Ik stel mij even voor- Saskia

Gestart door Saskia, 13-06-2017 16:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saskia

Hoi mede hobbybrouwers,

Ik ben Saskia (34 jaar) woonachtig in het mooi Tilburg.
Al een aantal jaar roep ik dat ik mijn eigen bier wil brouwen, nu eindelijk daad bij word gevoegd en zit sinds 10 dagen mijn eerste brouwsel in de gistings emmer.
Gezien ik zelf weinig ruimte heb, gebruik ik de tuinkamer van mijn ouders om de brouwen.
Ik heb een bier pakket gebruikt om eerst met iets makkelijks te beginnen, uiteraard wil ik wanneer ik meer ervaren ben zelf ingredienten afwegen ect.
Ik heb al wat gelezen op het forum, en hoop dat ik hier veel kan leren over bier brouwen.
Ik heb me van de week ook op gegeven bij een amateurs bier brouw vereniging en hoop ook daar veel te kunnen leren over bierbrouwen (net als dat ik op dit forum ook hoop veel te kunnen leren).

Groetjes Saskia

Jukkie

. . .  klinkt goed! Welkom en succes :-)

EvdBroek

Welkom en heel veel succes met brouwen!
Tilburg, dan ben je vast al ooit eens gaan kijken bij La Trappe?

Adbrouwt

Welkom Saskia. Nou ja mooi Tilburg daar kunnen we het nog wel even over hebben. Met dit warme weer is het wel handig een vergistingskast te hebben zodat je ook kan koelen.
Veel plezier met brouwen in het kruikenzeikers stad.

Saskia

Citaat van: EvdBroek op 13-06-2017  17:09 uWelkom en heel veel succes met brouwen!
Tilburg, dan ben je vast al ooit eens gaan kijken bij La Trappe?

Bedankt! Ja ben zeker een keer naar La Trappe geweest, niet om in de brouwerij te kijken maar om een La Trappe te drinken.

Saskia

Citaat van: Jukkie op 13-06-2017  17:06 u. . .  klinkt goed! Welkom en succes :-)

Dankje!  :)
Citaat van: Adbrouwt op 13-06-2017  18:49 uWelkom Saskia. Nou ja mooi Tilburg daar kunnen we het nog wel even over hebben. Met dit warme weer is het wel handig een vergistingskast te hebben zodat je ook kan koelen.
Veel plezier met brouwen in het kruikenzeikers stad.

Dank je voor te tip,ik ga even googlen wat en waar ik een vergistingskast kan aanschaffen.
De tuinkamer bij mijn ouders is over het algemeen wat koeler, maar een vergistingskast zou wel beter zijn.

Adbrouwt



Citaat van: Saskia op 13-06-2017  20:12 uDankje!  :)
Dank je voor te tip,ik ga even googlen wat en waar ik een vergistingskast kan aanschaffen.
De tuinkamer bij mijn ouders is over het algemeen wat koeler, maar een vergistingskast zou wel beter zijn.
Oud koelkastje en een gloeilamp en uit China een temp controler . Inkbird of stc1000. Hoeft dan niet veel te kosten. 


EvdBroek

Citaat van: Saskia op 13-06-2017  20:09 uBedankt! Ja ben zeker een keer naar La Trappe geweest, niet om in de brouwerij te kijken maar om een La Trappe te drinken.
Ja ik heb beide gedaan, alleen dat laatste veel vaker  ;)

Jacques

Welkom Saskia.

Ik neem aan dat je lid bent geworden van De Roerstok. Als dat het geval is zien we elkaar na de zomervakantie. Er zijn maar heel weinig clubavonden in de 33 jaar dat deze club bestaat die overgeslagen heb.

De Roerstok verzorgt ook cursussen. Deelname aan die cursus kan ik je van harte aanbevelen.

Saskia

Citaat van: Jacques op 14-06-2017  22:34 uWelkom Saskia.

Ik neem aan dat je lid bent geworden van De Roerstok. Als dat het geval is zien we elkaar na de zomervakantie. Er zijn maar heel weinig clubavonden in de 33 jaar dat deze club bestaat die overgeslagen heb.

De Roerstok verzorgt ook cursussen. Deelname aan die cursus kan ik je van harte aanbevelen.

Excuses dat ik nu pas reageer :-[
IK ben afgelopen week inderdaad lid geworden van de Roerstok, afgelopen clubavond kon ik er helaas niet bij zijn.
Na de zomer ben ik van de partij.
Heb gezien dat ze curcussen geven, naar alle waarschijnlijkheid ga ik die ook volgend.
Wellicht zien we elkaar na de zomer.

Jacques

Citaat van: Saskia op 16-06-2017  13:05 uWellicht zien we elkaar na de zomer.

Zoals ik al schreef ben ik er bijna altijd. Dan zien we elkaar in september.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.