Hobbybrouwen > Apparatuur

Plaato Digitale waterslot

<< < (3/34) > >>

hansHalberstadt:

--- Citaat van: TymonK op 13-06-2017  10:07 u ---Huh? Ik dacht altijd dat er alleen CO2 door het waterslot heengaat? Verdampt er ook alcohol tijdens de vergisting? Zonde ;-)

--- Einde van citaat ---
Ik denk het wel, net zoals er alcohol verdampt vanuit je bloed in je longen als er alcohol in je bloed zit. (Maar is slechts een heel klein beetje dus merk je niet dat daardoor het alcohol% van je bier eigenlijk nog wat hoger had kunnen zijn)

hansHalberstadt:

--- Citaat van: Knobby op 13-06-2017  09:22 u ---Ik denk niet dat je iets hebt aan de blaastesten.  Tijd terug heb ik een consumenten programma gezien waar ze die dingen testen. Allemaal gaven ze iets anders aan, en zelfs hetzelfde apparaat bij dezelfde persoon gaf bij meerdere metingen iedere keer iets anders aan.

--- Einde van citaat ---
Toch is er wel een kans dat het zou kunnen werken, maar staat of valt met de kwaliteit van de sensor. De veel hogere concentratie alcohol geeft mogelijk ook een hogere meetnauwkeurigheid. Ik weet niet wat er in de Plaato zit. Denk zelf hooguit een bellensensor, maar triggerde mij wel tot de gedachte dat je ook een alcoholsensor kunt nemen.

Underdike:
Ik heb die dude uit Noorwegen op Instagram met een proefexemplaar eens aangeschreven... hij gaat hem zsm uitproberen en geeft een seintje zodra er praktijk-ervaringen en/of een prijs-indicatie te melden valt.

DLB:
Ben benieuwd naar de prijs. Ziet er wel kek uit >:D

TymonK:
Je mag wel oppassen bij gisten met veel schuim. Optical sensor naar de haaien...

Ik geloof meer in de tilt/ispindel voor dit soort doeleinden... (Ik heb dan ook een ispindel dus wellicht wat bevooroordeeld.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie