Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Gulpener Ijsbock  (gelezen 1461 keer)

Offline Luiaard

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Gulpener Ijsbock
« Gepost op: 09-06-2017 19:59 u »
Onlangs viel mij de Gulpener Ijsbock op bij een niet nader te noemen Biosupermarkt-keten. Omdat ik al lange tijd benieuwd was naar deze bierstijl heb ik gelijk een kleine partij ingeslagen. Ik heb op c.a. 10 C een flesje ingeschonken en gelijk viel een diepe geur van rijpe bananen op, wat overigens ook goed te proeven was. Het bleek na het lezen van het etiket ook om een tarwebock te gaan, wat als tarwebier-fan (ik) goed in de smaak viel. Verder proefde ik een zoete karamelsmaak die in de stijl van bockbier past. Al met al een heerlijk biertje. Nou is deze bierstijl mij wat te complex om zelf te brouwen, maar ik zal het zeker nog eens proeven!  :proost:

Heeft iemand dit biertje al eens geproefd? Indien iemand andere bieren kan aanraden in deze stijl, of vergelijkbaar, dan hoor ik dat graag :D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Gulpener Ijsbock
« Reactie #1 Gepost op: 09-06-2017 21:37 u »
War vind je complex aan het brouwen van dit bier?

In principe een donkere bock brouwen, deze in een vriezer plaatsen, laten bevriezen en dan net boven 0 C zo'n 40% van het volume laten uitlekken in een nieuw vat. Leuk om te doen. Je kunt het ook eerst proberen met 1,5 liter in een PET-fles!

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
Re: Gulpener Ijsbock
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2017 00:09 u »
War vind je complex aan het brouwen van dit bier?

In principe een donkere bock brouwen, deze in een vriezer plaatsen, laten bevriezen en dan net boven 0 C zo'n 40% van het volume laten uitlekken in een nieuw vat. Leuk om te doen. Je kunt het ook eerst proberen met 1,5 liter in een PET-fles!

Ik kan me wel voorstellen dat je dit complex vindt.

Tags: