wel jammer want het jonbier smaakt zeer lekker.

SanderH

Jacques,

Als er een pakket via PostNL moet worden verstuurd, dan kan dat inderdaad naar het punt bij Emte, echter vraagt PostNL om een mail adres van jou.

Kan dat worden ingevuld en toch de anonimiteit behouden blijven?

Als iemand anders, het anders heeft opgelost hoor ik het graag!

Jacques

Citaat van: Brouwers op 25-03-2018  10:36 uIk moet me helaas afmelden voor de wedstrijd, het bier is simpelweg niet klaar om hem deze week al op te sturen. Op de dag zelf gaat het hopelijk wel lukken maar dan is de anonimiteit natuurlijk weg. Wel jammer want het jonbier smaakt zeer lekker.

Op de dag zelf ben je te laat. De bieren worden een dag eerder gekeurd zonder dat ook maar iets van de namen van wie achter de bieren schuil gaan bekend is.

Overigens was de wedstrijd ruimschoots op tijd aangekondigd. Plannen hoort ook bij het deelnemen aan een wedstrijd.
Wel goed dat je meld dat je je bier niet inzendt. Dan weet ik dat er bier minder is om te keuren.

Jacques

Citaat van: SanderH op 25-03-2018  11:36 uJacques,

Als er een pakket via PostNL moet worden verstuurd, dan kan dat inderdaad naar het punt bij Emte, echter vraagt PostNL om een mail adres van jou.

Kan dat worden ingevuld en toch de anonimiteit behouden blijven?

Als iemand anders, het anders heeft opgelost hoor ik het graag!

Ik weet niet of je dan jouw e-mailadres dan geheim blijft. Als dat niet het geval is dan het pakketje naar mijn huis sturen.

Thamerdal

Citaat van: SanderH op 25-03-2018  11:36 uJacques,

Als er een pakket via PostNL moet worden verstuurd, dan kan dat inderdaad naar het punt bij Emte, echter vraagt PostNL om een mail adres van jou.

Kan dat worden ingevuld en toch de anonimiteit behouden blijven?

Als iemand anders, het anders heeft opgelost hoor ik het graag!

Dan geef je toch een nep mailadres op?  :weetniet:

Brouwers

Citaat van: Jacques op 25-03-2018  13:20 uOverigens was de wedstrijd ruimschoots op tijd aangekondigd. Plannen hoort ook bij het deelnemen aan een wedstrijd.
Normaal gesproken was de datum niet zo'n probleem, maar helaas was er een bier onverwachts er tussen gekomen en als klap op de vuurpijl is de gisting gaan slepen, denk dat de gebruikte techniek ervoor heeft gezorgd want had ruimschoots genoeg gist. Ach ja, je wint wat en je wint wat. Meer bier voor mijzelf >:D.
Denk trouwens dat het bier een week voor de wedstrijd ook wel klaar is en bij brouwerij noordt kan staan. Maar ben bang dat ik nu niet meer anoniem genoeg ben.

Aangezien er wat onvoorziene praktische probleempjes zijn ten aanzien van de wedstrijd met anonimiteit, voor volgend jaar zou er een onpartijdige "notaris" moeten zijn die niet mee keurt. Scheelt lijkt me veel werk. Dan hebben deelnemers ook een goed aanspreekpunt. Mocht er bv een pakketje kwijtraken, dan kan je ook wat makkelijker communiceren zonder meteen jezelf prijs te moeten geven en uit de wedstrijd te liggen. Maar dat is iets om voor de volgende wedstrijd over na te denken. Want misschien zijn er nog wel betere en makkelijkere oplossingen.

Brouwers

Citaat van: SanderH op 25-03-2018  11:36 uJacques,

Als er een pakket via PostNL moet worden verstuurd, dan kan dat inderdaad naar het punt bij Emte, echter vraagt PostNL om een mail adres van jou.

Kan dat worden ingevuld en toch de anonimiteit behouden blijven?

Als iemand anders, het anders heeft opgelost hoor ik het graag!
Postnl vraagt volgens mij over het algemeen om een mailadres ivm track en trace. Toevallig deze week ook een mail gehad van postnl, hierin staat wel de naam van de verzender maar niet het mailadres. Simpelweg op te lossen door de fake naam te gebruiken. Probleem is wel denk ik dat het adres van de afzender op het pakket staat.

Ansius

Ik vind het allemaal een beetje overdreven met die geheimhouding.

Gewoon bier inleveren op een vast punt en wat meer vertrouwen hebben.


SanderH

Ook erg lastig hoor!

Bij mij in het dorp zijn twee inname punten. Een is dicht op zondag en de rest van de week heb ik geen tijd om het te versturen.

100% anoniem is het toch niet te krijgen. Het pakket is nu eenmaal van mij afkomstig en ik heb ervoor betaald, dus is het op mijn naam geregistreerd.
Alle informatie van het verzendlabel verwijderd, maar als Jacques de track&trace code invoert, komt toch mijn naam naar voren.
Ik denk niet dat Jacques hier van te voren volledig van op de hoogte was, dus een kleine coulance naar ons hiervoor zal nodig zijn, dus Jacques: Geen track&trace codes bekijken!!!

William

Citaat van: Ansius op 25-03-2018  14:24 uIk vind het allemaal een beetje overdreven met die geheimhouding.

Gewoon bier inleveren op een vast punt en wat meer vertrouwen hebben.

 :duimop: Ik heb ook wel vertrouwen in de keurders dat ze de bieren niet beoordelen met de brouwer in gedachten.

Jacques

Citaat van: Ansius op 25-03-2018  14:24 uIk vind het allemaal een beetje overdreven met die geheimhouding.

Gewoon bier inleveren op een vast punt en wat meer vertrouwen hebben.

Het punt is dat ik op geen enkele manier beïnvloed wil worden. en ook geen vermoeden wil hebben van wie de flessen zijn. Ik wil volkomen blank de wedstrijd kunnen organiseren en deel kunnen nemen aan de jurering.

William

Citaat van: Jacques op 25-03-2018  16:32 uHet punt is dat ik op geen enkele manier beïnvloed wil worden. en ook geen vermoeden wil hebben van wie de flessen zijn. Ik wil volkomen blank de wedstrijd kunnen organiseren en deel kunnen nemen aan de jurering.

Je zou je ook als jurylid kunnen terugtrekken en de steward zijn als anonimiteit een punt blijft. Ik begrijp dat dit geen leuke optie is met alle energie die jij erin stopt. Maar jij bent wel degene met het meeste overzicht / inzicht (en de betere keurder?)

Jacques

Citaat van: William op 25-03-2018  16:38 uJe zou je ook als jurylid kunnen terugtrekken en de steward zijn als anonimiteit een punt blijft. Ik begrijp dat dit geen leuke optie is met alle energie die jij erin stopt. Maar jij bent wel degene met het meeste overzicht / inzicht (en de betere keurder?)

Mijn opvatting is dat ook een steward of organisator geen enkele voorkennis hoort te hebben. Ik weet ik ik leg de lat hoog, maar dat is de enige manier dat er geen enkele beïnvloeding kan zijn.
Bij deze wedstrijd zijn de namen van de deelnemers pas bekend na de jurering. Dat is uniek. Het is een garantie voor de deelnemers, maar ook voor de juryleden dat alles 100% eerlijk verloopt.

Veeckmans

Beste,

Ik geraak onmogelijk op de forumwedstrijd. Hoe schrijf ik mij uit de wedstrijd? Vermeld ik hier mijn fictieve naam?

Groeten

Dugraph

Idem. Door een heftig ziektegeval in de familie ben ik al geruime tijd niet aan brouwen toegekomen. In principe wel nog steeds voornemens om naar de forumdag te komen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.