Plaato Digitale waterslot

Gestart door Underdike, 12-06-2017 16:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

Citaat van: Pyotr op 30-11-2018  20:13 uNog ervaringen die gebruikers willen delen voor wat betreft het Plaato waterslot. Ik heb er een besteld met een leuke actiekorting. Het aansluiten lijkt geen probleem maar volgens mij moet je wel vrij nauwkeurig het aantal liters van je batch invullen. Daar kan ik wel eens een litertje naast zitten. Wat is jullie ervaring?

Geldt de actie nog... heb je misschien een link?

Scorpionrose

Citaat van: Orangeloo op 30-11-2018  21:30 uGeldt de actie nog... heb je misschien een link?

Brouwland heeft hem nu ook in het assortiment voor 145,00 https://www.Brouwland.com/nl/nieuwe-producten/d/plaato-digitaal-waterslot
Zit je ook niet met invoerrechten/inklaren en btw en heb je recht op EU garantie wat toch weer 1 jaar langer is dan dat je hem in Amerika besteld.

Edwin brouwt

Citaat van: Pyotr op 30-11-2018  20:13 uNog ervaringen die gebruikers willen delen voor wat betreft het Plaato waterslot. Ik heb er een besteld met een leuke actiekorting. Het aansluiten lijkt geen probleem maar volgens mij moet je wel vrij nauwkeurig het aantal liters van je batch invullen. Daar kan ik wel eens een litertje naast zitten. Wat is jullie ervaring?


Tot nu toe heel weinig want 2 weken terug gewonnen bij een brouwwedstrijd bij mijn club de Bierkaai!
Staat nu in de vergisting maar telt geen bubbels meer. Geen idee waarom want ik had ook een tilt in het vat gegooid en die gaf nog wel wat puntjes verlaging.


En heel belangrijk: je moet de eerste keren dus wel meten en de waardes invoeren in de plaato app in "learning more". Want hij bakt er nog niets van, maar dat schijnt goed te komen.

Pyotr

Citaat van: Orangeloo op 30-11-2018  21:30 uGeldt de actie nog... heb je misschien een link?

Het was een 'black friday deal' via https://www.plaato.io/buy maar dat offer is inmiddels gone :huilen:

Pyotr

Citaat van: EdwinBrouwt op 02-12-2018  17:39 uTot nu toe heel weinig want 2 weken terug gewonnen bij een brouwwedstrijd bij mijn club de Bierkaai!
Staat nu in de vergisting maar telt geen bubbels meer. Geen idee waarom want ik had ook een tilt in het vat gegooid en die gaf nog wel wat puntjes verlaging.

Mooie prijs Edwin  :biersmile: Dus als de airlock niets meer meet ziet de tilt nog wel wat SG beweging. Dat lijkt mij wel bijzonder. 

Edwin brouwt

Citaat van: Pyotr op 02-12-2018  20:17 uMooie prijs Edwin  :biersmile: Dus als de airlock niets meer meet ziet de tilt nog wel wat SG beweging. Dat lijkt mij wel bijzonder.

Bedankt :biersmile:


Ja, ik hoop dat iemand met meer ervaring met de Plaato nu iets slims gaat schrijven ;-)

RoyB

Ennnn er is weer een nieuwe actie:

https://www.plaato.io/plaato-airlock-holiday-offer

 130 euro inclusief de plato valve en verzendkosten.

Dat is dus 15 euro goedkoper dan Brouwland, en je krijgt daarvoor ook de valve er nog bij.

Scorpionrose

Citaat van: RoyB op 13-12-2018  13:17 uEnnnn er is weer een nieuwe actie:

https://www.plaato.io/plaato-airlock-holiday-offer

 130 euro inclusief de plato valve en verzendkosten.

Dat is dus 15 euro goedkoper dan Brouwland, en je krijgt daarvoor ook de valve er nog bij.

van der Kooy in jubbega heeft hem nu ook voor 145 euro
Je zegt dan wel 15 euro goedkoper maar met kans op het betalen van invoerrechten /BTW
En je hebt maar 1 jaar garantie, hier koop je hem onder de regels van de EU en dus met minimaal 2 jaar garantie.

Mark GA

Zonder het zelf getest te hebben dus zonder enige ervaring leid ik af uit de reacties hier en elders dat dit apparaat fantastisch is.
Maar eigenlijk nog niet want er mankeert nog veel aan.
Dan wacht ik toch nog een versie of 3 en een euro of 60 voordat ik ook instap.
Kwestie van tijd of dit een blijvertje is maar €130 voor een apparaat dat nog veel moet leren vind ik zonde van het geld.

Serge VL

Citaat van: RoyB op 13-12-2018  13:17 uEnnnn er is weer een nieuwe actie:

https://www.plaato.io/plaato-airlock-holiday-offer

 130 euro inclusief de plato valve en verzendkosten.

Dat is dus 15 euro goedkoper dan Brouwland, en je krijgt daarvoor ook de valve er nog bij.

Je gaat wel invoertaksen er nog mogen bijtellen, en je bent zelf verantwoordelijk bij verlies of schade tijdens trasport

Citeer6. SHIPMENT AND DELIVERY

Customer is responsible for all freight, packing, insurance and shipping-related costs that are noted or referenced on Customer's screen before a purchase is made. Once the Product is sent to the carrier, ownership of the Product and the risk of that Product's loss passes to Customer. PLAATO may provide a single or multiple shipping methods and carriers for Product delivery at its discretion.

Customer understands that all estimated and scheduled shipment dates are estimates only. PLAATO will make reasonable efforts to meet the scheduled shipment dates, but in no event will we be liable for any loss, damage, or penalty resulting from any delay in shipment or delivery, nor will the carrier be deemed our agent. If Customer purchases multiple Products, we may fulfill the order in installments and charge Customer separately for each installment. We have the right to allocate our available inventory of the Products among other purchasers in such manner as we see fit. If we're not able to charge your chosen payment method or you otherwise fail to pay for your purchase, we have the right to delay or suspend shipment of Products.

7. PRODUCT PRICE AND TAX

The prices for the Products will be as specified during the online order process and the order confirmation you will receive. Prices are in US dollars with separate subtotal for all applicable sales taxes that you agree to pay by ordering the Product. Customer is responsible also for any other taxes applicable to the purchase, including import taxes and fees in the country where Customer asks PLAATO to ship the Products.

En het terugslag klepje van 10$ dat kost bij Ali nog niet eens 1€
https://nl.aliexpress.com/item/1Pcs-Plastic-One-Way-Inline-Check-Valve-Fuel-Diesel-Gas-Liquid-Water-4-6-8-10/32723928474.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.ffc22e0eNARGMm&pvid=af0b9b7f-2135-4148-bd19-0d6b08dc0534&gps-id=pcWishlist&scm=1007.13446.95257.0&scm-url=1007.13446.95257.0&scm_id=1007.13446.95257.0

KooTjoo

Citaat van: Serge VL op 13-12-2018  16:17 uEn het terugslag klepje van 10$ dat kost bij Ali nog niet eens 1€
https://nl.aliexpress.com/item/1Pcs-Plastic-One-Way-Inline-Check-Valve-Fuel-Diesel-Gas-Liquid-Water-4-6-8-10/32723928474.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.ffc22e0eNARGMm&pvid=af0b9b7f-2135-4148-bd19-0d6b08dc0534&gps-id=pcWishlist&scm=1007.13446.95257.0&scm-url=1007.13446.95257.0&scm_id=1007.13446.95257.0

Hier heb ik toevallig een discussie over in de Plaato User Group. Daar wordt gesteld dat dit terugslagklepje er wel eens voor kan zorgen dat het vergistingsvat door de negatieve druk implodeert. Volgens mij is dat ietwat overdreven, mocht de negatieve druk zo hoog worden denk ik eerder dat het teruslagklepje het opgeeft dan dat mijn vergistingsvat dat doet. Volgens mij heb je met de Plaato Valve last van zuurstof inslag en daarom kijk ik ook naar zo'n klepje.

En.....misschien heb ik geluk gehad maar ik heb € 0,00 aan invoerrechten hoeven te betalen.

RoyB

Op de website van plaato wordt vermeld dat het terugslagklepje wel lucht aanzuigt, maar het langs een actief koolfilter haalt zodat je geen besmettingen krijgt. Je koolzuur bed ligt onder de zuurstof dus het zuurstof zou niet of nauwelijks effect moeten hebben. Er staat ook bij dat, mocht je het toch helemaal zuurstof vrij willen houden er mogelijkheden zijn om een zak gevuld met CO2 aan het ventiel te bevestigen, hier is het op ontworpen. Meer details dan dit heb ik helaas niet voor je want meer staat er niet op de website. Ik vroeg me al af wat voor zak ze hier bedoelen...

Dat je een dergelijk ventiel op ali express kunt vinden lijkt me niet te kloppen, daar is dit te specifiek voor. Het gelinkte product van 2 posts eerder is niet vergelijkbaar met die van plaato..

brucero

Die Plaato valve is totaal waardeloos, je moet eigenlijk al vaseline gaan gebruiken om terug activiteit in je Plaato waterslot te krijgen, omdat op de plaats van de valve waar je de plaato op monteert niet luchtdicht is[emoji849]

KC

Citaat van: brucero op 09-01-2019  11:39 uDie Plaato valve is totaal waardeloos, je moet eigenlijk al vaseline gaan gebruiken om terug activiteit in je Plaato waterslot te krijgen, omdat op de plaats van de valve waar je de plaato op monteert niet luchtdicht is[emoji849]
Toen ik

dit had gezien heb ik hem besteld. Om hem te gebruiken met een normaal waterslot. Hij is nog niet binnen, maar niet iedereen is er dus positief over?

Etn82

Heb onlangs ook een PLAATO ontvangen. De Eerste batch is nu bijna klaar. Dus bij deze even in het kort wat ervaringen.

Op 27 december een batch Vienna Lager gebrouwen met de Bulldog B38 Amber Lager gist. De eerste 48 uur, vrijwel geen activiteit (1 tot 3 BPM). Begon me wel een beetje zorgen te maken, dus besloten om het bier in de CCT te beluchten dmv een bruissteen op de onderaansluiting. Hierdoor meteen een stijging naar 10 BPM, de volgende ochtend nog maar 30 BPM. Dus besloten nogmaals te beluchten.

De volgende dag steeg het naar 50 BPM, om later weer in te zakken naar 30-40 BPM. Daarop besloten om de temperatuur te laten stijgen van 10 ºC naar 12 ºC. De vergisting kwam langzaam verder op gang. Op 1 januari een monster gemeten met de Easydens. Daaruit bleek de PLAATO maar 1 SG punt af te wijken.

Gedurende de vergisting de temperatuur langzaam op laten lopen. Om de twee a drie dagen een controle monster gemeten met de EasyDens. Meestal week de PLAATO daar maar een of twee SG punten van af. Door de 'learning mode' te gebruiken zou de PLAATO in de toekomst nog preciezer moeten gaan werken.

Voor nu ben ik zeer tevreden met dit apparaat. Het is voor mij accuraat genoeg. Het geeft je inzicht in de verloop van je vergisting. Zelfs wanneer je niet in de buurt ben, kan je op afstand de vergisting volgen. Maar wat ik ook fijn vind, is dat je ook terug kan kijken. Dus niet alleen een moment opname hebt, van wanneer je toevallig bij het vergistingsvat staat. Hierdoor verkrijg je meer informatie.




Pyotr

Citaat van: Etn82 op 10-01-2019  11:52 uHeb onlangs ook een PLAATO ontvangen. De Eerste batch is nu bijna klaar. Dus bij deze even in het kort wat ervaringen.

Dank voor het delen van je ervaringen. Ik heb de airlock in november (op black friday) besteld maar de levering laat lang op zich wachten. Track en trace blijft maar op China airport staan :( Plaato Support vervolgens begin januari laten weten dat ik nog niets heb ontvangen. Ze hebben direct een nieuwe verzonden dus nog even mijn geduld beproeven... Misschien heb ik er straks wel twee  :nut:

Edwin brouwt

Citaat van: RoyB op 13-12-2018  23:15 uEr staat ook bij dat, mocht je het toch helemaal zuurstofvrij willen houden er mogelijkheden zijn om een zak gevuld met CO2 aan het ventiel te bevestigen, hier is het op ontworpen. Meer details dan dit heb ik helaas niet voor je want meer staat er niet op de website. Ik vroeg me al af wat voor zak ze hier bedoelen...
Kijk, dit kwam ik tegen op de facebook groep:


Ziet er een beetje knullig uit, maar zal vast goed werken: alle CO2 in een zak en als je gaat coldcrashen of op elk ander moment dat er lucht wordt aangezogen komt dat uit de zak.


KooTjoo

Citaat van: Pyotr op 10-01-2019  15:31 uZe hebben direct een nieuwe verzonden dus nog even mijn geduld beproeven... misschien heb ik er straks wel twee  :nut:

Dat zou zo maar kunnen, logistiek loopt het niet helemaal lekker bij Plaato. Ik heb er ook 2 ontvangen.

RoyB

Citaat van: KooTjoo op 10-01-2019  16:12 uDat zou zo maar kunnen, logistiek loopt het niet helemaal lekker bij Plaato. Ik heb er ook 2 ontvangen.

Hehe, nou als je er nog een kwijt moet, ik neem hem graag over van je  :degroeten: maar vast al doorverkocht..

KooTjoo

Citaat van: RoyB op 10-01-2019  16:27 uHehe, nou als je er nog een kwijt moet, ik neem hem graag over van je  :degroeten: maar vast al doorverkocht..

Ja, is al verkocht.

Etn82

Citaat van: Pyotr op 10-01-2019  15:31 uDank voor het delen van je ervaringen. Ik heb de airlock in november (op black friday) bestelt maar de levering laat lang op zich wachten. Track en trace blijft maar op China airport staan :( Plaato Support vervolgens begin januari laten weten dat ik nog niets heb ontvangen. Ze hebben direct een nieuwe verzonden dus nog even mijn geduld beproeven... misschien heb ik er straks wel twee  :nut:

Heel vervelend. Zelf heb ik hem ook met die Black Friday deal gekocht en had het voor de feestdagen binnen.

De service van Plaato is volgens mij wel echt dik in orde. Ze doen volgens mij niet heel lastig over het opsturen van een vervangende.

orangeloo

Ik heb er 30 november 1 besteld... helaas blijft bij mij de Track en trace ook op China airport  staan.  :( Als dit morgen nog het geval is moet ik het laten weten en wordt er ook een nieuwe opgestuurd. Mss toch beter bij Brouwland besteld.

Zedd

Citaat van: Orangeloo op 10-01-2019  18:27 uIk heb er 30 november 1 besteld... helaas blijft bij mij de Track en trace ook op China airport  staan.  :( Als dit morgen nog het geval is moet ik het laten weten en wordt er ook een nieuwe opgestuurd. Mss toch beter bij Brouwland besteld.
Vaak een teken dat ie bij de douane ligt, bereid je maar voor op importheffing van 32 euro...

hansHalberstadt

Citaat van: EdwinBrouwt op 10-01-2019  15:55 uKijk, dit kwam ik tegen op de facebook groep:


Ziet er een beetje knullig uit, maar zal vast goed werken: alle CO2 in een zak en als je gaat coldcrashen of op elk ander moment dat er lucht wordt aangezogen komt dat uit de zak.


Dat gaat waarschijnlijk niet zuurstofloos werken. plastic is semipermeabel en laat gassen door. Zuurstof zal naar binnen diffunderen door het plastic heen en CO2 naar buiten. Als je dit wilt doen dan kun je bv een metaal gecoat plastic gebruiken zoals bv deze https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/feest/ballonnen/xxl-folie-ballon-cijfer-1-60800181.html?utm_source=tt&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Kelkoo.nl&utm_content=1096437_Algemeen_feed_&utm_term=151681

Pyotr

Citaat van: Orangeloo op 10-01-2019  18:27 uIk heb er 30 november 1 besteld... Helaas blijft bij mij de Track en trace ook op China airport  staan.  :( Als dit morgen nog het geval is moet ik het laten weten en wordt er ook een nieuwe opgestuurd. Mss toch beter bij Brouwland besteld.

En is er een nieuwe verzonden? Ik heb het idee dat de track and trace per dag verschilt. Gisteren was er een update bijgekomen maar vandaag weer China airport... Je moet wel geduld hebben  :nut:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.