Algemeen > Boekbesprekingen

Roel Mulder - Verloren bieren van Nederland

(1/6) > >>

Rich:
var bol_pml={"id":"bol_1495138256177","baseUrl":"partnerprogramma.bol.com","urlPrefix":"https://aai.bol.com/openapi/services/aai/","productId":"productid=9200000070999422&productid=9200000071258006&","site_id":"691","Target":true,"rating":true,"price":true,"link_name":"VerlorenBieren","link_subid":"","image_size":true,"image_position":"left","width":"250","cols":"1","background_color":"#FFF990","text_color":"#8F1700","link_color":"#0000FF","border_color":"#FFF990","letter_type":"verdana","letter_size":"11"};
Door dit boek te bestellen via bovenstaande links steun je het forum. (Er is een papieren versie en een ebook beschikbaar)

"In het boek Verloren bieren van Nederland vertelt Roel met humor en heel veel prachtige verhalen alles over de verrassende bieren die Nederland ooit had. Over hoe en waarom de smaak van Nederlands bier de afgelopen eeuwen steeds weer veranderde.

Naast het plaatsen van de verschillende bieren in hun historische context geeft Roel daarbij 40 bijzondere oude bierrecepten, die je zelf thuis na kunt maken"

Zie http://verlorenbieren.nl/het-boek-is-er/

Dit lijkt me nu een enorm interessant boek. Is er iemand die hem al in huis heeft?

(Kopen? Doe Jacques een plezier en klik op de bol.com forum affiliate link hier)

RoodeLeeuwVenlo:
Het wordt 20 mei pas gepresenteerd.
Het lijkt me erg interessant. Maar als ik op de bijbehorende site naar de 'bier-typen' kijk, dan vraag ik me af of bepaalde merknamen niet met een Type worden verwisseld. Bijvoorbeeld de Paulus-Jonas en Nieuw-Ligt. Dat zouden best typen kunnen zijn, maar dan zouden ze dus door meerdere brouwerijen gebrouwen moeten worden. Als slechts één brouwerij een bier brouwt, dan is het geen type maar een merk. Het is dan enkel de vraag in welk type het past. Maar ik hoop dat het boek daar duidelijkheid over schept. Ik wil het wel gaan lezen.

McMelloW:
Veel van zijn artikelen zijn verschenen op de site van Dossier Hop. Deze site is volgens mij nu uit de lucht. Op zijn site Verloren Bieren Staan er ook de nodige artikelen over deze bieren. Zelf heb ik het Princesse Bier al twee keer gebrouwen en vind het een smakelijk, lekker doordrinkbaar biertje. Een heel eenvoudig recept waar je leuk mee kan variëren

Dus ben ik ook erg benieuwd naar zijn boek. Staan er nog niet eerder gepubliceerde recepten in. etc Of is het slechts een verzameling van eerder gepubliceerd werk.

Eric v B:

--- Citaat van: McMelloW op 18-05-2017  12:05 u ---Veel van zijn artikelen zijn verschenen op de site van Dossier Hop. Deze site is volgens mij nu uit de lucht. Op zijn site Verloren Bieren Staan er ook de nodige artikelen over deze bieren. Zelf heb ik het Princesse Bier al twee keer gebrouwen en vind het een smakelijk, lekker doordrinkbaar biertje. Een heel eenvoudig recept waar je leuk mee kan variëren

Dus ben ik ook erg benieuwd naar zijn boek. Staan er nog niet eerder gepubliceerde recepten in. etc Of is het slechts een verzameling van eerder gepubliceerd werk.

--- Einde van citaat ---
Vorige week heb ik dit boek gekocht. Veel verder dan bladeren ben ik nog niet gekomen. Ik heb het idee dat een gedeelte van de artikelen de uitgebreide versies zijn van wat er op de door jou genoemde site staat maar dat er ook nog niet verschenen artikelen in staan. Verder staan er 40 recepten in. Zoveel zijn er op internet niet gepubliceerd. De manier van schrijven van Roel maken dat de teksten makkelijk en prettig lezen. Hij heeft zaken uitgezocht die op internet oneindig nagepappegaaid worden maar volgens zijn onderzoek helemaal niet kloppen.
Roels publicaties op de "Verloren bieren-site" waren voor mij reden genoeg om het boek aan te schaffen.

McMelloW:
@Eric v B
Wil je wat meer vertellen over de recepten die in het boek staan. Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie