Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Allen,Gisteren heb ik onderstaand recept gebrouwen, het doel was een kloon te maken van de Leffe Blond.Persoonlijk vind ik dit een heerlijk biertje en wou deze graag zelf kunnen brouwen.Storting:Pilsmout 3,7 kg 2-3 EBCCarapilsmout 0,75 kg 1-3 EBCTarwemout 1,56 kg 3-5 EBCZuurmout 0,09 kg 3-6 EBCMaizena 0,75 kgRietsuiker 0,66 kgMaischema40 ēC 15 min44 ēC 15 min52 ēC 10 min63 ēC 10 min73 ēC 30 min77 ēC 5 minHopsoorten East Kent Golding 5,5% 34,8 gram 60 minuten meekokenHaltetau Mittelfrüh 2,55% 15 gram laatste 15 minuten van de kookGistWyeast Weihenstephan WaterMaischwater 30 literSpoelwater 15 literKooktijd 60 minutenBegin SG voor vergisting was 1054 SGHij staat nu lekker te vergisten!Ik sta zeer zeker open voor jullie op en/of aanmerkingen Groet,Lange Wout