Forumwedstrijd 2017/2018

Gestart door Jacques, 17-06-2017 17:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Het inschrijven voor de wedstrijd is niet meer mogelijk.

Gisteren is nog een laatste inschrijving binnengekomen onder de naam Adri Feenstra. Daarmee zijn er 30 deelnemers.
Alle deelnemers kunnen hun bieren daadwerkelijk gaan brouwen. Het is aan de deelnemers om daarvoor een geschikt tijdstip te kiezen. Eind februari 2018 zal bekend gemaakt worden in dit topic waar de bieren naar toe gezonden kunnen worden. Dat is ruimschoots op tijd omdat de finale van de wedstrijd in april 2018 gehouden zal worden. De exacte datum staat nog niet vast. Deze moet nog worden vastgesteld in overleg met brouwerij Noordt.

Bas de Brouwer

Wat een leuke wedstrijd! Jammer dat ik het net een dag te laat zag. In ieder geval heeft het mij ertoe aangezet eens te kijken wat ik voor origineels met mijn Thomas Fawcett restjes en met die andere mouten van die mouterij kan maken en wat dat betreft is het doel al bereikt!

Bas
PS. Dit was mijn eerste post op het forum. Dit topic heeft mij na twee jaar lurken ertoe aangezet toch maar een account aan te maken.

Underdike

Citaat van: Jacques op 03-10-2017  21:08 uAlle deelnemers kunnen hun bieren daadwerkelijk gaan brouwen. Het is aan de deelnemers om daarvoor een geschikt tijdstip te kiezen. Eind februari 2018 zal bekend gemaakt worden in dit topic waar de bieren naar toe gezonden kunnen worden. Dat is ruimschoots op tijd omdat de finale van de wedstrijd in april 2018 gehouden zal worden. De exacte datum staat nog niet vast. Deze moet nog worden vastgesteld in overleg met brouwerij Noordt.
Het proeven door de jury, is dat pas eind maart / begin april, Jacques ? Dit ivm de timing...

Jacques

Citaat van: Underdike op 04-10-2017  18:48 uHet proeven door de jury, is dat pas eind maart / begin april, Jacques ? Dit ivm de timing...

De keuring zal kort voor de finale dag zijn. De bieren zullen eerder naar de proeflocatie worden gebracht om tot rust te komen. Eind maart zullen de bieren binnen moeten zijn. Als je nu gaat brouwen hebben de bieren zo'n 6 maanden de tijd gehad om te rijpen.

Martijn0172

Gezien iedereen toch zijn bier mag inzenden, mag je het recept nog wat aanpassen? En bijvoorbeeld het vernieuwde recept mee sturen met de bieren? Weet niet zeker of ik dit wil hoor, maar vroeg het me af.

Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 06-10-2017  19:19 uGezien iedereen toch zijn bier mag inzenden, mag je het recept nog wat aanpassen? En bijvoorbeeld het vernieuwde recept mee sturen met de bieren? Weet niet zeker of ik dit wil hoor, maar vroeg het me af.

Nee. Het inzenden van nieuwe recepten is niet meer mogelijk. De recepten zoals die ingediend zijn zullen bij de keuring aanwezig zijn. Dit kan omdat we niet weten van wie het recept is.

Brouwers

Citaat van: Martijn0172 op 06-10-2017  19:19 uGezien iedereen toch zijn bier mag inzenden, mag je het recept nog wat aanpassen? En bijvoorbeeld het vernieuwde recept mee sturen met de bieren? Weet niet zeker of ik dit wil hoor, maar vroeg het me af.
Ik weet niet hoe en hoe goed er geproefd gaat worden, maar kleine aanpassingen gaan er niet geproefd worden zolang je bij de basis blijft.

meij

Ik zag dat de uitreiking op 15 april gepland staat. Ik kan er dan helaas niet bij zijn. Ook staat er in dit draadje dat eventuele winnaars de prijs persoonlijk moeten ophalen. Heeft het dan nog zin om mee te doen?

Jacques

Citaat van: meij op 02-01-2018  19:47 uIk zag dat de uitreiking op 15 april gepland staat. Ik kan er dan helaas niet bij zijn. Ook staat er in dit draadje dat eventuele winnaars de prijs persoonlijk moeten ophalen. Heeft het dan nog zin om mee te doen?

Pas op de wedstrijddag is duidelijk wie achter een fictieve naam schuil gaat. Aanwezigheid is daarom nodig.

Underdike

Citaat van: Jacques op 02-01-2018  21:49 uPas op de wedstrijddag is duidelijk wie achter een fictieve naam schuil gaat. Aanwezigheid is daarom nodig.
Hallo Meij,
Iemand in je plaats sturen kan natuurlijk ook... ik doe zelf mee (vertel niet onder welke naam ;) ), maar wil best voor jou naar voren lopen en jouw gegevens bekend maken als je zelf niet kan maar wél graag je bier wilt laten meedoen aan de wedstrijd...
In dat geval, PM me tzt je details & dan regelen we dat.

Underdike

Jacques, wanneer moeten de flesjes waarheen gestuurd worden?
4 flesjes toch?

Jacques

Citaat van: Underdike op 03-02-2018  16:09 uJacques, wanneer moeten de flesjes waarheen gestuurd worden?
4 flesjes toch?

De forumwedstrijd zal op 15 april worden gehouden.

Het inzenden kan tussen 26 maart en 31 maart 2018. Over de plek waarnaar de flessen gezonden moeten worden moet ik nog even overleg hebben met brouwerij Noordt.

Brouwers

Even een vraag, een ingredient wat ik nodig heb is niet op tijd voorradig ben ik bang. Worden de bier sterk naar het recept gekeurd of wanneer er iets ontbreekt krijg je aftrek van punten?
Ik zit namelijk volgende week in de VS en ben bang dat mijn bier daardoor niet op tijd klaar kan zijn als ik alles uitstel.

Jacques

Citaat van: Brouwers op 07-03-2018  21:04 uEven een vraag, een ingredient wat ik nodig heb is niet op tijd voorradig ben ik bang. Worden de bier sterk naar het recept gekeurd of wanneer er iets ontbreekt krijg je aftrek van punten?
Ik zit namelijk volgende week in de VS en ben bang dat mijn bier daardoor niet op tijd klaar kan zijn als ik alles uitstel.

De bieren zullen worden gekeurd op smaak. Aan bierstijlen hebben we immers gaan houvast.
De recepten zijn bij het keuren beschikbaar zodat achterhaald kan worden waar een bepaalde smaak vandaan komt.
De beheerders die jureren worden bijgestaan door een drietal Stibon gecertificeerde biersommeliers en brouwers van Noordt. Door het aantal juryleden wordt de persoonlijke voorkeur van een jurylid beperkt.

Jacques

O ja. Ik heb nog een kleine verrassing voor degene die de wedstrijd wint. Er is door mij een prijzenpot beschikbaar gesteld. Het geld daarvoor is afkomstig van het geld dat ik verdien door het schrijven van een blog voor Brouwstore. Vandaar dat deze prijzen bestaan uit een kortingscode voor bestellingen bij Brouwstore. Op deze wijze komt het geld dat ik verdien ten goede aan het het forum. Al eerder heb ik geld ook weggegeven voor "het goede doel".

Brouwstore doet er een schepje bovenop. Van het winnende recept zal een moutpakket gemaakt worden. De winst van dit moutpakket deelt Brouwstore met de winnaar van de wedstrijd. Als het een populair pakket wordt kan dat leuk oplopen.

Underdike

Jacques, volgens mij moet er snel ingezonden gaan worden, zodat ze nog even tot rust kunnen komen voor het proeven.. Is er al bekend wanneer ze naar welk adres gezonden moeten worden?

Jacques

Citaat van: Underdike op 11-03-2018  20:41 uJacques, volgens mij moet er snel ingezonden gaan worden, zodat ze nog even tot rust kunnen komen voor het proeven.. Is er al bekend wanneer ze naar welk adres gezonden moeten worden?

Citaat van: Jacques op 03-02-2018  22:05 uHet inzenden kan tussen 26 maart en 31 maart 2018.

Ik heb bedacht dat het handigst is als de flessen naar mij gestuurd worden. Door mij zal gecheckt worden dat of het vereiste formulier meegezonden wordt.

Citaat van: Jacques op 27-08-2017  22:45 uHet is de bedoeling dat deze wedstrijd geheel anoniem verloopt en dat zelfs de organisatie van de wedstrijd niet weet welke leden van het forum aan de wedstrijd deelnemen. Pas op het allerlaatst zal bekend zijn wie een bepaald bier gebrouwen heeft. Daarvoor is een methode bedacht die dit garandeert. De kern van deze methode is dat gewerkt wordt met fictieve namen. De deelnemer genereert zelf een fictieve naam via de webpagina http://nl.fakenamegenerator.com/gen-random-nl-nl.php met behulp van bepaalde voorgeschreven parameters (Geslacht - willekeurig; Namenset - Nederlands; Land -Nederland). Gedurende de wedstrijd is het op geen enkele wijze toegestaan je fictieve naam kenbaar te maken. Indien dit toch gebeurt wordt de deelnemer gediskwalificeerd. Op deze wijze is het mogelijk dat de beheerders deelnemen aan de jurering zonder dat zij op enige wijze beïnvloed worden.
...
Naast een 4-tal flessen dient in het pakket een print van de fictieve identiteit worden gevoegd (volledige uitdraai gegevens). Op het pakket mag het adres van de afzender niet vermeld worden.  Alleen door de bijgevoegde print van de fictieve identiteit mag blijken van wie het pakket afkomstig is.
...
Op de finaledag dienen de deelnemers op een nader te bepalen tijdstip de tweede print van de fictieve identiteit te overleggen. Dit moment zal zijn nadat door de jury is bepaald welke bieren in aanmerking komen voor een prijs. Op de print dient de werkelijk naam van de deelnemer duidelijk leesbaar geschreven te zijn. Vervolgens stelt de jury vast wie in de prijzen is gevallen. De prijzen zullen minimaal bestaan uit een bedrag dat besteed mag worden bij een webwinkel.

Om het voor mij makkelijk te maken wil ik iedereen vragen de bieren in de periode tussen tussen 26 maart en 31 maart 2018 naar mij te zenden. Ik kan dan zien of het vereiste print er bij zit. Bij niet meezenden van de pint volgt diskwalificatie.

Vervolgens krijgen de flessen een nummer. Onder dat nummer zullen de bieren gekeurd worden. Na de keuring zal gekeken worden welke fictieve naam bij het nummer hoort. Vervolgens zal er weer een koppeling gelegd worden met de werkelijk namen nadat de deelnemers hun 2e pint met daarop de vermelding van hun naam hebben ingeleverd.
Het is omslachtig maar het garandeert wel dat de jury op geen enkele manier kan worden beïnvloed.

Mijn adres is

Jacques Bertens
Cassiopeia 25
5175 VP Loon op Zand

Graag laten bezorgen op afhaalpunt
Emté Loon op Zand
Oranjeplein 47
5175BX Loon op Zand

Op die manier hoef ik niet steeds thuis te zijn voor het ontvangen van de bieren.

De bieren zullen een week voor de wedstrijd door mij naar brouwerij Noordt worden gebracht zodat de bieren nog een tijd kunnen rusten.

Martijn0172

Met mijn brouwsel is ongeveer alles fout gegaan wat fout zou kunnen gaan. Heeft het dan nog steeds zin om in te zenden? Zou graag willen weten wat er fout is gegaan door de professionals.

Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 11-03-2018  22:03 uMet mijn brouwsel is ongeveer alles fout gegaan wat fout zou kunnen gaan. Heeft het dan nog steeds zin om in te zenden? Zou graag willen weten wat er fout is gegaan door de professionals.

Er worden geen uitgebreide keuringsformulieren ingevuld. Per slot van rekening is het een afvalrace. Afwijkingen zullen wel opgemerkt en teruggekoppeld worden. Dus door de verzendkosten te betalen krijg je wel feedback.

Eric v B

Waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik ken het fenomeen afhaalpunt alleen van BOL.COM maar heb me nooit verdiept in het uiterlijk van het etiket.
Hoe ziet het etiket op de verpakking er dan uit? Staan er dan 2 adressen op of is het:

Jacques Bertens
p/a
Emté Loon op Zand
Oranjeplein 47
5175BX Loon op Zand

Underdike

Citaat van: Eric v B op 12-03-2018  21:16 uWaarschijnlijk een hele domme vraag maar ik ken het fenomeen afhaalpunt alleen van BOL.COM maar heb me nooit verdiept in het uiterlijk van het etiket.
Hoe ziet het etiket op de verpakking er dan uit? Staan er dan 2 adressen op of is het:

Jacques Bertens
p/a
Emté Loon op Zand
Oranjeplein 47
5175BX Loon op Zand
Ik vroeg me hetzelfde af...

Jacques

Citaat van: Eric v B op 12-03-2018  21:16 uWaarschijnlijk een hele domme vraag maar ik ken het fenomeen afhaalpunt alleen van BOL.COM maar heb me nooit verdiept in het uiterlijk van het etiket.
Hoe ziet het etiket op de verpakking er dan uit? Staan er dan 2 adressen op of is het:

Jacques Bertens
p/a
Emté Loon op Zand
Oranjeplein 47
5175BX Loon op Zand

Je kunt een pakket via PostNL sturen naar een afhaalpunt.
https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/wat-is-een-postnl-pakketpunt.html

In Loon op Zand is dat de Emté https://www.postnl.nl/locatiewijzer?lan=nl&apikey=e9b6ea2efe17510f&productid=23&q=5175%2520Loon%2520op%2520Zand%252C%2520Nederland&f=0&c=0

Het adres op het etiket is niet dat van de Emté maar mijn privéadres.

SanderH

Hoewel ik denk dat de reactie zeker goed bedoelt is, denk ik dat beide links niet het juiste leveren. Ook ik doe mee met de wedstrijd en ben dus ook op zoek naar de juiste informatie.

Dus ik denk dat een kleine aanvulling juist zou zijn. Volgens mijn ervaring zou het versturen naar Jacques zijn huis adres afdoende moeten zijn. Mocht hij niet thuis zijn dan gaat het  pakket naar een depot. Normaliter zou PostNL de pakjes daar een x- aantal dagen moeten houden voor ze het terug sturen naar de afzender. (laat dat nu net in deze wedstrijd de "geheime waarde"zijn .)

Kan er naast zitten, maar wat duidelijkheid hierin zou helpen.

Jacques

Zoals ik al schreef moet het pakket aan mij geadresseerd zijn.

Het beste is het pakket op woensdag of donderdag te verzenden.

Op het afgeven van het pakket kun je vragen of het naar het afhaalpunt in Loon op Zand gestuurd kan worden. Bij het niet anoniem verzenden behoort dit bij de mogelijkheden. Ik weet niet zeker of dit ook het geval is wanneer je een pakket anoniem verzendt.

SanderH

Vandaar ook mijn reactie. tot nu toe lijkt dit niet zo te zijn. Dit kan dus een inbreuk op de regels van de wedstrijd te geven.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.