Havermout of havervlokken?

Gestart door pim1980, 18-05-2017 12:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pim1980

Voor een RIS testje wil ik ook haver toevoegen om te zien wat dit doet voor de romigheid.

Nu heb ik havermout (dus gewoon gemoute haver, net als gerstemout) van Thomas Fawcett. Geeft dit dan hetzelfde resultaat als havervlokken van bijvoorbeeld de supermarkt? Of hebben beide een ander proces ondergaan waardoor je moet kiezen voor de 1 of de ander?

tdp

Hoi Pim,

je zou de tags kunnen raadplegen.
Het proces is in ieder geval anders, weet niet wat de uiteindelijke bijdrage is.

ciesvandekwis

Nog nooit havermout van Brouwland of dergelijke gebruikt, steeds bio-haver uit de supermarkt. De eind SG komt meestal netjes correct uit met wat ik in mijn brouwplanner ingeef.

Thamerdal

Citaat van: pim1980 op 18-05-2017  12:24 uVoor een RIS testje wil ik ook haver toevoegen om te zien wat dit doet voor de romigheid.

Nu heb ik havermout (dus gewoon gemoute haver, net als gerstemout) van Thomas Fawcett. Geeft dit dan hetzelfde resultaat als havervlokken van bijvoorbeeld de supermarkt? Of hebben beide een ander proces ondergaan waardoor je moet kiezen voor de 1 of de ander?
Gemoute haver doet een beetje hetzelfde als Cara-pils. Doet qua smaak niet zoveel, maar heeft een positieve bijdrage voor een mooie schuimkraag en het draagt bij aan een steviger body. Als je op zoek bent naar romigheid zou ik havervlokken (uit de supermarkt bv) gebruiken.

DoubleW

Havervlokken kopen bij supermarkt, goedkoop en net zo effectief. Keuze uit verstijfselen op 85 graden of bijvoegen bij maisch. Gaat om schuimkraag en body vorming. Altijd havervlokken toevoegen is mijn credo

Jules

Zelf gebruik ik ook gewoon havervlokken uit de supermarkt. Gewoon in de maischketel. Werkt prima.

Feld

Welke percentages bij havervlokken in de maisch?

tdp

Hoe bedoel je? Welk bier wil brouwen en wat is je doel met het toevoegen van havervlokken?

DoubleW

Op 20 liter een 0,5 kg havervlokken, bij neipa 3 keer zo veel

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.