Forumwedstrijd 2017/2018

Gestart door Jacques, 17-06-2017 17:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Eelke op 26-09-2017  21:41 uJa, volgend jaar, oké? Mijn volmout brouwsels zijn nog steeds op 1 hand te tellen ;) ik kijk eerst de kat uit de boom, en als het een leuke dag lijkt te worden, en ik heb tijd, kom ik zeker langs!

We gaan er zeker een leuke een leerzame dag van maken.

Volgend jaar doen we weer een experimentenwedstrijd. Elk jaar een wedstrijd als deze organiseren kost iets te veel, forumleden betalen geen contributie en er wordt geen inschrijfgeld gevraagd. Verder zullen ook de activiteiten die op de dag worden gehouden uit reclame-inkomsten betaald worden. Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld heel veel verschillende soorten hopthee, of het kauwen op allerlei soorten mout. Als beheerders zijn we aan het nadenken over de verdere invulling.

Jacques

Citaat van: Orangeloo op 26-09-2017  22:07 uJacques, sorry dat mijn reactie zoveel negatieve reacties oplevert. Het was zeker niet mijn bedoeling deze wedstrijd in een slecht daglicht te zetten. Ik weet hoeveel tijd en geld het organiseren van een evenement kost, en dat mag alleen maar geprezen worden.

Ik had alleen willen reageren op de opmerking waarom er nog zo weinig inschrijvingen waren, en willen aangeven wat MIJN reden was om niet mee te doen. En dat is vanwege de verplichting om 50 % mout van een bepaalde mouterij te gebruiken. En dat ik deze niet in huis heb en niet van plan was om dat nou speciaal aan te schaffen.

Als ik vervolgens schrijf dat het voor MIJ voelt als sluikreclame en dat IK daar niet van hou zegt dat iets over mijzelf en NIET over een ander. Jammer dat dit vervolgens anders wordt opgepakt. Vroeger heette dat begrijpend lezen op de lagere school, maar blijkbaar wordt dat nu niet meer gegeven op school.

Nogmaals mijn excuses, en als jij de behoefte hebt deze topic "op te schonen" mijn zegen heb je.

Ik heb persoonlijk ook niks tegen sponsoring, juist omdat ik weet dat iets organiseren vlug veel geld kost.
Het is zeker geen schande dat een evenement wordt gesponsord. Als het dan ook maar gewoon duidelijk is.

Het moge duidelijk zijn dat deze wedstrijd allesbehalve bedoeld is als het maken van sluikreclame. Het doel van de wedstrijd is in het verlengde van dat van dit forum: mensen stimuleren een zo goed mogelijk bier te brouwen en zo veel mogelijk te laten ontdekken op het gebied van het zelfbrouwen.

Overigens zijn de Thomas Fawcett mouten voor heel wat bieren te gebruiken. De mouten die je eventueel inkoopt voor deze wedstrijd zijn ook bruikbaar voor andere bieren. Dat is eigenlijk ook een beetje de bedoeling. Gebruik eens mout van een andere mouterij en ontdekt dat de keuze van je basismout veel uitmaakt voor het uiteindelijke resultaat.

meij

Is de datum van de prijsuitreiking/forumtreffen al bekend?

Eric v B

Citaat van: Orangeloo op 26-09-2017  22:07 uJacques, sorry dat mijn reactie zoveel negatieve reacties oplevert. Het was zeker niet mijn bedoeling deze wedstrijd in een slecht daglicht te zetten. Ik weet hoeveel tijd en geld het organiseren van een evenement kost, en dat mag alleen maar geprezen worden.
Even voor de duidelijkheid: mijn reactie was niet naar jou gericht!

davyd

Het lijkt me niet meer dan normaal dat men het recht heeft om wat vragen ter verduidelijking te stellen wanneer de eigenaar van een forum financiële banden heeft met een commercieel bedrijf, hoe klein die ook zijn, en een forumwedstrijd organiseert waarin datzelfde bedrijf participeert. Niet meer of niet minder. Jacques heeft die vragen bevredigend beantwoord, maar het was wellicht beter geweest indien die informatie bij de lancering van de wedstrijd was verstrekt.

Eric v B

Citaat van: davyd op 27-09-2017  12:38 uHet lijkt me niet meer dan normaal dat men het recht heeft om wat vragen ter verduidelijking te stellen wanneer de eigenaar van een forum financiële banden heeft met een commercieel bedrijf, hoe klein die ook zijn, en een forumwedstrijd organiseert waarin datzelfde bedrijf participeert. Niet meer of niet minder. Jacques heeft die vragen bevredigend beantwoord, maar het was wellicht beter geweest indien die informatie bij de lancering van de wedstrijd was verstrekt.
Het is de toon die de muziek maakt.

davyd

Wel, dan zijn er nog anderen in dit bedje ziek, nietwaar?

Easywoods

Straks moeten er nog een paar potige beveiligers aan de deur en detectiepoortjes  :police: :nut:

Ansius


davyd

Ik kom in ieder geval niet wanneer de organisatie mijn fysieke en psychische integriteit niet kan garanderen.

Wolter

Citaat van: davyd op 27-09-2017  21:01 uIk kom in ieder geval niet wanneer de organisatie mijn fysieke en psychische integriteit niet kan garanderen.

 ???

Koen S

Citaat van: davyd op 27-09-2017  21:01 uIk kom in ieder geval niet wanneer de organisatie mijn fysieke en psychische integriteit niet kan garanderen.
Niet zeveren: je wil zoals je zelf zegt geen recept inzenden, ik denk niet dat je naar Rotterdam gaat enkel en alleen om  wat verder  te zagen, want dat is duidelijk je hobby. Misschien moet je maar eens inschrijven op forumhobbyzagers.eu :slaperig:

Knobby

Om de discussie weer op de rails te helpen: Ik heb gisteren mijn recept ingestuurd.
We gaan het zien!

Jacques

Citaat van: meij op 27-09-2017  06:11 uIs de datum van de prijsuitreiking/forumtreffen al bekend?

De exacte datum moet nog gekozen worden in overleg met brouwerij Noordt. Wel staat vast dat het op een zaterdag in april 2018 zal zijn.

Jacques

Citaat van: Knobby op 27-09-2017  22:31 uOm de discussie weer op de rails te helpen: Ik heb gisteren mijn recept ingestuurd.
We gaan het zien!

Gelukkig zijn er gisteren meer recepten ingezonden anders had ik geweten welk recept van jou was...

De teller staat nu trouwens op 20.

Knobby

Citaat van: Jacques op 27-09-2017  22:34 uGelukkig zijn er gisteren meer recepten ingezonden anders had ik geweten welk recept van jou was...

De teller staat nu trouwens op 20.
Daar heb je een punt. Helemaal niet aan gedacht, stom.

Bart LJ

Ik doe ook mee. Ik waardeer de inspanningen om dit te organiseren zeer. Vroeger kwam ik veel op fora over muziek en wielrennen. Ik vond dat daar altijd al veel gezeurd werd maar dit forum spant echt de kroon. Echt. Als het je allemaal niet bevalt zeg het dan een keer hardop tegen jezelf maar neem alsjeblieft niet de moeite om er dit leerzame forum te vervuilen. Bij voorbaat dank.

Jacques

Goed nieuws voor degene die ingeschreven hebben en ook voor zij die dat ook nog niet gedaan hebben.

De inschrijftermijn is verlengd tot en met 2 oktober 2017. Alle bieren die ingeschreven zijn worden gekeurd! Met andere woorden de voorselectie komt te vervallen. Verzin een leuk recept en doe mee!

tdp

Ga ik dit weekend doen! Was ff een maandje afwezig i.v.m. vakantie, maar heb wel inspiratie opgedaan in Amerika :)

Wolter

Citaat van: tdp op 29-09-2017  13:38 uGa ik dit weekend doen! Was ff een maandje afwezig i.v.m. vakantie, maar heb wel inspiratie opgedaan in Amerika :)

Niet handig om dit mee te delen. Als er 1 inschrijving binnenkomt de komende dagen ben je bekend..  :police:


Jacques

Citaat van: Wolter op 29-09-2017  14:17 uNiet handig om dit mee te delen. Als er 1 inschrijving binnenkomt de komende dagen ben je bekend..  :police:

Ik mag hopen dat er meer inzendingen binnen komen. Dat is wel de bedoeling van de verlenging van de inschrijftermijn met 2 dagen. Iedereen kan daardoor het gehele weekend nog nadenken over een recept.

Ansius

Wil je de fake namenlijst vrijgeven.

Dan weet ik of mijn inschrijving gelukt is.

Jacques

Citaat van: Ansius op 29-09-2017  16:18 uWil je de fake namenlijst vrijgeven.

Dan weet ik of mijn inschrijving gelukt is.

Het idee is dat alleen jij de valse identiteit weet. Dit ook om te voorkomen dat willekeurig iemand naar voren kan komen bij de prijsuitreiking. Als de upload met uploadfiles.io gelukt is, is het recept binnengehaald en doe je mee.

Eelke

Oh, dat biedt perspectief, ik heb nu vakantie én dus tijd. Misschien doe ik dan alsnog mee!

Ansius

Citaat van: Jacques op 29-09-2017  16:43 uHet idee is dat alleen jij de valse identiteit weet. Dit ook om te voorkomen dat willekeurig iemand naar voren kan komen bij de prijsuitreiking. Als de upload met uploadfiles.io gelukt is, is het recept binnengehaald en doe je mee.

Ik zeg toch niet wie ik ben?
Maar andere weten natuurlijk wel welke namen meedoen.

Domme gedachte van mij.

Een prijs opeisen als je niet hebt meegedaan, wie doet het niet?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.