Hoofdletterveranderingen

Gestart door udo, 07-05-2017 09:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

udo

Brouwers,

In mijn topic over BrouwHulp op Fedora merkte ik dat het forum uit eigen beweging hoofdletters maakt van de B in brouw en de H in hulp.
Een vermelding van BrouwHulp wordt dan BrouwHulp.
Dit gebeurt ook in een URL.
En dat is niet handig omdat een bestand dan niet gevonden wordt....

Hoe zet ik deze onhandige fucntionaliteit uit in een topic?

Jukkie

Naar mijn weten maken hoofdletters in url's niets uit.
HoBbYbRoUwEn.Nl
werk net zo goed als
hobbybrouwen.nl
:)

ray71

Dit geldt wel voor de bestandsnaam waar naar verwezen wordt. D.pdf is niet het zelfde als d.pdf

udo

Citaat van: ray71 op 07-05-2017  10:15 uDit geldt wel voor de bestands naam waar naar verwezen word. D.pdf is niet het zelfde als d.pdf
Exact...!
Maar ook in normale tekst is het onhandig en in b.v. de geplakte code van de SPEC file is het ook niet behulpzaam.

Jacques

Citaat van: udo op 07-05-2017  09:12 uHoe zet ik deze onhandige fucntionaliteit uit in een topic?

Niet. De naam van het programma is BrouwHulp met hoofdletters. Op dit forum wordt correcte spelling op prijs gesteld.

Om het leven van een beheerder aangenamer te maken worden veel gemaakte spellingfouten automatisch gecorrigeerd. Een heel enkele keer geeft dat problemen in een URL. Dat is inderdaad een nadeel, maar weegt voor mij wel op tegen het voordeel.

De oplossing voor jou is te vermelden dat in de tekst BrouwHulp met hoofdletters is geschreven maar dat dit met kleine letters moet zijn.

udo

De workaround is geimplementeerd.
Dat het hele bericht de `spellingscorrectie` moet ondergaan is in deze situatie net een stap te ver...

In de realiteit worden de naam van de deb en het programmabestand zelf in kleine letters geschreven.

foz

Citaat van: Jacques op 07-05-2017  11:50 uNiet. De naam van het programma is BrouwHulp met hoofdletters. Op dit forum wordt correcte spelling op prijs gesteld.

Er is echter geen sprake van een spellingsfout. De manier van spellen is aan context onderhevig. De applicatiebestand wordt geheel in onderkast gespeld. Het is mijns inzien een grove programmeerfout van de forumsoftware zoals het nu werkt.

Jacques

Citaat van: foz op 07-05-2017  20:58 uEr is echter geen sprake van een spellingsfout. De manier van spellen is aan context onderhevig. De applicatiebestand wordt geheel in onderkast gespeld.

Zoals ik al schreef is het schrijven van hoofdletters bij het woord BrouwHulp in 99 van de 100 correct. De ene keer dat het problematisch is kan dat opgelost worden door te beschrijven dat kleine letters gebruikt moeten worden. Ik ben mij bewust dat dit iets vraagt van de gebruikers van dit forum. Hoewel ik weet dat velen zich niet druk maken over een correcte spelling hecht ik daar toch aan. Overigens ben ook ik niet iemand die altijd foutloos schrijft.

broeder

Citaat van: Jacques op 07-05-2017  21:15 uHoewel ik weet dat velen zich niet druk maken over een correcte spelling hecht ik daar toch aan.

Ik doe met je mee... :weetbeter:
Groet, broeder Willem

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.