Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Pomp  (gelezen 1083 keer)

Offline Ziglar

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Gezocht: Pomp
« Gepost op: 15-05-2017 11:14 u »
Hoi allemaal,

Om aankoken te voorkomen wil ik graag een pomp waarmee ik zowel tijdens het maischen als tijdens het koken de vloeistof vanuit het kraantje naar bovenin de pan kan pompen.
Heeft iemand een pomp of andere oplossing?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Twan84

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Junior lid
  • **
  • Bier is je vriend.
Re: Gezocht: Pomp
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2017 12:03 u »
Boven in de pan pompen kan maar ik zou ook eens even googelen op: "whirlpool fitting homebrew". Hierbij laat je het wort onder in de ketel whirlpolen. Dat voorkomt zuurstofopname en de deksel kan op de ketel blijven zitten. Hier is geen zware pomp voor nodig. Je hebt ook pompen die je kan aandrijven met een boormachine zoals de Novax Rover drill pomp.

Offline Robbert

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2017 12:57 u »

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • Land: be
  • napalm is er nog palm
    • De Gentse Biervereniging
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2017 13:48 u »
Solar pompjes werken uitstekend, ik gebruik die ook om rond te pompen tijdens het koelen, gaat sindsdien stuk sneller.

Je kan die regelbaar maken met een eenvoudig pwm-regelaartje, te koop voor een eitje:
http://www.ebay.com/itm/PWM-DC-6V-12V-24V-28V-3A-Motor-Speed-Control-Switch-Controller-/331749125193?hash=item4d3dc9ec49:g:VhcAAOSwRgJXhz31

Offline Noordzij_1

• Boven 10 berichten
  • *
  • Maisch, kook, gist, repeat.
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2017 18:22 u »
Zit er zelf ook naar te zoeken en dit is ook een mogelijkheid;
http://www.ebay.com/itm/1-2-Brushless-Circulation-Homebrew-Water-Pump-12V-DC-Food-Grade-With-Connectors-/132083128876?hash=item1ec0c49a2c:g:t~4AAOSwImRYkpk6
20 euro (3,80 euro duurder) maar wel 540 L/h ipv 480 L/h (en wat meer vermogen)

Tags: