Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Maischketel in promotie bij LIDL Belgie  (gelezen 3826 keer)

Offline Elli_kopter

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Maischketel in promotie bij LIDL Belgie
« Gepost op: 08-12-2005 08:26 u »
Hallo Iedereen,

In mijn zoektocht naar een maischketel ben ik gisteren terecht gekomen op de site van LIDL Belgie.

http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20051215.p.Elektrisch_inkookapparaat

Op 15/12 komt daar een 'Weck-achtige' ketel in promotie voor 50 Euro (bij Brouwland betaal je al gauw het dubbele voor zulke ketel).

Ik heb maar een bedenking bij deze promotie: Is een vermogen van 1800W wel voldoende op het beslag op temperatuur te krijgen?

Groetjes,

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Arjan

• Senior lid
  • Land: nl
  • Ahhhh
    • GitHub
Re: Miasketel in promotie bij LIDL Belgie
« Reactie #1 Gepost op: 08-12-2005 08:42 u »
Hoi,

Een tijdje geleden was deze aanbieding ook in Nederland. Ik heb ook overwogen deze te kopen tot ik op http://weckonline.nl terecht kwam. Een ketel vanaf 90 euro (maar dan wel met 2kW vermogen ipv de 1.8kW van de LIDL-ketel.) Ik heb de variant gekocht met kraantje, daar kan ik precies de 12mm PVC slang van mijn tegenstroonkoeler op aansluiten.

2kW gaat goed voor brouwsels van 10 liter (13 liter maischwater). Ik verwacht dat 15l wort ook wel gaat lukken.

Er is op dit forum al het e.e.a. geschreven over weck- en elektrische ketels in het algemeen.

gr.

Arjan

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: Miasketel in promotie bij LIDL Belgie
« Reactie #2 Gepost op: 08-12-2005 10:00 u »
ik ken een aantal brouwers die zelfs een volle pan met dit vermogen aan de kook krijgen.

Bij Brouwland is de RVS variant 2 KW (en 155 euro). De emaillen variant verkopen ze kennelijk niet meer.

Offline Bruyn

• Junior lid
  • **
  • 24 uren = 1 dag. 24 flesjes = 1 bak bier. Toeval ?
Re: Maischketel in promotie bij LIDL Belgie
« Reactie #3 Gepost op: 08-12-2005 10:47 u »
Ik zelf heb zo'n weck ketel van bij Brouwland.
hij werkt prima maar opwarmen gaat erg traag, zeker bij de laatste stappen van het maisch proces.
een beslag van 20 liter van 70 naar 78 brengen kan al gauw een half uur duren.

greetz, :degroeten:

Bruyn :pan:

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #4 Gepost op: 08-12-2005 11:20 u »
Ik zelf heb zo'n weck ketel van bij Brouwland.
hij werkt prima maar opwarmen gaat erg traag, zeker bij de laatste stappen van het maisch proces.
een beslag van 20 liter van 70 naar 78 brengen kan al gauw een half uur duren.

De opmerking die martin plaastste:

Citaat
ik ken een aantal brouwers die zelfs een volle pan met dit vermogen aan de kook krijgen.

Heeft volgens mij betrekking op gepensioneerde hobbybrouwers.... die hebben ook wat meer tijd.   ;D

Offline Eduard

• Super lid
  • Land: no
  • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
    • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
« Reactie #5 Gepost op: 08-12-2005 15:05 u »
Ik gebruik ook zo'n soort pan (alleen dan een veel ouder exemplaar) met 2 kW: Aan de kook krijgen en houden lukt wel, maar het kan absoluut geen kwaad om de pan te omwikkelen met oude handdoeken ter isolatie. Met 1,8 kW zal het al wat lastiger zijn. Zo'n pan is atuurlijk altijd handig om spoelwater in op te warmen of proefbrouwsels in te brouwen.

Offline Elli_kopter

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 09-12-2005 09:52 u »
Hallo Iedereen,

Alvast bedankt voot jullie feedback  :groots:

Ik denk dat ik het erop ga wagen, lukt het niet als maisketel kan ik hem inderdaad nog altijd als spoewaterkelel gebruiken.

Groetjes,

Tags: