Hobbybrouwen > Apparatuur

Plaato Digitale waterslot

<< < (2/32) > >>

William:
Ik lees ergens op de FB site onder een plaatje "optical sensor"" .

--- Citaat ---Her bobler det i gjærlåsen. En optisk sensor teller boblene.
--- Einde van citaat ---

Dan gaat mijn vertrouwen naar beneden. :)

Maar... je weet het niet.

Jeroen D:
"Hi Jeroen! Thanks for reaching out and for taking interest in the PLAATO Airlock. In just a few days, the website will be launched with product information. All I can tell you now is that PLAATO gives you real-time data about the fermentation process directly on your smart-phone. Sign up for the newsletter at plaato.io or like our Facebook page. to stay tuned. Tarje"

hansHalberstadt:
Heeft iemand wel eens gemeten met een alcohol blaastest apparaat aangesloten op het waterslot? Zal me niets verbazen als er eren goed verband is tussen alcoholpercentage en wat de blaastester aangeeft. zo meet dat ding in de praktijk ook, alleen is de  waarde in je bloed minder dan een 0.1% (hopelijk) en in gistend bier wel tot 10%. Tegenwoordig kun je die dingen al al voor een tientje kopen. Misschien moet je de CO2 waaraan je meet wel eerst verdunnen met lucht, maar dat zou moeten kunnen, zelfs automatisch.

Knobby:

--- Citaat van: hansHalberstadt op 13-06-2017  09:01 u ---Heeft iemand wel eens gemeten met een alcohol blaastest apparaat aangesloten op het waterslot? Zal me niets verbazen als er eren goed verband is tussen alcoholpercentage en wat de blaastester aangeeft. zo meet dat ding in de praktijk ook, alleen is de  waarde in je bloed minder dan een 0.1% (hopelijk) en in gistend bier wel tot 10%. Tegenwoordig kun je die dingen al al voor een tientje kopen. Misschien moet je de CO2 waaraan je meet wel eerst verdunnen met lucht, maar dat zou moeten kunnen, zelfs automatisch.

--- Einde van citaat ---
Ik denk niet dat je iets hebt aan de blaastesten.  Tijd terug heb ik een consumenten programma gezien waar ze die dingen testen. Allemaal gaven ze iets anders aan, en zelfs hetzelfde apparaat bij dezelfde persoon gaf bij meerdere metingen iedere keer iets anders aan.

TymonK:

--- Citaat van: hansHalberstadt op 13-06-2017  09:01 u ---Heeft iemand wel eens gemeten met een alcohol blaastest apparaat aangesloten op het waterslot? Zal me niets verbazen als er eren goed verband is tussen alcoholpercentage en wat de blaastester aangeeft. zo meet dat ding in de praktijk ook, alleen is de  waarde in je bloed minder dan een 0.1% (hopelijk) en in gistend bier wel tot 10%. Tegenwoordig kun je die dingen al al voor een tientje kopen. Misschien moet je de CO2 waaraan je meet wel eerst verdunnen met lucht, maar dat zou moeten kunnen, zelfs automatisch.

--- Einde van citaat ---

Huh? Ik dacht altijd dat er alleen CO2 door het waterslot heengaat? Verdampt er ook alcohol tijdens de vergisting? Zonde ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie