BNR Kleurcode?

Gestart door Ziglar, 19-05-2017 14:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziglar

Weet iemand de kleurcode van een BNR fles?

Thamerdal

Rare vraag, wat moet je daar mee?

Ziglar

ik wil de achtergrond van mijn stickers deze kleur maken

Eric v B

Citaat van: Ziglar op 19-05-2017  15:50 uik wil de achtergrond van mijn stickers deze kleur maken

Zal niet mee vallen. Deze hebben niet allemaal dezelfde kleur. Tijdens het bottelen is mij opgevallen dat de ene fles donkerder is dan de andere.

Als je in de buurt wilt komen, kun je een foto van een flesje maken, de foto openen in Photoshop en met de pipet de kleur bepalen.

Thamerdal

Citaat van: Ziglar op 19-05-2017  15:50 uik wil de achtergrond van mijn stickers deze kleur maken
Gewoon zwart gebruiken?

Underdike


Oscar

Citaat van: Ziglar op 19-05-2017  15:50 uik wil de achtergrond van mijn stickers deze kleur maken

Transparant... dan maakt de kleur niet uit. ;)

En er zijn apps waarmee je de kleur van een object kunt detecteren... :)

erdeve

En dan heb je ook nog te maken met de kleurechtheid van de printer of drukker.
Leg hetzelfde etiket uit 2 verschillende printers maar eens naast elkaar. Dan heb je twee verschillende etiketten qua kleur. Ook print je printer over een half jaar net iets anders dan nu.

Ik zou ook gaan voor transparant (of een ander ontwerp).

Markiej87

Plus dat een licht bier een lichter flesje maakt, en een donker bier een donkerder flesje.

Wim67

Citaat van: Oscar op 19-05-2017  18:36 uTransparant... dan maakt de kleur niet uit. ;)

En er zijn apps waarmee je de kleur van een object kunt detecteren... :)

Dat is bij benadering, uit ervaring weet ik dat deze apps niet goed werken.

Dan moet je een kleurenscanner aanschaffen en dan nog moet je met een kleurenwaaier werken om te kijken of het klopt. Wil je daar rond de €500,- aan uitgeven?
Ik zou ook voor transparant gaan, dan heb je ook geen afwijking ten opzichte van je flesje.

Oscar

Citaat van: erdeve op 19-05-2017  18:58 uEn dan heb je ook nog te maken met de kleurechtheid van de printer of drukker.

Bij een drukker moet de kleur zoals jij het aanlevert ook gedrukt worden. Dat mag per drukker niet opvallend veel verschillen. Met de huidige techniek moet dat gewoon goed zijn.

.


Underdike

De prints ga je wel krijgen in de juiste kleur bruin... nu de flesjes nog.
Als ik onze verzameling flesjes bekijk, is de ene veel bruiner, en de andere veel geler. Het is allemaal gerecycled glas, dus de ene batch is geheel andere dan de andere batch.

erdeve

Citaat van: Oscar op 21-05-2017  20:01 uBij een drukker moet de kleur zoals jij het aanlevert ook gedrukt worden. Dat mag per drukker niet opvallend veel verschillen. Met de huidige techniek moet dat gewoon goed zijn.

In theorie wel, in de praktijk is dit toch anders. Als je het altijd bij dezelfde kwaliteitsdrukker laat drukken en hier afspraken over maakt dan moet dit wel goed komen. Wissel je van drukker of laat je het drukken bij een internetdrukker dan zou ik er niet op rekenen.

hansHalberstadt

Volgens mij kun je niet spreken over de kleur van een fles, alleen over hoeveel % van een kleur wordt gefilterd. De kleur die je waarneemt wordt namelijk bepaald door de fles en het licht wat erop schijnt, dus voor elke lichtbron heb je een andere kleur die je ziet. Je wilt blijkbaar stickers met de kleur van de fles. Dan zou ik gewoon een foto maken van de fles en dan de RGB waarde ergens op de foto gebruiken.

Underdike

Bij de weg:
Hoe bruin is een fles met licht bier of met donker bier er in?
En wat doen we tegen flessen die lichter lijken bij meer licht dan met weinig licht?
Doorzichtig etiket dus  :)

hansHalberstadt

Citaat van: Underdike op 22-05-2017  23:31 uBij de weg:
Hoe bruin is een fles met licht bier of met donker bier er in?
En wat doen we tegen flessen die lichter lijken bij meer licht dan met weinig licht?
Doorzichtig etiket dus  :)
Doorzichtig etiket op de plekken waar een flesje op het etiket staat zou mij wel aanspreken

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 23-05-2017  09:58 uDoorzichtig etiket op de plekken waar een flesje op het etiket staat zou mij wel aanspreken

Brouwerij Noordt heeft dergelijke etiketten.


Ivar - Businesslabels

De kleur van een fles is volgens mij ook heel afhankelijk van de inhoud + de hoeveelheid licht. Hierdoor zijn er eigenlijk veel kleuren mogelijk afhankelijk van de omstandigheden.

Als je dus een label in de juiste kleur krijgt zal deze onder veel omstandigheden afwijken. En als een kleur bijna het zelfde is maar toch net een halve tint verschilt ziet dat er meestal niet mooit uit (ben ik van mening).
Ik zou inderdaad voor een transparant label kiezen.

Overigens kan een goede flexo drukker wel heel goed benaderen tegenwoordig, maar op het scherm blijft het toch altijd weer anders dan uit een printer/drukkerij

Fermon

Citaat van: Ivar - Businesslabels op 29-05-2017  16:26 uDe kleur van een fles is volgens mij ook heel afhankelijk van de inhoud + de hoeveelheid licht. Hierdoor zijn er eigenlijk veel kleuren mogelijk afhankelijk van de omstandigheden.

Als je dus een label in de juiste kleur krijgt zal deze onder veel omstandigheden afwijken. En als een kleur bijna het zelfde is maar toch net een halve tint verschilt ziet dat er meestal niet mooit uit (ben ik van mening).
Ik zou inderdaad voor een transparant label kiezen.

Overigens kan een goede flexo drukker wel heel goed benaderen tegenwoordig, maar op het scherm blijft het toch altijd weer anders dan uit een printer/drukkerij

Als er bij de drukker kleurechte beeldschermen aanwezig zijn, en de drukker heeft het color management onder controle kan een goede drukker toch echt de kleuren drukken zoals weergegeven wordt op een kleur echt beeldscherm.

Daarnaast gebruikt een drukker vaak ook een voorbeeld (PMS waaier) hier staan voorbeeld kleuren in. Dit kan men tegenwoordig na meten en bij een goede drukker mag dit een maximale afwijking hebben van een delta E 3+-. Dit is voor een ongeoefend oog nauwelijks tot niet te zien.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.