Havervlokken of tarwevlokken toevoegen in BrouwVisie?

Gestart door Jo s, 04-06-2017 19:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jo s

Ik kan ze nergens vinden bij de mouten, of moet je dat ergens anders doen?

Met vriendelijke groet Jos

William


Jo s

Citaat van: William op 04-06-2017  20:44 uBij mij onder mouten en dan supermarkt.

Dat is denk ik in BrouwHulp?

William

Citaat van: Jo s op 04-06-2017  20:48 uDat is denk ik in BrouwHulp?

Oeps ja.

Oscar

Bij BrouwVisie heb je grondstoffen tabellen die je zelf kunt aanvullen :-)  :)

Jacques

Citaat van: Oscar op 04-06-2017  22:10 uBij BrouwVisie heb je grondstoffen tabellen die je zelf kunt aanvullen :-)  :)

Toch is het handig als veel gebruikte grondstoffen al opgenomen zijn in de tabellen.

Jo s

Citaat van: Oscar op 04-06-2017  22:10 uBij BrouwVisie heb je grondstoffen tabellen die je zelf kunt aanvullen :-)  :)
Oke maar hoe berekent hij het rendement van het SG als je het zelf invult?
Gaat dat vanzelf?

Jacques

Citaat van: Jo s op 06-06-2017  06:29 uOke maar hoe berekent hij het rendement van het SG als je het zelf invult?
Gaat dat vanzelf?

Nee dat gaat niet vanzelf. Je moet de specificaties kiezen van leveranciers of de waarden kiezen van vergelijkbare mouten. Deze link http://howtobrew.com/book/section-2/what-is-malted-grain/table-of-typical-malt-yields kan je helpen.

Jo s

Citaat van: Jacques op 06-06-2017  21:00 uNee dat gaat niet vanzelf. Je moet de specificaties kiezen van leveranciers of de waarden kiezen van vergelijkbare mouten. Deze link http://howtobrew.com/book/section-2/what-is-malted-grain/table-of-typical-malt-yields kan je helpen.

Dank je wel voor de informatie.

Mallerd

Klopt het dat je in de standaard versie van BrouwVisie geen mouten (of vlokken in dit geval) kunt toevoegen? Of hoe kun je dit toevoegen. Ik heb namelijk het zelfde probleem met gerstvlokken voor mijn milk stout.

Neetje

Citaat van: Mallerd op 17-06-2017  21:45 uKlopt het dat je in de standaard versie van BrouwVisie geen mouten (of vlokken in dit geval) kunt toevoegen? Of hoe kun je dit toevoegen. Ik heb namelijk het zelfde probleem met gerstvlokken voor mijn milk stout.

Ff de manual lezen.

Citaat:
Databanken
Voor alle ingrediënten, maischschema's, bierstijlen en brouwinstallaties gebruikt BrouwHulp databanken. Elke
databank is opgeslagen in een apart xml-bestand. Je kunt een databank openen door op de betreffende knop in
de knoppenbalk Databanken te klikken.
Rechts in het scherm zie je een boom met ingevoerde items. Soms staan de items onderverdeeld in de producent
(vergistbare ingrediënten, gisten), land van herkomst (hop) of type (overige ingrediënten). De bierstijlen staan
gecategoriseerd naar klasse.
Door een item te selecteren, zie je links in het scherm de eigenschappen verschijnen. Je kunt deze vervolgens
wijzigen.
Onder de boom met items zie je knoppen om items toe te voegen, te verwijderen, te importeren en te kopiëren.

Mallerd

Dankje voor je bericht, maar dit gaat over BrouwHulp. Ik maak gebruik van BrouwVisie.

Neetje

Oké, niet goed opgelet.

Als je in BrouwVisie op MOUT klikt in de bovenbalk krijg je een nieuw scherm.
In rechterbovenhoek klik je op nieuw en dan voer je alle nieuwe gegevens in.
Voor vlokken vul je onder soort "graan" in.

TmyVer

Citaat van: Neetje op 22-06-2017  19:38 uOké, niet goed opgelet.

Als je in BrouwVisie op MOUT klikt in de bovenbalk krijg je een nieuw scherm.

In de bovenbalk staat er niet mout. Wel grondstofbeheer met de subtabel mout en daar zou je eventueel wel een nieuw veld kunnen aanmaken. Alleen kan ik het in mijn versie niet aanklikken waardoor ik geen nieuw veld kan aanmaken!?
Doe ik iets verkeerd? Of kan je niets toevoegen in de gewone (niet betalende) versie?

Neetje





Bij databanken op vergistbare ingrediënten klikken.
Bij nieuwe scherm kun je rechtsonder, door op plus te drukken toevoegen.

EDIt : fout gelezen - BrouwHulp ipv BrouwVisie

Oscar

Citaat van: TmyVer op 03-10-2017  11:39 uAlleen kan ik het in mijn versie niet aanklikken waardoor ik geen nieuw veld kan aanmaken!?
Doe ik iets verkeerd? Of kan je niets toevoegen in de gewone (niet betalende) versie?

Jij hebt voor die versie geen licentie... :) 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.