De Arnhemse nieuwkomer: Nico

Gestart door Luiaard, 12-06-2017 21:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Luiaard

Hallo Hobbybrouwers,

Al heb ik meerdere berichten geplaatst op het forum, wil ik mij toch even voorstellen.

Ik ben Nico en brouw sinds ongeveer een jaartje, na aanleiding van een brouwpakket dat mijn lieve vriendin eigenhandig samengesteld heeft (verjaardagscadeau). Zij had natuurlijk kunnen weten dat ik graag doorsla in mijn hobby's, en dat is nu ook weer gebeurt. Wat brouwsels en knutselsessies verder brouw ik nu met een 21 liter pan, dompelkoeler en hevelfilter mijn biertjes die ik in een gistvat vergist (daarbij heb ik ook nog een mandfles!). Al met al dus relatief simpel, maar zeker voldoende om lekker bieren te kunnen brouwen.

Mijn brouwkennis heb ik opgedaan in o.a. dit forum, de cursus (van hobbybrouwen.nl) en van verschillende Duitse websites. Ik kan ieder bierstijl wel waarderen, maar tarwebieren hebben een bijzondere waardering. Vandaar dat ik deze ook graag brouw, in vele vormen.

Sander van Dijk

Welkom en veel brouw plezier! En waar staan de brouwketels opgesteld?

Luiaard

Het gehele brouwproces vindt in de keuken plaats. De vergisting (afhankelijk van de gewenste temperatuur) gebeurt in de kelder (tevens de opslag) of in de keuken.

Sander van Dijk

Citaat van: Luiaard op 13-06-2017  06:58 uHet gehele brouwproces vindt in de keuken plaats. De vergisting (afhankelijk van de gewenste temperatuur) gebeurt in de kelder (tevens de opslag) of in de keuken.

Ik bedoelde eigenlijk in welke plaats :)

Edit: ik zie nu dat er in jouw topic onderwerp Arnhem staat  :-[

Erny

Haa Nico goed om te lezen dat Arnhem weer een hobbybrouwer rijker is. Hier een collega brouwer uit de zelfde stad.

026

Nou, dat zijn inmiddels best wel wat brouwertjes in Arnhem. Gezellig!
Welkom Nico   :degroeten:

jhazenberg

Welkom Nico

Veel brouwplezier toegewenst.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.