Even voorsteller: Traploper

Gestart door Traploper, 16-05-2017 22:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Traploper

Hallo!

Ik ben Luc, 28 jaar, uit Nijmegen. Ik werk als groenteman, ben getrouwd en ik ga in september vader worden van een zoon. Al sinds mijn studietijd hou ik ervan om speciaalbier te drinken met mijn vrienden en naar bierfestivals te gaan. Ongeveer een jaar geleden heb ik besloten me te gaan verdiepen in het brouwen. Ik heb een paar boeken gelezen en een brouwcursus gevolgd en sindsdien ben ik aan de slag gegaan. Ik woon op 4 hoog zonder lift, en doordat mijn vrouw het niet goed vindt dat de woonkamer vol staat met brouwspullen moet ik helaas elke keer met alle spullen op en neer naar de kelder sjouwen. Vandaar ook mijn gebruikersnaam.

Sinds ik begonnen ben heb ik een hernieuwde waardering gevonden voor bier. Waar het vroeger altijd enorm gek, bijzonder of extreem moest zijn kan ik nu ook erg genieten van bijvoorbeeld een goed, mooi, basic blond bier, omdat ik nu weet wat voor een kunst het is zo'n bier te brouwen.

Ik heb er nu 6 zelfstandige brouwsels op zitten, met gemengd resultaat. Mijn eerste bier was een Weizen, maar valt in de verste verte niet zo te herkennen. Dit had vooral te maken met een verkeerd recept en dingen die ik fout deed tijdens het filteren. Mijn tweede brouwsel was bedoeld als een IPA, maar doordat mijn brouwefficiëntie opeens een stuk hoger bleek dan gedacht werd een vrij sterk bier en is het nu meer een imperial IPA te noemen. Over de smaak ben ik wel te spreken, al zal ik de volgende keer meer hop toevoegen om de sterkere moutigheid tegen te gaan. De andere 4 brouwels heb ik nog niet geprobeerd, al lijkt mijn dubbel zo op het eerste gezicht meer op een stout.