Bier op vakantie....

Gestart door Wolter, 19-05-2017 21:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolter

Na het leuke artikel van Adrie "Weg met de hokjesgeest" is het opnieuw mijn beurt om een artikel te plaatsen op brouwstore. Dit keer heb ik wat geschreven over Bier op Vakantie.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en antwoorden op de gestelde vragen. Hopelijk zitten daar nog wat mooie tips tussen die ik in de toekomst kan gebruiken.

 

SanderH

Herkenbaar dat proberen van brouwerij bezoek af te komen. Paar jaar geleden alleen op het fietsje vanaf het hotel naar de Amelander brouwerij want zoon lief wilde zwemmen. Dit had gelukkig niets gebroken toen! Terug naar het hotel in de stromende regen. Ach niet erg, als je al wat biertjes binnen hebt.

Leuk artikel Wolter!

Jacques

Tsja, op vakantie, bier en brouwerijen...

Tegenwoordig beloof ik mijn vrouw dat we niet elke dag naar een brouwerij gaan... Maar ja je moet wel eten en bij heel wat brouwerijen kun je uitstekend eten. We gaan niet meer met tent of caravan op vakantie en logeren in hotels die op een vreemde manier steeds weer in de buurt van 1 of meer brouwerijen gelegen zijn. Liefst op loopafstand, maar in grote steden is er ook goed openbaar vervoer. Steden zoals Bamberg, Berlijn, Hamburg, Dresden, Leipzig en München bieden veel. Ook voor niet bierliefhebbers. Overdag bezoeken we veel bezienswaardigheden, heel af en toe lunchen we bij een brouwerij. Tegen het einde van de middag gaan we steevast richting een brouwerij. Vaak is er een nog een brouwer aanwezig en lukt het een gesprekje aan te gaan. Dat is toch wel het leukste aan het bezoeken van brouwerijen.

Overigens zijn er meer landen dan Duitsland waar veel brouwerijen in steden te vinden zijn. In Engeland bijvoorbeeld  maar ook in de Franse bierstad Lyon. En wat dacht je van Praag.

Voor de site www.bierisbest.nl bezoek ik veel brouwerijen in Nederland. Gisteren weer bij 3 geweest in de stad Utrecht. Mijn vrouw heeft niet altijd zin om mee te gaan. Gisteren ben ik op pad geweest met mijn buurman en soms gaat iemand anders mee. Blijft leuk brouwerijen.

Een paar handige links
https://www.bier.de/brauerei-karte/
UK brewery map
Praag

Marksbrew

Top Jacques die link, ga in juli de Eiffel bezoeken, benieuwd of daar nog wat leuks is te vinden

Jacques

Citaat van: Marksbrew op 20-05-2017  15:02 uTop Jacques die link, ga in juli de Eiffel bezoeken, benieuwd of daar nog wat leuks is te vinden

Er is nog een andere handige kaart van Duitsland met brouwerijen, kroegen en winkels. Ui ervaring weet ik dat het veel werk is zo'n kaart maken en te onderhouden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.