Roel Mulder - Verloren bieren van Nederland

Gestart door Rich, 18-05-2017 08:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henkw

Dit mooie boek onder de kerstboom gevonden ;) en nog voor het eind van 2017 een Princessebier gebrouwen volgens recept op blz. 150.
Het is een prima biertje geworden.

El Duderino

Dit boek is al een tijd op de markt maar bij mij kwam het pas deze week in de radar. Heb het dus ook meteen besteld. Deze week binnen gekregen en wat een geweldig boek. Als grafisch vormgever ten eerste zeer blij met de vormgeving. Duidelijk en functioneel. Moet zeggen dat ik dat nog wel eens een probleem vind met dit soort boeken. Het boek van Adri Otte bijvoorbeeld wat ik qua inhoud een geweldig boek vind. Qua vormgeving is het dat niet.
Inhoudelijk is "verloren bieren" ook een schatkamer aan info. Vlot geschreven en er is duidelijk veel research gedaan. Als geschiedenisfreak word ik hier warm van, prachtige verhalen over de Nederlandse bierhistorie en ook de teloorgang door de schaalvergroting. Een aanrader dus.. En dan heb ik het nog niet eens over de recepten gehad. Ik ben zeker van plan een aantal recepten te gaan brouwen! Wat kan er soms toch iets geweldigs in de brievenbus vallen!

Davester

Thanks voor de reviews, ik heb nu een wens voor onder de boom. 👍🍻

Hoptronen

Populair kerstcadeau zo te zien. Ik heb dit ook met Kerst gekregen en voor mij was het de reden om te beginnen met brouwen.
Ik vind het mooi om te lezen hoe het bierlandschap zo geworden is en hoe het brouwproces een beetje eruit heeft gezien in de loop der eeuwen.

thepsych

Had het boek vorig jaar vanmijn zoon gekregen nadat ik begonnen was met bierbrouwen. Mooi boek met veel wetenswaardigheden en ook recepten, maar ik houd me toch maar bij de versies met hop ipv Gruijt.....

Celosia brew brothers

Leuk vervlochten met onze geschiedenis, leest lekker vlot weg als een spannend jongensboek.
Veel oude recepten zijn met Hallertau MittelfrÜh hop, maar misschien was er vroeger weinig anders.
Aanrader !

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.