Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Wat voor koelkast is dit? Ik ben zelf ook nog op zoek naar een koelkast om om te bouwen als vergistingskast.
Vind je dat niet wat tricky die emmer op een glasplaatje?Wel een mooie oplossing die draaddoorvoer.
Mooi maar wel grote kans dat boven de verwarmingslamp een gele plek op het kunststof ontstaat. Ik zou de lamp wel onderin gemonteerd hebben.
Om afwijkingen te kunnen meten heb ik zojuist een sondethermometer geïnstalleerd in de kast.
Ik heb voor mijn warmtelamp een ventilator van een oude computer gemaakt en zodra de warmtelamp aangaat, gaat de ventilator ook aan, waardoor de warme luchtcirculatie in mijn warmtekast opgang komt en mijn warmtelamp gekoeld wordt ( hoop ik) Ik heb de Inkbird ingesteld op 19 gr., met een marge van 0,5 naar boven en naar beneden. Ik ben bewust onder de 20 gr. gaan zitten omdat gistend bier zelf ook behoorlijk wat warme afgeeft en je dan misschien met een te hoge temperatuur gaat vergisten, wat dan weer nadelig kan zijn voor het uiteindelijke resultaat. Toch???
De Inkbird is nu als volgt ingesteld:Het enige dat ik eventueel nog moet veranderen is de temperatuur, toch?
Vind je dat niet wat tricky die emmer op een glasplaatje?
Alarminstelling laag heb je op 10'C staan. Krijg je een alert als je aan coldcrashen doet.........Verder zal de Inkbird het prima doen is mijn ervaring.
Moet kunnen zo, toch Jeukstaardt?
Sjiek hoor. Heel netjes.Waar ligt dat betonplex nou op?
Waar krijg je die universele thermostaten, bij oa Conrad vind ik ze nergens.Is het moeilijk te maken, zo'n koelkast tot gistkast omtoveren?Ben er zelf ook over aan het denken. We wonen nu even 3 maanden gehuurd, tussen verkoop en koop in, dus ben nu aan t gisten in de badkamer, niet ideaal.Over n aantal maanden gaan we weer verhuizen en wil ik het ook zo gaan aanpakken
Effe zoeken op stc1000 of Inkbird. Aanbieders genoeg te vinden.Ik heb mijn inkbird bij amazon.de gekocht
Dank je voor de tip, ik ga er ns mee aan de slagIk zie dat ze niet duur zijn. Hoeveel volt is aan te raden?
https://www.amazon.de/Inkbird-ITC-308-Temperaturregler-Temperaturschalter-Steckdosenthermostat/dp/B016EYB03G/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1515617572&sr=8-8&keywords=inkbirdKoelkastje en de meeste verwarmingselementen in het huishoudelijke gebruiken dat ook.