Kroonkurkapparaat, welke is de beste koop

Gestart door EvdBroek, 12-06-2017 12:30 u

Vorige topic - Volgende topic

EvdBroek

Citaat van: Swaen op 14-06-2017  19:30 uStaat ook duidelijk in de gebruiksvoorwaarden dat dit kroonkurkapparaat niet geschikt is voor flessen van 30 cl.
Vandaar dat het allemaal niet zo past natuurlijk als je BNR flessen wilt kronen.

Kroonkurkapparaat TEC 2 gedr. koppen 26 & 29 mm
Zwaar en sterk tafelmodel voor continu gebruik, met gedraaide koppen.

Vaste verstelling ideaal voor grote batches van dezelfde (bier) flessen.
Inclusief 2 extra zware gedraaide koppen van 26 en 29 millimeter.
Let op: niet geschikt voor standaard bierflesjes van 30 cl.
----------------------------------------------------------------

Succes met het aanpassen, let wel op dat het de stevigheid niet beïnvloedt.

Ja dat weet ik dat dit er bij Brouwmarkt in de beschrijving staat, ik heb hier boven namelijk zelf de link geplaatst waar dit in staat. En ik kan ook lezen

Deze TEC2 heb ik echter bij Van der Kooy gekocht destijds en daar staat dit NIET in de beschrijving:

http://www.vanderkooyjubbega.nl/kroonkurkapparaat-tec-26-en-29-mm-tafelmodel.html

Enos

Citaat van: Knobby op 13-06-2017  13:58 uOp deze foto's zie ik direct waarom jij andere resultaten hebt dan ik met de MAX. De kop is totaal anders. Kennelijk heb ik de geüpdate versie van de MAX. Zal vanavond eens een foto maken.

Ja hier ook heb totaal andere kop.
De dop die ik heb is de wand veel dikker geen blik zoals op de foto , en hij is recht en geen hoedje model denk dat ik ook een verbeterde versie heb. Ik heb ook geen last van vast zittende flesjes zoals sommige dat ook hebben.

mr.chelsea

Ik heb ook de MAX met gedraaide kop 26 mm. Heel af en toe blijft de fles wel eens hangen. Als ik de doppen wil draaien moet ik toch wel behoorlijk kracht zetten. Verder schroef ik hem op mijn werkblad, werkt prima, ben er tevreden over.

HopSwiers

Ik gebruik een losse kop (zelf gedraaid maar je kan die ook ook apart kopen natuurlijk) op een boorstatief.
Zeer goedkoop en even onverslijtbaar als een corona. Plus ik heb geen last meer van dat onnozel magneetje dat steeds een afdrukje achterlaat op de kroonkurken!

beermenke

Als er een afdrukje in de dop komt dan heb je de dop er te ver opgedraaid. Iets minder ver opdraaien en afdrukje is weg.

EvdBroek

Citaat van: HopSwiers op 21-06-2017  13:35 uIk gebruik een losse kop (zelf gedraaid maar je kan die ook ook apart kopen natuurlijk) op een boorstatief.
Plus ik heb geen last meer van dat onnozel magneetje dat steeds een afdrukje achterlaat op de kroonkurken!
Die ben ik al verloren...

brouwmus

Ik heb model PROF, bevalt uitstekend. Door de tandheugelconstructie kun je makkelijk allerlei soorten flessen door elkaar bottelen.

Bob82

Hallo,

Excuses alvast voor het vervuilen van het topic maar ik had bijna de zelfde vraag.

Ik wilde binnenkort een nieuwe investering doen in mijn brouwsetup en wou ik langs Van der Kooy gaan.
Welke kroonkurk apparaat bevelen jullie mij aan.

Wat is het verschil tussen de Corona en Chroma kroonkurk apparaat.
Zelf zie dat corona een plastic voet heeft en andere arm om de fles tegen te houden en de prijs is 125
Chroma heeft een metalen voet en een andere arm voor de flessen en prijs 137.

Zag ook nog de Lisa staan voor 89.

Op een ander site zag in de super Grifon staan voor 109.

Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen over de kroonkurkapparaten.

Groet Bob

Hopfenfox

Hier heb je alle info, direct van de maker: https://www.grifomarchetti.eu/category-product/beer/

Ik heb sinds enkele maanden de Corona (Super Grifo) en die is geweldig, zoveel fijner dan die vreselijke tang die geregeld zijn werk niet doet.

Bvk1983

Ik ben naar aanleiding van de positieve verhalen ook voor de Corona gegaan. Pas 2x mee gebotteld maar lijkt echt oerdegelijk te zijn en werkt super licht.

Wildor

Vanuit mijn ervaring kan ik 100% de Super Grifo/Corona aanbevelen, super!
Die gaat generaties mee

Wildor

Pim

Ik heb sinds kort ook een Corona (Super Grifo) en ben er erg tevreden over. Kost even wat maar dit apparaat verslijt je niet zomaar. Tijdens gebruik, schroef ik hem vast op mijn werkbank en dan staat ie als een huis.

Nu 2x mee gebotteld en het is inderdaad een fluitje van een cent. Snel, gemakkelijk, geen getob.

Bob82

Citaat van: Hopfenfox op 14-12-2021  11:17 uHier heb je alle info, direct van de maker: https://www.grifomarchetti.eu/category-product/beer/

Ik heb sinds enkele maanden de Corona (Super Grifo) en die is geweldig, zoveel fijner dan die vreselijke tang die geregeld zijn werk niet doet.

Hallo

Dank je voor je reactie wist trouwens niet eens dat super grifo zelfde is als de Corona, alleen onder andere naam wordt verkocht. Maar mijn keuze is duidelijk wel ik neem (nu de bekendste naam allertijden ::)

Groet Bob

Hopfenfox

Doe je een goeie koop aan!

Ik vroeg me nog af hoe anderen de juiste hoogte bepaald hebben. Te hoog en je kunt niet voldoende druk uitoefenen om de kurk er op te klemmen. Te laag, en ik ben bang dat ik de fles uit elkaar klapt. Was dus een beetje op gevoel.

EvdBroek

Ik als topicstarter kan vertellen dat de Corona van Van der Kooy prima werkt, voor alle type flessen die ik gebruik. Als je het apparaat aanpast aan de grootte van de fles moet je daarna gewoon even uitproberen of de hoogte juist is.

Wildor

Citaat van: EvdBroek op 15-12-2021  13:55 uIk als topic starter kan vertellen dat de Corona van Van der Kooy prima werkt, voor alle type flessen die ik gebruik. Als je het apparaat aanpast aan de grootte van de fles moet je daarna gewoon even uitproberen of de hoogte juist is.

Dit klopt, de uitslag van de hefboom van de Corona is vrij groot, en er is niet veel kracht nodig om de dop aan te drukken.
Dus de hoogte hoeft niet precies uitgelijnd te zijn, altijd een goed resultaat. Ik heb er zojuist nog 75 flessen mee verwerkt.

Wildor

Mr.T

Ik heb de Corona gekocht maar heb toch een probleem ermee. Ik zet de hoogte die ik wil hebben maar na een paar keer gebruiken schuift de kop (arm) omhoog. Ik heb de arm weer verplaatst en op de juiste hoogte gezet en zo strak mogelijk aangedraaid maar toch hij weer omhoog!
Heeft iemand anders dit probleem gehad? En een oplossing ervoor gevonden, natuurlijk?

Alan

PDGRRR

Citaat van: Mr.T op 02-01-2023  19:57 uIk heb de Corona gekocht maar heb toch een probleem ermee. Ik zet de hoogte die ik wil hebben maar na een paar keer gebruiken schuift de kop (arm) omhoog. Ik heb de arm weer verplaatst en op de juiste hoogte gezet en zo strak mogelijk aangedraaid maar toch hij weer omhoog!
Heeft iemand anders dit probleem gehad? En een oplossing ervoor gevonden, natuurlijk?

Ik heb dat ook wel eens ervaren, maar leek (bij mij) te liggen aan het feit dat ik hem alsnog niet stevig genoeg had aangedraaid. Misschien dat vocht of vettigheid zorgt dat 'ie eerder gaat glijden bij gebruik?

Broewerke

De verticale staf is nieuw en glimmend. Iets opruwen en bij verstellen strak aandraaien. Wellicht druk je zelfs te hard dat zelfs niet hoeft want de dop drukt de kroonkurk er met redelijk lichte druk er stevig op.
Bij vaak verschillende flesjes leg je een dun plankje onder de fles en laat de dop met kroonkurk op zakken en draai stevig aan. Uiteraard neem je bij het doppen het plankje weg. Zo heb je steeds dezelfde hoogte afstand om te doppen bij verschillende flesjes. Het is een wereldapparaat.

Mr.T

Bedankt voor de tips! Ik ga weer proberen.

joenedu

Citaat van: Mr.T op 02-01-2023  19:57 uIk heb de Corona gekocht maar heb toch een probleem ermee. Ik zet de hoogte die ik wil hebben maar na een paar keer gebruiken schuift de kop (arm) omhoog. Ik heb de arm weer verplaatst en op de juiste hoogte gezet en zo strak mogelijk aangedraaid maar toch hij weer omhoog!
Alan

Datzelfde was mij al eens opgevallen inderdaad, hoe strak je hem ook vastdraait, hij schuift omhoog. Je hoeft inderdaad niet zo hard te drukken maar vertel dat de hulp bij het bottelen maar eens.
Hoe ruw je zoiets op?

Frits1980

Ik zou zelf de stang niet gaan bewerken of zo. Maar je kan wel hem stroever maken met iets kleverigs. Maar dat is mijn mening.

hansHalberstadt

De Lisa heb ik ooit geprobeerd en gaf flesjes die soms in de kop bleven steken en daarna op een onverwacht moment toch nog ineens los kwamen met als resultaat kapotte flesjes en glasscherven.
Dat ding dus netjes teruggebracht en mijn geld teruggevraagd vanwege veiligheidsrisico.
Ik gebruik al jaren een zelfgemaakt apparaat, maar de corona zal zeker een degelijk apparaat zijn.

Mr.T

Citaat van: joenedu op 03-01-2023  14:39 uDatzelfde was mij al eens opgevallen inderdaad, hoe strak je hem ook vastdraait, hij schuift omhoog. Je hoeft inderdaad niet zo hard te drukken maar vertel dat de hulp bij het bottelen maar eens.
Hoe ruw je zoiets op?
Als ik rustig druk dan klimt de arm omhoog zonder dat de kroonkurk goed op z'n plaats is gezet. Druk ik sneller naar beneden dan zit de kroonkurk prima maar de arm is een beetje omhoog gegaan en na ca. 5 kroonkurken vastzetten moet de klem los en de arm weer naar beneden gebracht.
Ik vermoed dat het volgende is gebeurd. Ik heb in eerste instantie de arm niet vast genoeg aangedraaid. Bij het bottelen schuift die omhoog, ik haal hem weer terug en zo gaat die op en neer en de paal wordt steeds minder stroef. Die wordt als het ware glad gemaakt.Ik voel wel een verschil tussen de lage, midden en hoge delen van de paal. Het midden voelt gladder aan. Misschien even een aai met een grove schuurpapier geven?

hansHalberstadt

Citaat van: Mr.T op 03-01-2023  22:26 uHet midden voelt gladder aan. Misschien even een aai met een grove schuurpapier geven?
Geen idee of er een roestwerende coating op zit of dat het RVS is? In het eerste geval zal schuurpapier de coating beschadigen. Dat lijkt me minder geslaagd.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.