BrouwHulp start niet meer op!

Gestart door MartijnOMG, 04-05-2017 18:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartijnOMG

Morgen gaan we brouwen dus wou ik vandaag nog even checken of ik alles had in BrouwHulp maar nu start het programma niet meer op!

Al geprobeerd opnieuw te installeren en ook dat werkt niet meer. Ik gebruik Windows 10. Maandag was er trouwens nog niks aan de hand en ik heb ook geen idee waarom hij nu niet meer doet. Iemand suggesties wat ik kan doen?

William

Ik herinner me vaag iets dat een printer installeren / deïnstalleren een oorzaak en oplossing zou kunnen zijn.

LeonR

Citaat van: MartijnOMG op 04-05-2017  18:27 uMorgen gaan we brouwen dus wou ik vandaag nog even checken of ik alles had in BrouwHulp maar nu start het programma niet meer op!

Al geprobeerd opnieuw te installeren en ook dat werkt niet meer. Ik gebruik Windows 10. Maandag was er trouwens nog niks aan de hand en ik heb ook geen idee waarom hij nu niet meer doet. Iemand suggesties wat ik kan doen?
Wellicht helpt het als je hem opstart als Administrator. Rechter muisklik op het icoon. En dan die optie selecteren.
Of nog eens opnieuw opstarten. Anders ben ik out of options.

MartijnOMG

Ik lees ook net een ander draadje hierover. Ik ben dus lang niet de enige die dit overkomen is. Waarschijnlijk de data corrupt, en die ben ik dan waarschijnlijk ook kwijt nu.

Na het verwijderen van de bestanden start hij weer op. Alleen moet ik nu alles weer opnieuw invoeren  :huilen:


Oscar

Citaat van: MartijnOMG op 04-05-2017  18:47 uNa het verwijderen van de bestanden start hij weer op. Alleen moet ik nu alles weer opnieuw invoeren  :huilen:

Je hebt toch een backup? Of maakt BrouwHulp die niet automatisch?

MartijnOMG

Citaat van: Oscar op 04-05-2017  19:08 uJe hebt toch een backup? Of maakt BrouwHulp die niet automatisch?
Nee, er moet altijd eerst zoiets gebeuren voordat ik er om denk back ups te maken.

De files die BrouwHulp aanmaakt heb ik nog wel maar ik moet even kijken welke van de bestanden corrupt is. Misschien kan ik de recepten/brouwsels/apparatuur nog terugzetten.

hopiebier

Na elke update raak ik ook steeds van alles kwijt. Maar via de backups krijgen ik alles uiteindelijk wel  weer terug. Blijft toch een fijn programma  :huilen:

Sander van Dijk

Citaat van: hopiebier op 04-05-2017  21:51 uNa elke update raak ik ook steeds van alles kwijt. Maar via de backups krijgen ik alles uiteindelijk wel  weer terug. Blijft toch een fijn programma  :huilen:
Bij mij ging de update als een zonnetje. Ik heb BrouwHulp op Microsoft One Drive staan, zodat ik er vanaf elke computer bij kan. Ik heb de gebruikersbestanden in een aparte map in de BrouwHulp locatie staan.

Bij een update installeer ik de nieuwe installatie gewoon op de harde schijf en daarna kopieer ik de installatie bestanden met de BrouwHulp exe file over de oude bestanden in One Drive locatie heen. Dit werkt super en zo rommel je minder met de gebruikersbestanden. Nog nooit een probleem met updaten gehad.

Serge VL

Ik synchroniseer ook via mijn dropbox mijn BrouwHulp over verschillende PC's bij een update heb ik nog nooit problemen gehad maar als het moest voorvallen heb ik dus in mijn dropbox en op alle ander PC een duplicaat staan van de data banken.

Daddy Cools

Serge, Dropbox is geen backup. want de corrupte versie wordt via dropbox verspreid over al je andere PC's. Heel misschien is er nog iets met verises uit dropbox te halen maar wees hier voorzichtig mee.

Serge VL

Citaat van: Daddy Cools op 09-05-2017  08:55 uSerge, Dropbox is geen backup. want de corrupte versie wordt via dropbox verspreid over al je andere PC's. Heel misschien is er nog iets met verises uit dropbox te halen maar wees hier voorzichtig mee.
De synchronisatie is niet automatisch je moet die manueel uitvoeren.
Je moet een redelijke steen ezel zijn als op een van je PC's je databanken plotseling corrupt zijn je deze zelf manueel gaat wegschrijven naar je dropbox, en dan deze corrupte databanken nog eens manueel van je dropbox gaan binnen halen op de andere  PC's.
Als je het lukt om deze corrupte databank(en) zo zelf manueel te verspreiden over je PC's dan moesten ze je PC afnemen en je verplichten om alles met de hand uit te rekenen  >:D
Ik denk als die databanken op 3 PC's staan en op je dropbox je redelijk safe zit. Net zo safe als dat je ze ergens anders back-up maakt

Koen S

Ik heb mijn database op 2 pc's en synchroniseer na elke aanpassing met Google Drive. Werkt perfect.

henkie

Mijn BrouwHulp start niet meer op. Alle andere programma's op mijn Windows 10 gaan wel goed.
Het volgende heb ik tot zo ver gedaan:
-BrouwHulp, de laatste, er opnieuw op.
-Uitvoeren als administrator
-Systeemherstel. Diverse punten.   
-Windows er opnieuw op.
-Andere versie van BrouwHulp.
Niets helpt. Als ik het icoontje aanklik verschijnt er 1.5sec een zandlopertje. Vervolgens gebeurt er niets.

Tussen de keren dat ik BrouwHulp gebruikt heb heeft Windows wel een paar keer een update uitgevoerd.

Weet iemand een oplossing? Bedankt alvast.



Koen S

Heb je al geprobeerd BrouwHulp helemaal te verwijderen? Dan je pc heropstarten en de laatste versie installeren. Ik had een tijd geleden hetzelfde probleem en zo heb ik BrouwHulp terug aan de praat gekregen.

Fermon

Na het lezen van dit topic heb ik gelijk maar 3 back up's gemaakt ;D

Edwin brouwt

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar bij mij was dat na een update. Nu draai ik een wat oudere versie en die loopt als een zonnetje.

Ik zou kijken of je een oudere versie kunt installeren (dus de huidige de-installeren). Volgens mij staan er hier al verschillende versies:
http://wittepaard.roodetoren.nl/index.php/BrouwHulp
Of
https://www.twortwat.nl/BrouwHulp

henkie

Ik kan alleen de laatste versie vinden. Had nog wel een oudere op de pc staan 5.3.5.1. Maar deze werkt ook niet.
Opnieuw opstarten na verwijderen en dan de laaste installeren helpt ook niet.


Bertje Bier

Citaat van: henkie op 03-06-2017  11:15 uMijn BrouwHulp start niet meer op. Alle andere programma's op mijn Windows 10 gaan wel goed.
Het volgende heb ik tot zo ver gedaan:
-BrouwHulp, de laatste, er opnieuw op.
-Uitvoeren als administrator
-Systeemherstel. Diverse punten.   
-Windows er opnieuw op.
-Andere versie van BrouwHulp.
Niets helpt. Als ik het icoontje aanklik verschijnt er 1.5sec een zandlopertje. Vervolgens gebeurt er niets.

Tussen de keren dat ik BrouwHulp gebruikt heb heeft Windows wel een paar keer een update uitgevoerd.

Weet iemand een oplossing? Bedankt alvast.

Heb ik ook wel gehad.
Dat gebeurde dan als ik BrouwHulp had gesloten en weer wilde opstarten.
Wat bij mij hielp was gewoon de computer herstarten. BrouwHulp deed het dan wel weer.
Ik werk overigens met linux

Bert

Chris71

Met sommige programma's helpt het om via ctrl-alt-delete naar taak manager te gaan en het proces af te sluiten. Dan opnieuw programma openen.

Edwin brouwt

Ik heb versie 5.3.4.3.
Die staat hier https://www.twortwat.nl/BrouwHulp

Dat is dus ouder dan de 5.3.5.x die je zelf nog had.

scartsjer

Ik ondervind momenteel het zelfde probleem... Ook met een oude versie wil het niet lukken.

Ondertussen alle firewalls en virusscanners uitgezet, werkt ook niet.

Nu maar eens Windows 10 opnieuw installeren eens zien of dat werkt.

hansHalberstadt

Windows heeft de eigenschap om in de loop van de tijd zodang te evalueren dat al je software uiteindelijk onbruikbaar wordt omdat je software essentiele onderdelen van windows gebruikt waarvan microsoft vindt dat die na een tijd maar eens vervangen moeten worden door iets ''beters''. Zelfs de programmeertalen waar BrouwHulp en BrouwVisie in geschreven zijn zijn op een gegeven moment niet meer compatible. Het begint nu te rammelen en over een paar jaar met weer wat windows updates verder werkt het helemaal niet meer. Datzelfde had je 20 jaar geleden met DOS software. Zoiets als een Windows XP emulator zou een uitkomst zijn denk ik.     

scartsjer

Ondertussen Windows volledig opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt BrouwHulp weer :) alleen wel een erg omslachtige manier om een programma draaiend te kunnen houden.

Wildor

Als het zo'n probleem is om de boel werkend te houden kun je overwegen om bijvoorbeeld VirtualBox te gebruiken.
Hiermee kun je op je eigen pc een virtuele machine draaien met daarin een Windows versie die je niet update, of gecontroleerd update door eerst een snapshot te maken voor je gaat updaten/upgraden. Mocht het misgaan dan kun je altijd terug naar de situatie ervoor door terug te gaan naar het moment van de snapshot.

In Windows 10 heb je ook de mogelijkheid om Hyper-V toe te voegen. Hiermee heb je dezelfde soort functionaliteit om een virtuele machine te draaien.
Het is voor ieder persoonlijk wat beter/makkelijker is.

Hiermee kun je altijd je eigen PC updaten, en veilig houden.

Wildor

scartsjer

Ik denk dat het tijd wort ;) om een online alternatief te zoeken. Brewfather ziet er goed en vooral simpel uit. Plus geen gedoe meer met software updates etc.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.